farsi beauty

آنچه که باید درباره ماسک سیاه (Black Mask) و نحوه استفاده آن بدانید.(اطلاعات کامل)

ماسک سیاه (black mask)

ماسک سیاه(black mask)چیست؟

یک روش تاثیرگذار برای داشتن پوستی شاداب و بدون لک، استفاده از ماسک است. ماسک های سیاه با استفاده از ذغال فعال تولید می شوند که در علم پزشکی نظیر خمیر دندان، مواد غذایی و محصولات زیبایی و مراقبتی پوست استفاده زیادی از آن می شود. در حقیقت زغال فعال، زغالی است که روزنه های ریزی را در خود دارد که وجود این روزنه ها سبب عبور آب می شود.

 

ماسک سیاه (black mask)

 

تاثیرات ماسک سیاه بر روی پوست

از آنجایی که این ماده کاملا طبیعی بوده و برای تهیه آن، بیشتر از ذغال فعال چوب نارگیل استفاده می کنند، علاوه بر اینکه عوارضی برای پوست ندارد تاثیرات مثبتی هم دارد چرا که زغال فعال موجب پاکسازی پوست می شود. البته باید توجه داشت که استفاده زیاد از این ماسک سبب خشکی پوست می شود چون این ماسک مانند صابون عمل می کند و چربی ها را از پوست پاک می کند. این ماسک ها ممکن است برای برخی از افراد حساسیت به وجود بیاورند توصیه می شود قبل از مصرف آن را بر روی بخشی از صورتتان امتحان کنید تا مطمئن شوید ضرری برای شما ندارد.

 

ماسک سیاه (black mask)

 

فواید ماسک سیاه یا بلک ماسک

  • نابود کننده چربی های پوست و جوش های سرسیاه است.
  • موثر در رفع چین و چروک پوست است.
  • موجب تمیزی و شفافیت و شادابی پوست می شود.
  • باعث می شود چربی پوست دارای تعادل شود و از بروز آکنه و جوش جلوگیری شود.

 

ماسک سیاه (black mask)

 

انواع ماسک سیاه

شما می توانید در بازار انواع مختلفی از ماسک ها را مشاهده کنید که برخی از آن ها به همراه خاک رس تولید شده اند که موجب درخشانی پوست شما می شود. در اینجا به برخی از مدل های معروف ماسک سیاه به همراه ویژگی آن ها اشاره کرده ایم:

  • ماسک صورت رینوزیت مدل black mask carbon active: اگر پوست معمولی دارید می توانید از این ماسک استفاده کنید از ویژگی های این ماسک می توان به داشتن ویتامین های A و E اشاره نمود.
  • ماسک زغال سودا (SEVDA): یکی از معروف ترین ماسک های سیاه است که مخاطبان زیادی در جهان دارد. این ماسک، مناسب برای انواع پوست ها ( آکنه دار، معمولی، خشک، چرب) می باشد.
  • ماسک زغال آموس وان: از ویژگی این ماسک داشتن ویتامین های Eو B5 و نرم کننده بودن آن است.
  • ماسک FREEMAN مدل POLISHING: این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

نحوه استفاده از ماسک سیاه

ماسک را بر روی پوستتان بمالید و آن را در نواحی که فاقد مو است پخش کنید توجه داشته باشید که ماسک سیاه می تواند مو صورتتان را به خود جذب کند پس از اینکه آن را پخش کردید، آن را ماساژ دهید تا به حالت مات تبدیل شود. بعد از گذشت 25 تا 40 دقیقه یعنی زمانی که ماسک کاملا خشک شد آن را از روی پوست خود بردارید و با آب سرد پوستتان را بشویید.

 

ماسک سیاه (black mask)

 

آیا ماسک سیاه خطر دارد؟

درباره خطرات ماسک سیاه باید گفت که تا به امروز تحقیقات و آزمایشات به نتیجه مطلوبی نرسیده اند. البته باید گفت که زیاده روی در استفاده از این ماسک موجب خشکی و قرمزی و همچنین حساسیت پوست خواهد شد. اگر برای اولین بار از این ماسک استفاده می کنید بهتر است نخست مقداری از آن را بر روی پوست آرنج خود تست کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

هنگام خرید این ماسک باید به نوع پوست خود توجه کنید:

ماسک زغالی که در آن خاک رس به کار رفته است برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد. فایده خاک رس این است که می تواند چربی اضافه پوست را جذب کند و منافذ را به خوبی بازسازی و پاکیزه کند که خود موجب جلوگیری از بروز آکنه می شود.

ماسک زغالی که در آن هیالورونیک، روغن زیتون یا روغن جوجوبا به کار رفته است برای پوست های خشک بسیار مناسب می باشد. موادی که گفته شد، خاصیت رطوبت دهندگی را به ذغال سیاه اضافه می کنند و پوست شما را از حالت خشک خارج می کنند.

برای خرید یک ماسک زغال می بایست حتما برچسب روی محصولات را مطالعه کنید چرا که هر کدام از برندهای این ماسک از مواد مختلفی تشکیل شده اند که برای هر نوع پوست ممکن است موثر نباشند. اگر دارای پوست حساس هستید بهتر است از ماسک های رایحه دار، دارای پارابن ها، رنگ دار و انواع دیگر مواد شیمیایی که باعث واکنش می شوند را مصرف نکنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب