farsi beauty

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی مناسب برای رژیم لاغری

سالاد لوبیا چشم بلبلی

در صورتی که شما یک رژیم لاغری را شروع کرده اید سالاد لوبیا چشم بلبلی می تواند به کمک شما بیاید. این سالاد با داشتن سبزیجات متفاوت و حبوبات می تواند نیاز شما به ویتامین هارا برطرف کند و شمارا به هدف نهاییتان نزدیک کند. همانطور که آگاه هستید حبوبات انواع مختلفی دارند که شما می توانید در انواع پیش غذاها و سالاد ها مانند سالاد لوبیا قرمز، سالاد لوبیا چیتی، سالاد نخود و سالاد لوبیا چشم بلبلی از آنها استفاده کنید.

لوبیا چشم بلبلی غنی از فیبر است به همین دلیل با مصرف آن، شما احساس سیر خواهید کرد و پرخوری در شما کاهش می یابد. همچنین این لوبیا فاقد چربی و کلسترول می باشد بنابراین با مصرف آن نه تنها به سلامتی بیشتر بدنتان کمک می کنید بلکه از هرگونه نیز اضافه وزن نیز جلوگیری می کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی

دو پیمانه

ذرت

1قوطی کنسرو

پیاز

یک عدد

گوجه فرنگی

دو عدد

فلفل دلمه کوچک

یک عدد

جعفری و گشنیز تازه (خورد شده)

به میزان دلخواه

 

مواد لازم برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی

روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه

دو قاشق غذاخوری

رنده ی پوست لیمو

یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به مقدار لازم

پودر سیر

2/1 قاشق چای خوری

 

سالاد لوبیا چشم بلبلی

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول:

لوبیا چشم بلبلی را از هشت ساعت قبل بخیسانید تا نفخ لوبیا برطرف شود و به حجمی مطلوب برسد. آب لوبیا را عوض کنید و آن را به مدت دو ساعت روی شعله ی کم بپزید تا آب لوبیا کشیده شود. با این کار تمام خواص لوبیا حفظ می شود. (از آبکش کردن حبوبات خودداری کنید و اجازه دهید آب آنها به خوردشان برود) در نهایت به لوبیا نمک اضافه کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم:

در صورتی که از ذرت کنسرو شده استفاده نمی کنید می توانید از ذرت تازه استفاده کنید. ذرت را از وسط نصف کنید و آن را بپزید. پس از پخت در صورت علاقه می توانید به آن نمک اضافه کنید و سپس آن را دان کنید.

مرحله سوم:

پیاز و فلفل دلمه را به صورت نگینی خرد کنید. داخل گوجه فرنگی را خالی کنید و ان را هم به شکل نگینی خرد کنید. جعفری و گشنیز را هم خرد کنید .

مرحله چهارم:

در نهایت لوبیاهای پخته شده و دیگر مواد را به همراه سس و چاشنی سالاد با هم ترکیب کنید و مدتی در یخچال قرار دهید تا مزه سس به خورد مواد برود. پس از آن سالاد رژیمی شما آماده است.

 

نکات نهایی و کلیدی سالاد لوبیا چشم بلبلی

  • در صورتی که شما قصد آماده کردن این سالاد را برای رژیم لاغری ندارید می توانید با انواع سس مانند سس مایونز یا هزار جریزه آن را میل کنید.
  • اضافه کردن برنج یا سایر حبوبات (بر اساس سلیقه خودتان) می تواند این سالاد کم کالری را از نظر غذایی کامل تر کند.
  • برای بهتر کردن طعم سالاد می توانید از انواع گوشت های آبپز یا کنسرو ماهی بهره ببرید.

منبع تصویر: nedaad.life

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب