farsi beauty

ویتامین های ضروری برای طراوت و شادابی پوست صورت

ویتامین های ضروری برای پوست صورت

داشتن پوستی پاکیزه، درخشان و سالم آرزوی هر بانوی خوش سلیقه ای است که به ظاهر خود اهمیت می دهد، پوست یکی از مهم ترین اجزای بدن است که به راحتی با محیط بیرون در ارتباط است و ممکن است خطرهای زیادی سلامتی آن را تهدید کند.

اشخاصی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند علاوه بر داشتن رژیم غذایی سالم و مقوی، استراحت کافی، ورزش و کنترل اعصاب خود باید از مکمل های ویتامینی نیز استفاده کنند تا داشتن پوستی سالم و درخشان را تجربه کنند.

ویتامین های ضروری برای پوست صورت

در ادامه به شما همراهان عزیز 5 ویتامین لازم برای هر نوع پوست صورت را معرفی می کنیم تا بتوانید بهره کافی را از این نوع ویتامین ها ببرید.

ویتامین А

این ویتامین از پیری زودرس پوست و کدری پوست جلوگیری می کند، می توانید این ویتامین را به طریقه های مختلف جذب کنید‌، ویتامین А موجب افزایش درخشانی پوست، زیبایی پوست، جلوگیری از بروز آکنه و رفع چین و چروک می شود. همچنین می تواند درماتریت آتوپیک را بهبود بخشد.

ویتامین Е

این ویتامین کاربرد زیادی در لوازم آرایشی و بهداشتی دارد، ویتامین Е موجب پاکسازی رادیکال های آزاد پوست می شود، این ویتامین موجب جلوگیری از آسیب هایی می شود که طی نور خورشید یا اشعه UV به پوست وارد شده، همچنین پوست را هیدراته نگه می دارد و از خشکی پوست در سرما جلوگیری می کند، ضد التهاب است و روند پیری پوست را کاهش می دهد.

ویتامین С

ویتامین С موجب خون رسانی کامل به نواحی پوستی می شود، این ویتامین نیز مانند دیگر ویتامین ها ضد پیری و چین و چروک است، باعث ایجاد تعادل آنتی اکسیدان ها در بدن می شود و موجب تشکیل مجدد کلاژن در پوست صورت می گردد، از صدمه های ناشی از اشعه UV نیز جلوگیری می کند، شما میتوانید این ویتامین را بصورت قرص یا تزریق و حتی از طریق خوراکی ها جذب کنید.

ویتامین ‌К

ویتامین К مانع ایجاد لخته خون در پوست است، در بهبود و التیام زخم های پوستی بسیار موثر بوده و با انواع پوست های مختلف سازگاری است. استفاده از این ویتامین باعث می شود لکه های بنفش پوستی کاهش پیدا کند همچنین یک مقابله کننده عالی با چین و چروک می باشد.

ویتامین В3

این ویتامین نوعی کاهش دهنده ویتامین های از دست رفته بدن به علت عادت های ناسالم غذایی می باشد، مصرف آن برای اشخاصی که بدنی ضعیف و ایمنی نه چندان بالا دارند یا مداوم انرژی و ویتامین های ضروری بدن را از دست می دهند یک ویتامین ضروری و لازم می باشد.

دستور غذایی برای جذب ویتامین های ذکر شده

توجه داشته باشید مصرف غذاهایی مانند : غلات، کلم پیچ، جعفری، گل کلم، شلغم، کلم بروکلی، کاهو، گوشت بوقلمون، تن ماهی، قارچ، نخود سبز، بادام زمینی، جگر سیاه، فیله مرغ، تخمه آفتابگردان، لوبیا قرمز، پاپایا، فندق، آووکادو، زیتون، آجیل های مخلوط، اسفناج، سیب زمینی، زرده تخم مرغ، هویج، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، روغن جگر ماهی، شیر محلی، گوارا، فلفل قرمز و توت فرنگی در جذب ویتامین های А,С,Е,К,В3 بسیار موثر می باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب