farsi beauty

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه زمانی است؟فواید و مضرات نوشیدن قهوه

بهترین زمان نوشیدن قهوه
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

امروزه بیشتر افراد به قهوه روی آورده اند و ترجیح می دهند که قهوه بنوشند. اما نوشیدن قهوه زمان و وقت مناسب خود را دارد چرا که نوشیدن قهوه در بعضی از ساعات روز دارای عوارضی برای بدن می باشد. بنابراین بسیار واجب است که شما برای مصرف و نوشیدن قهوه با زمان مناسب آن آشنا باشید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با برخی از نکات و بهترین زمان نوشیدن قهوه آشنا کنیم.

زمان هایی که نباید قهوه بنوشید.                       

قهوه در کنار اینکه فواید بسیار زیادی دارد و افراد زیادی را مجذوب خود کرده است دارای مضراتی نیز می باشد، از فواید قهوه می توان به مواد زیر اشاره کرد:

همچنین نوشیدن قهوه دارای فواید دیگری نیز می باشد که می توانید در مقاله خواص بی نظیر قهوه، چرا باید قهوه بخوریم؟ مطالعه کنید.

علاوه بر آن گفته شده است زمانی که هورمون کورتیزول در بدن وجود دارد و تاثیر آن همچنان در بدن است از نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار خودداری شود زیرا در صورتی که در این زمان نوشیدنی های کافئین دار مصرف شود باعث می شود که به طور کل مقدار انرژی ای که قرار است از طرف مصرف کافئین به بدن ما وارد شود به طور کامل هدر برود چون همانطور که قبلا و در مقاله های گذشته گفته شده بود هورمون کورتیزول علاوه بر استرس روی میزان هوشیاری بدن نیز تاثیرگذار است. هورمون کورتیزول در زمانی که از خواب بیدار می شوید و در ساعات 12 ظهر تا 1 بعد از ظهر و علاوه بر آن بین 5:30 تا 6:30 هم میزان هورمون کورتیزول بیشتر می شود، به همین دلیل است که گفته می شود ناشتا قهوه ننوشید. برای آشنایی بیشتر در این باره مقاله چرا نباید قبل از صبحانه قهوه بنوشیم؟ می تواند به شما کمک کند.

بهترین زمان نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه بعد از وعده های غذایی

بنابر توصیه های دینی، بسیار سفارش شده است که بعد از هر وعده غذایی هیچ مایعاتی نوشیده نشود، اما لازم به ذکر است که نوشیدن قهوه بعد از وعده های غذایی باعث می شود که سیستم گوارش شما بهتر عمل کند.

آخرین زمان در طول روز که شما می توانید قهوه بنوشید.

توصیه می شود که حداقل 6 ساعت قبل از اینکه می خواهید بخوابید هیچ گونه کافئین مصرف نشود زیرا باعث می شود که در خواب شما تداخل ایجاد کند و از کیفیت خواب شما بکاهد. به گونه ای که گفته می شود که از 2 بعد از ظهر به بعد از خوردن قهوه و کافئین خودداری شود.

چرا قبل از خواب قهوه نخوریم؟

کافئین سبب می شود که در خواب شما تداخل ایجاد شود و شما دچار بی خوابی شوید. آنچه که سبب می شود تا شما احساس خواب آلودگی کنید این است که وقتی که پیام خستگی به مغز شما می رسد ماده ای به نام آدنوزین ترشح می شود و سپس به حسگر های خواب متصل می شود، حال که احساس خواب آلودگی دارید می توانید یک لیوان قهوه بنوشید تا خواب از سرتان بپرد. تاثیر قهوه بر روی آدنوزین پس از گذشت 3 تا 5 ساعت کاهش یافته اما برای اینکه کاملا از بین برود چیزی حدود 8 تا 14 ساعت زمان لازم است.

در صورتی که قهوه به مقدار زیاد هنگام شب نوشیده شود می تواند تاثیرات منفی بسیاری داشته باشد که عبارتند از:

  • تداخل در خواب و در نهایت بی خوابی
  • از بین نرفتن تاثیرات خستگی در بدن
  • پایین آمدن سطح انرژی
  • کم خوابی
  • بهم خوردن زمان استراحت و خواب

پس می توان نتیجه گرفت که در صورتی که زمان مناسب برای نوشیدن قهوه انتخاب نشود نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه سبب می شود که تاثیر منفی نیز برای شما داشته باشد. شما می توانید در مقاله مضرات قهوه آن ها را مشاهده کنید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه

یک چرت کوتاه با نوشیدن قهوه

همانطور که گفته شد در زمان خواب آلودگی و هنگامی که آدنوزین ترشح شده است مصرف کافئین می تواند باعث تداخل در عملکرد آن بشود و خواب را از سر شما بپراند. اما بنابر گفته قهوه خور های حرفه ای در صورتی که شما 15 تا 20 دقیقه قبل از یک چرت نیم روزی یک لیوان قهوه بنوشید و یک چرت کوتاه بزنید بعد از بیدار شدن احساس خواهید کرد که میزان انرژی موجود در بدنتان افزایش یافته. که البته علت آن بسیار سادس و گفته می شود که با این حال که عملکرد آدنوزین با مصرف کافئین دچار تداخل می شود اما این امکان نیز وجود دارد که نتواند تمام تاثیر آن را از بین ببرد.

علاوه بر اینها از آنجایی که میزان تاثیرگذاری کافئین به چیزی حدود 1 ساعت زمان نیاز دارد بنابراین در صورتی که شما قبل از یک چرت کوتاه قهوه بنوشید، سبب می شود که میزان آدنوزین کاهش پیدا کنند و به مرور عملکرد کافئین ها تسریع یابد بنابراین بعد از اینکه شما بعد از یک چرت کوتاه از خواب بیدار شوید می توانید با انرژی بیشتر به بقیه ی کارهای روزانه خود ادامه دهید. بنابراین برای تاثیر گذاری بیشتر 20 دقیقه قبل از چرت کوتاه خود را مهمان 2 لیوان قهوه کنید. به طور کل استفاده از این روش می تواند تاثیری که 5 ساعت خوابیدن می تواند در بدن شما ایجاد کند را فقط با یک چرت کوتاه 20 دقیقه ای فراهم کنید.

البته لازم به ذکر است که شما نباید در نوشیدن قهوه و هرگونه نوشیدنی کافئین دار زیاده روی کنید چرا که باعث میزان می شود که مشکلاتی برای بدنتان به وجود بیاید و قهوه نه تنها فایده ای برای شما نداشته باشد بلکه عوارض زیان باری را برای شما به همراه داشته باشد.

بهترین زمان نوشیدن قهوه

بهترین زمان نوشیدن نسکافه و قهوه چه زمانی است؟

علاوه بر اینکه زمان نوشیدن قهوه بسیار مهم است اینکه چه نوع قهوه ای بخورید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال نوشیدن قهوه های شیرین آن چنان بر بی خوابی تاثیری ندارد چرا که بدن فقط شکر جذب کرده و کافئین نمی تواند بر روی آدنوزین تاثیر آنچنانی بگذارد. با تمام این تفاسیر می توان گفت که مناسب ترین زمان برای نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین در ساعات بین 10 صبح تا 12 ظهر و از آن طرف بین ساعت 2 بعد از طهر تا 5 غروب است البته در صورتی که مستقیما با ساعت خواب شبانگاهی شما تداخل نداشته باشد که باعث بی خوابی و کم خوابی در شما بشود. البته حواستان به زمان هایی که هورمون کورتیزول در بدن شما ترشح شده است نیز باشد.

فواید خوردن قهوه در شب

نوشیدنی قهوه پیشنهاد ما به افرادی است که به شب بیداری عادت دارند و معمولا کار های خود را شب انجام می دهند. قهوه موجب افزایش انرژی شما شده و خواب شما را مختل می کند.

خواص قهوه بدون کافئین

اگر کافئین برای شما مفید نیست و نوشیدن قهوه را دوست دارید، می توانید از قهوه های بدون کافئین استفاده کنید. این قهوه ها مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی مانند اسید هیدروکرینامیکی و پلی فنل ها را در خود دارند که میزان آن تنها ۱۵ درصد کمتر از قهوه معمولی است. طبق تحقیقاتی اگر شما قهوه بدون کافئین را مصرف کنید، می توانید خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۷ درصد کاهش دهید. از دیگر فواید این نوع قهوه می توان به شادابی و جلوگیری از چین و چروک پوست، جلوگیری از مبتلا شدن به آلزایمر در پیری، کمک در سلامت کبد و کاهش خطر سکته های قلبی و مغذی اشاره کرد. اگر به کافئین حساس هستید و با نوشیدن آن دچار سوزش معده می شوید، حتما از قهوه های بدون کافئین استفاده کنید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب