farsi beauty

بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق (بی ضرر و موثر)

مکمل ورزشی

 

اغلب افراد تصور می‌کنند که چربی‌سوزی و عضله‌سازی به‌طور هم‌زمان امکان‌پذیر نیست ولی این باور حقیقت ندارد. شما با استفاده از مکمل‌های ورزشی مناسب، اصلاح رژیم غذایی و ورزش منظم می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید. حال سؤال اینجاست که با مصرف کدام مکمل بدنسازی می‌توان هم وزن بدن را کاهش داد و هم حجم عضلات را افزایش داد؟ در ادامه بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق را به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک آن‌ها می‌توانید به تناسب اندام برسید.

1- ال کارنتین

ال کارنتین در صدر لیست بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق قرار می‌گیرد. ال کارنتین یکی از 20 اسید آمینه تشکیل‌دهنده پروتئین و یکی از 9 آسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن است. این ماده غذایی ارزشمند در مرغ، ماهی، شیر، گوشت و محصولات لبنیاتی یافت می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی به ال کارنتین دسترسی داشته باشید. البته مصرف مکمل ال کارنتین به‌صرفه‌تر است و به شما کمک می‌کند که نتیجه بهتری به دست آورید.

نتایج به دست آمده از یک مطالعه در سال 2020 نشان می‌دهد که ال کارنتین نقش حمایتی مهمی در کاهش چربی و وزن بدن دارد. مکمل‌های ال کارنتین با دوزهای مختلفی در محدوده 500 الی 2000 میلی‌گرم به بازار عرضه می‌شوند. شما با توجه به نیاز بدن خود و همچنین توصیه مربی‌تان می‌توانید مناسب‌ترین مکمل ال کارنتین را برای خرید انتخاب کرده و با مصرف منظم آن به کاهش وزن خود کمک کنید.

2- کافئین

کافئین یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های بدنسازی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. مکمل‌های کافئین در شکل‌های مختلفی همچون قرص و نوشیدنی‌های انرژی زا به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین شما با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید بهترین مکمل کافئین را برای خود خریداری کنید. طبق تحقیقاتی که در سال 2018 انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که کافئین نقش بسیار پر رنگی در کاهش وزن، توده چربی و BMI دارد.

البته این ادعا زمانی درست است که فرد مصرف‌کننده کافئین رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و به‌طور منظم ورزش کند. با این حال نباید در مصرف کافئین زیاده‌روی کنید. به طور میانگین مصرف روزانه 100 گرم کافئین می‌تواند برای شما کارساز باشد. در حالت کلی اگر قصد خرید بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق را دارید، گزینه بهتری نسبت به کافئین پیدا نخواهید کرد.

3- ۵ اچ تی پی

5 هیدروکسی تریپتوفان که با نام 5-HTP نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق است. این مکمل تاثیر چندانی حین بدنسازی یا دویدن ایفا نمی‌کند ولی به شما سر میز غذا کمک می‌کند. زمانی که شما در حال کاهش وزن هستید ممکن است که بدنتان هورمون‌هایی را تولید کند کهباعث ایجاد حس گرسنگی شوند. این احساس گرسنگی باعث می‌شود که بیشتر غذا بخورید و در نتیجه نتوانید به اندازه کافی در کاهش وزن بدن خود موفق عمل کنید.

طی تحقیقاتی که در سال 1998 بر روی 25 نفر انجام شد، مشخص شد که مکمل 5-HTP می‌تواند میزان مصرف کربوهیدرات و چربی را کاهش داده و در نهایت به کاهش وزن بدن شما کمک کند. این مکمل در غذاهایی همچون بوقلمون، مرغ، سیب‌زمینی، کدو تنبل، سبزی و جلبک دریایی نیز وجود دارد. اما اگر دنبال راهکاری سریع هستید بهتر است که مصرف مکمل 5-HTP را در دستور کار خود قرار دهید.

4- پروتئین

طبق باور عموم مردم پروتئین تنها باعث عضله‌سازی و افزایش وزن می‌شود. اما در حقیقت این مکمل ورزشی نقش بسیار مهمی در کاهش چربی و وزن بدن هم می‌تواند ایفا کند. افرادی که مکمل پروتئین را در برنامه خود جای می‌دهند قادر خواهند بود که اندازه عضلات خود را افزایش دهند ولی با داشتن یک رژیم پروتئینی با حجم بالا می‌توانند چربی‌های خود را هم کاهش دهند.

طبق تحقیقاتی که در سال 1998 انجام شده است، رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا یک روش مطمئن برای کاهش وزن در عین حفظ سوخت و ساز بدن (FFM) است. با توجه به این تفاسیر می‌توان گفت که پروتئین مزایای بسیار زیادی دارد و به حفظ سلامت و تندرستی شما کمک خواهد کرد. مکمل‌های پروتئین در انواع مختلفی همچون پروتئین وی، سویا، نخود، گوشت گاو و کازئین به بازار عرضه می‌شوند.

افراد مسن باید مصرف روزانه پروتئین بیشتری داشته باشند. این موضوع هم به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کند هم از تحلیل استخوان‌های آن‌ها جلوگیری می‌کند. پس اگر به فکر عضله‌سازی و سوزاندن چربی‌های اضافی بدن خود هستید لازم است که حتماً از بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق یعنی پروتئین استفاده کنید. این مکمل به‌عنوان بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال نیز شناخته می‌شود. پس با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

5- زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهان موثر در کاهش وزن و تناسب اندام است. طبق تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است مصرف 1 الی 3 گرم زنجبیل در طول روز کمک شایانی به کاهش وزن می‌کند. مصرف این گیاه به‌صورت مکمل می‌تواند بهترین گزینه باشد چون به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دور کمر به باسن را نیز کاهش داده و بدنی خوش فرم داشته باشید.

طبق نظریه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مصرف روزانه 4 گرم زنجبیل کاملاً بی‌خطر است. با توجه به این تفاسیر اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید و به بدنی خوش فرم دست پیدا کنید بهتر است که مصرف زنجبیل را به عنوان یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق در دستور کار خود قرار دهید.

جمع بندی

چربی‌سوزی و کاهش وزن یکی از فرآیند‌های سخت برای افراد چاق به شمار می‌رود که نیاز به تلاش زیادی دارد. برای این که به این مهم دست پیدا کنید باید در کنار اصلاح رژیم غذایی و ورزش منظم از مکمل‌های ورزشی نیز استفاده کنید. خوشبختانه مکمل‌های ورزشی مناسبی مخصوص افراد چاق طراحی شده‌اند. شما با مصرف این مکمل‌ها می‌توانید علاوه بر کاهش وزن خود با عضله سازی به اندام دلخواه خود دست پیدا کنید. در این مقاله 5 مورد از بهترین مکمل بدنسازی برای افراد چاق را به شما معرفی کردیم. همه این مکمل‌ها کاملاً بی‌ضرر هستند و در صورتی که به‌صورت اصولی مصرف شوند تاثیرگذاری بسیار خوبی خواهند داشت.

منبع: muscleandstrength.com

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

174 مطلب