farsi beauty

مضرات و خواص تمشک که شما را شگفت زده می کند + ارزش غذایی آن

تمشک

تمشک یک میوه ارزشمند بوده و به شدت برای سیستم ایمنی بدن مقوی عمل می کند و حتماً باید تازه میل شود.

تمشک از خانواده گل رز می باشد و در کشور آلمان رشد بسیار عالی دارد، تمشک به دو دسته تمشک تابستانی و تمشک پاییزی تقسیم بندی می شود و مصرف آن می تواند برای سلامتی بسیار مهم باشد.

تمشک و تضمین سلامتی

مصرف تمشک می تواند برای بیماری های مختلف مفید باشد به دلیل وجود فلاونوئید های خاصی که دارد می توانید برای تصفیه خون از آن استفاده کنید.

این میوه حاوی ویتامین C و آهن است و در خود پتاسیم، منیزیم و کلسیم دارد.

ارزش غذایی تمشک سیاه

در تمشک سیاه کالری، کربوهیدرات، پروتئین، فیبر ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، فولات، منیزیم، کولین، پتاسیم، فسفر و چربی وجود دارد.

تمشک

تمشک سیاه و خواص آن

تمشک سیاه خواص ضد سرطانی دارد، می تواند موجب کاهش وزن و کاهش دیابت خون شود، برای مردان بسیار مفید است و جلوی اکسیداتیو اسپرم را می گیرد، باروری مردان را زیاد می کند، برای قلب و عروق بسیار مناسب است و از ایجاد پلاک در رگ های خونی جلوگیری می کند، سالیسیلیک اسید موجود در تمشک همانند آسپرین از قلب محافظت می کند، به دلیل وجود پتاسیم قطر رگ های خونی قلب را بیشتر می کند، سیستم ایمنی را به شدت تقویت کرده و توان دفاعی بدن را بالا می برد.

تمشک سیاه برای چشم و نقطه مرکزی شبکیه چشم بسیار مناسب است، زاگزانتین موجود در آن از لکه زرد شبکیه یا همان ماکولا محافظت می کند، مصرف تمشک به عنوان دسر می تواند هضم غذا را آسان کند همچنین تمشک سیاه خواص ضدپیری دارد و برای ورم مفاصل مناسب است، هضم غذا را بهبود می دهد و برای زنان باردار نیز مفید است و می تواند از صدمات مغز و ستون فقرات جنین جلوگیری کند، مصرف تمشک سیاه موجب درمان کم خونی و بهبود گردش خون می شود و همچنین از این نوع تمشک برای شاداب سازی و جوانسازی پوست نیز استفاده می کنند.

خواص درمانی تمشک قرمز

طبع تمشک قرمز خشک و سرد است، از این تمشک به عنوان یک مدر و ملین استفاده می شود، مصرف آن می تواند ویتامین C موجود در بدن را افزایش دهد، تمشک قرمز رقیق کننده خون است و کسانی که ناراحتی کلیوی دارند باید روزی چهار لیوان از شربت این میوه تازه استفاده کنند، تمشک قرمز خونریزی سینه و رحم را بند می آورد، برای تقویت قلب مفید است، مصرف نوشیدنی تمشک می تواند آبله مرغان را درمان کند و از بروز سرطان و التهابات جلوگیری می کند.

مصرف تمشک می تواند شیر مادران شیرده را افزایش دهد همچنین برای درمان کک و مک، روشن شدن پوست، برطرف کردن منافذ باز پوست و درمان جوش های صورت یا رفع جراحات و زخم ها مناسب است.

مصرف تمشک از دیابت جلوگیری می کند و می توانید در دوران باروری و رژیم های لاغری از آن استفاده کنید.

تمشک

خواص برگ و ریشه تمشک قرمز

شما می توانید جهت برطرف کردن سوزش معده و ترش کردن معده دم کرده برگ تمشک بنوشید.

اگر دچار رماتیسم هستید می توانید از برگ خشک شده تمشک بعد از وعده های شام و ناهار استفاده کنید.

جهت جلوگیری از خونریزی بواسیر از ضماد برگ تمشک قرمز استفاده کنید.

همچنین برای التیام زخم ها و ورم چشم، زخم های لثه و سستی لثه، بوی بد دهان، معالجه برونشیت، درمان آنژین و ورم لوزه می توانید از دم کرده برگ تمشک قرمز استفاده کنید.

خواص برگ تمشک سیاه

مصرف دم کرده برگ تمشک سیاه دردهای زایمانی را کنترل می کند و جلوی سقط جنین را می گیرد، استفاده از برگ این نوع تمشک برای روماتیسم مناسب می باشد و می تواند جلوی خونریزی بواسیر را بگیرد.

قرار دادن کوبیده برگ تمشک بر روی پوست می تواند برطرف کند.

مصرف جوشانده برگ ریشه تمشک سیاه برای خرد کردن سنگ کلیه بسیار مناسب است و در صورت ابتلا به ورم لوزه می تواند از دمنوش آن استفاده کنید.

مصرف دمنوش برگ تمشک سیاه صفرا و برونشیت را کاهش می دهد.

تمشک

مضرات تمشک برای سلامتی بدن

افرادی که مبتلا به ناراحتی کبد هستند نباید از تمشک استفاده کنند و ممکن است بیماری صرع بعضی از افراد با مصرف این میوه تشدید شود.

ممکن است باعث آلرژی شود و حساسیت شدید در برخی از افراد ایجاد کند مانند اگزما، آبریزش بینی، افسردگی، برافروختگی چهره، سرخی دهان، دل پیچه و کهیر و کبد مضر می باشد.

ممکن است مصرف این میوه موجب تشدید صرع و سردرد در افراد شود بنابراین در مصرف آن اعتدال را رعایت فرمایید.

توجه

اگر سایر واکنش های زیر پس از مصرف تمشک در شما به وجود می آید هرگز این میوه را استفاده نکنید:

  • حملات آسم
  • کهیر
  • معده درد
  • خارش بدن
  • آبریزش بینی
  • سایر علائم آلرژیک

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب