farsi beauty

خواص فوق العاده انار و روغن هسته انار برای پوست و تقویت موهای سر

خواص انار

انار میوه محبوبی است که بین مردم طرفداران زیادی رو به خودش اختصاص میده، این میوه خارق العاده در فصل سرما مثل اواخر پاییز و زمستان یافت میشه، انار خواص زیادی برای بدن داره، روغن هسته این میوه حاوی آنتی اکسیدان، ویتامینА،E،С؛ اولئیک اسید، پونیسیک اسید، لینولئیک اسید، فلاونوئیدها و مواد معدنی است.

روغن این میوه خوش طعم خواص دیگه ای هم برای بدن داره، مثلا موجب کاهش وزن، تسکین گلو درد، کنترل دیابت، از بین بردن جوش و آکنه، پیشگیری از سرطان های مختلف، طراوت و شادابی مو، واژن، چاقی صورت و بهبود سیستم ایمنی بدن می شود.

همچنین ضد چین و چروک، لایه بردار قوی صورت، کاهش دهنده فشار خون، جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر، ایجاد سلامت لثه و دندان ها، بهبود گردش خون، درمان قطعی شوره سر، رفع اگزمای پوست، کاهش کلسترول بد خون، لاغری، کاهش علائم قائدگی دردناک، ضد چروک زیر چشم و بهبود سرفه می باشد.

انار

روغن هسته انار برای پوست بدن و مو ها

این روغن با خواصی که دارد موجب تقویت پوست صورت و طراوت موی سر می شود، این روغن به راحتی به لایه های عمقی پوست نفوذ می کند و همچنین برای پوست های چرب و پر آکنه بسیار مفید است.

این روغن یک کلاژن ساز طبیعی است که می تواند از چروک پوستی شما جلوگیری کند، همچنین این روغن به روشن سازی پوست صورت نیز کمک زیادی می کند‌.

این روغن خارق العاده خواص ضد التهابی خاصی دارد که می تواند از برخی بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از بروز آکنه و جوش می توانید 10 قطره روغن درخت چای را با 3 یا 4 قطره روغن هسته انار مخلوط کنید و پس از انجام روتین پوستی هر روزه تان این محلول را به آرامی به پوست صورت ماساژ دهید، توجه داشته باشید پوست باید عاری از هر گونه لوازم آرایشی و آلودگی باشد.

روغن هسته انار ضد ریزش مو است و از ریزش های شدید موی سر جلوگیری می کند؛ این روغن موجب پاکسازی فولیکول موی سر می شود و می تواند موجب تحریک ریشه مو برای رشد مجدد موها شود.

این روغن خواص نرم کنندگی نیز برای موها دارد و موجب می شود موها گره نخورند، به همین دلیل می تواند طراوت موهای شما را تضمین کند.

برای نرم شدن موها می توانید روغن هسته انار را نیم ساعت قبل از استحمام به موهایتان ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید و یا چند قطره از این روغن را در شامپوی خود بریزید و موهایتان را دو مرتبه با این شامپو بشویید.

انار

مضرات روغن دانه انار

با توجه به خواصی که از روغن هسته انار گفتیم باید بدانید ممکن است این روغن برای شما عوارضی هم داشته باشد، لازم است بدانید زیاده روی در مصرف روغن هسته انار می تواند موجب مشکلات زیر شود:

  • حالت تهوع
  • ناراحتی معده
  • اسهال
  • افت ناگهانی فشار خون
  • مشکل در گوارش افراد باردار

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب