farsi beauty

خواص قارچ چیست؟ فواید شگفت انگیز قارچ برای سلامتی و زیبایی را بدانید

خواص قارچ

قارچ خوراکی طعم بی نظیر و خواص و فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ و یکی از سبزیهایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند.

قارچ سرشار از فیبر و نیز اسیدهای چرب اشباع نشده می باشد، اما دارای کالری پایینی می باشند و این ممکن است که عجیب به نظر برسد. مصرف قارچ ها برای پوست نیز مفید است. قارچ ها حاوی ویتامین D  هستند، و سرشار از سلنیوم و آنتی اکسیدان هایی هستند که از پوستتان محافظت می کنند.

خواص قارچ برای پوست

قارچ برای طعم بی نظیر و مزایایی که برای سلامتی دارد بسیار محبوب می باشد، و سرشار از مواد مغذی است؛قارچ های خوراکی ارزش غذایی خوبی دارند، قارچ از سبزیهایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده، اما راه استفاده از این خواص تنها انتخاب صحیح قارچ است. برای تهیه قارچ های مناسب، پیشنهاد می شود که از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

قارچ

چند نمونه از خواص قارچ برای پوست

هیدراته نگهداشتن پوست

اسید هیالورونیک، چین وچروک و خطوطی که در اثر پیری به وجود آمده اند، را کاهش می دهد. اسید هیالورونیک به عنوان یک مرطوب کننده در داخل بدن عمل می کند، زیرا پوست را پر و سفت می کند. قارچ ها، حاوی پلی ساکارید هستند، که در آبرسانی و پرکردن پوست، موثر است.

قارچ برای کمک به درمان آکنه

منبع غنی از ویتامین D ،  قارچ است. اگر قارچ به صورت موضعی بر روی آکنه گذاشته شود، خواص درمانی دارد. قارچ ها معمولا در محصولات مراقبت از پوست نیز دیده میشوند، مخصوصا در محصولات مربوط به آکنه، استفاده می شود.

قارچ دارای خواص ضد پیری است

قارچ ها دارای خواص ضد پیری هستند. اسیدکوجیک ها، در کرم ها و لوسیون ها و سرم های درمانی برای درمان انواع لکه های کبدی، لکه های پیری، تغییر رنگ و رنگ پوست نامناسب ناشی از آسیب نوری، استفاده می شود.

قارچ ها دفاع طبیعی بدن را افزایش می دهند، و با سالم کردن آن، ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

قارچ پوست را روشن می کند

اسیدکجیک در بعضی از قارچ ها یافت میشود و یک روشن کننده طبیعی برای پوست هستند. اسیدکجیک تولید ملانین بر سطح پوست را به حدی کاهش داده و سلول های جدید پوست را که بعد از لایه برداری آسیب دیده اند، روشن می کند.

اسیدکجیک، جایگزین عالی ای برای روشن کننده های شیمیایی سمی مانند هیدروکینین که خطر ایجاد سرطان را دارد، است.

قارچ برای درمان اختلالات پوستی

فعالیت بیش از حد رادیکال آزاد و التهاب، باعث اختلالات پوستی می شوند. قارچ ها دارای آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهابی می باشند. استفاده از کرم های این ترکیبات طبیعی، درمان را سرعت می بخشد و باعث بهبود التهاب می شود.

عصاره ای که از قارچ ها استخراج میشوند، در محصولات پوستی و برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، رزاسه و آکنه استفاده می شود.

قارچ

قارچ برای مبارزه با ریزش مو

همانطور که میدانید یکی از رایج ترین دلایل ریزش مو، کم خونی است. کم خونی با کمبود آهن در خون به وجودمی آید. با مصرف درست و به اندازه از قارچ ها، میتوان میزان آهن بدن خود را تنظیم کرد و ریزش مو را بهبود بخشید.

آهن، یکی از ماده های حیاتی بدن است. آهن در تشکیل سلول های قرمز خون نقش دارد، و باعث تقویت مو شده و سرعت رشد مو را افزایش می دهد.

قارچ منبع غنی از مس است

قارچ دارای مقداری مس میباشد. مس برای موهایپ بسیار مفید می باشد؛ زیرا باعث جذب آسان آهن از غذا می شود. مس در تولید ملانین نقش دارد.

ملانین، بر رنگ مو اثرمی کند. قارچ، دارای مقادیر فراوان آهن نیز هست. مس و آهن تاثیر فراوانی در افزایش سلامت و تقویت مو نقش دارند.

قارچ سرشار از سلنیوم

قارچ ها دارای مقدار زیادی سلنیوم هستند، که برای سلامت مو مفید میباشد. سلنیوم یک ماده مغذی و، یک آنتی اکسیدان قوی است که در برابر آسیب های رادیکال های آزاد، مقابله می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

ما میتوانیم سلنیوم را در پروتئین های حیوانی پیدا کنیم، اما قارچ ها می توانند جایگزین مناسبی برای گیاه خواران باشند،تا بتوانند به بدن خود این ماده حیاتی را برسانند.

سلنیوم به رشد مو کمک میکند و از بروز شوره سر جلوگیری می کند. همچنین ترکیبات سلنیومی می توانند قارچی به نام مالاسزیا که در پوست سر وجود دارد و مسئول ریختن پوست های خشک است را بکشد. سلنیوم، در ترکیب با روی، در جلوگیری از ریزش مو موثر میباشد.

قارچ برای کمک به کاهش وزن

ما برای کاهش چربی و کلسترول، باید چربی های اضافی که برای هضم پروتئین ها در بدن به کارمی رود را بسوزانیم. زمانیکه از رژیم های غذایی استفاده میکنیم، همیشه، رژیم غذایی با پروتئین بالا، کربوهیدرات پایین و بدون چربی که همگی از خواص قارچ هستند، باید استفاده کرد.

قارچ برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیب ویتامین های A،B و C  در قارچ، می تواند سیستم ایمنی قوی و بسیار خوبی بسازد. برای مبارزه با عفونت ها میتوان از آنتی بیوتیک های قوی ای که در قارچ ها وجود دارند کمک گرفت. همچنین برای محافظت از بدن دربرابر رادیکال های آزاد، میتوان از آنتی اکسیدان ارگوتیونین، استفاده کرد.

قارچ

ویتامین های موجود در قارچ

ویتامین D

قارچ، تنها سبزی ای است که حاوی ویتامین D  می باشد، و همچنین حاوی کلسیم، آهن، پتاسیم، مس و سلنیوم است.

ویتامین B1

قارچ ها یک منبع بسیار خوب از ویتامین B1  هستند، که به عنوان تیامین نیز شناخته می شود. همچنین این تیامین مسئول کنترل انرژی آزاد شده از کربوهیدرات ها نیز است، و برای عملکرد منظم سیستم عصبی و مغز مورد نیاز است.

ویتامین B2

ریبوفلاوین یا ویتامین B2  که قارچ ها سرشار از آنها هستند. ویتامین B2 ،  باعث بهبود سلامت چشم می شود، و از گلبول های سالم قرمز را محافظت می کند، به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و آن را تقویت می نماید.

ویتامین B2  که در قارچ نیز موجود است مسئول داشتن پوستی سالم است.

ویتامین B3

نیاسین یا ویتامین B3 ،  یکی از ویتامین های B  است، که در قارچ یافت می شود و در کنترل انتشار انرژی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین تاثیرگذار است و به حفظ سیستم عصبی بدن و سیستم گوارش نیز کمک بسیاری می کند.

ویتامینB5

ویتامین B5 ،  که به عنوان پانتو تونیک اسید نیز شناخته می شود و به طور طبیعی در قارچ یافت می شود. یکی از ویتامین های بسیار مهم که برای متابولیک مختلف در بدن نقش ضروری دارد، ویتامین B5  است.

این ویتامین به تولید هورمون ها در بدن نیز کمک بسیاری می کند.

ویتامین B6

ویتامین B6  که در قارچ ها یافت می شود، در بهبود خلق و خوی تاثیر فراوانی دارد و تنظیمات داخلی بدن را انجام می دهد، و برای عملکرد بهتر و پیشرفت مغز بسیار مهم است. این ویتامین، مسئول کاهش افکار منفی میباشد.

قارچ

نحوه انتخاب قارچ

انتخاب قارچ از اهمیت حیاتی زیادی برخوردار است. توصیه میشود که قارچ ها را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید، تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید‌.

برای خرید قارچ، قارچ هایی را انتخاب کنید که ظاهر سفت و تازه دارند.

مواردی را انتخاب کنید که سطح کمی براق و یکنواخت داشته باشند. سطوح آنها نباید خشک شده باشد. قارچ های تازه دارای رنگ روشن هستند، و قارچ های قدیمی دارای رنگ متمایل به سبز می باشد.

مصرف بیش از اندازهی قارچ میتواند باعث ایجاد آلرژی های پوستی شود.

قارچ ها عاملی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن هستند. با این حال برای برخی افراد مناسب نیستند، و قارچ ها برای آنها ناراحتی های پوستی را به همراه دارند. بعضی افراد با مصرف بیش از حد قارچ ممکن است به خونریزی بینی، خشکی گلو و بینی و سایر مشکلات دچار شوند.

همچنین مصرف بیش از اندازه قارچ نیز باعث بروز سردرد میشود.

قارچ

حرف آخر

برای داشتنی بدنی سالم و استفاده درست و مناسب از ویتامین ها و خواص قارچ، بهتر است که آنها را به اندازه مصرف کنید.

استفاده بیش از حد از قارچ، باعث بروز انواع آلرژی و بیماری ها میشود.

بهتر است حتما مقدار مصرف مواد غذایی خود را در جایی یادداشت کرده، تا درصورت بروز مشکل بتوان براحتی آن را حل کرد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب