farsi beauty

خواص چای سبز، فواید و مضرات چای سبز را بدانید!

چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی خوش طعم و تشکیل شده از برگ گیاه چای می باشد.

این گیاه موثر در چین و هند به وفور یافت می شود اما به دلیل خاصیت درمانی بالایی که دارد در تمام جهان حتی در ایران مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. 

 

در چای سبز ترکیبات سالمی وجود دارد که می‌تواند در پیشگیری به ابتلای برخی بیماری ها موثر و همچنین به درمان برخی از بیماری های خاص کمک کند.

مصرف چای سبز می‌تواند عملکرد مغز، سازوکار چربی بدن و دیگر اندام ها را بهبود ببخشد.

در این چای پرخاصیت آنتی اکسیدان و پلی فنل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش التهابات شود، برای پوست مفید باشد و با سرطان مبارزه کند.

 

خواص چای سبز بر روی عملکرد بدن:

افزایش سوخت و ساز بدن

نوشیدن چای سبز می تواند متابولیسم بدن را تا حد زیادی افزایش دهد، افرادی که دنبال چربی سوزی هستند و می خواهند جلوی اضافه وزن خود را بگیرند می توانند این چای مقوی را به برنامه تغذیه خود اضافه کنند و آن را با ترکیباتی مانند نبات یا عسل مصرف کنند.

 

ضد بیماری های قلبی و عروقی

بیماری قلبی می تواند شامل سکته های قلبی، نارسایی قلبی، اشکال در پمپاژ و همچنین اختلال در بطن ها و یا دریچه های قلبی باشد، مطالعات ما نشان می‌دهد مصرف چای سبز می تواند از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی جلوگیری کند پس اگر به صورت ارثی و ژنتیکی مشکلات قلبی و عروقی در بین خانواده شما رواج دارد می‌توانید با مصرف چای سبز کلسترول و تری گلیسیرید بدن را کنترل کنید چون کنترل این دو مورد، نقش مهمی در کاهش ابتلا به بیماری قلبی را بر عهده دارد.

 

کاهش ابتلا به پارکینسون و آلزایمر

مصرف چای سبز می‌تواند روی سیستم اعصاب مرکزی تاثیرات مثبتی بگذارد، بیماری آلزایمر و پارکینسون جزو شایع ترین بیماری های اعصاب می باشند، تحقیقات تیم ما نشان می‌دهد که کاتچین موجود در این چای می تواند از سلول های عصبی به خوبی مراقبت کند و احتمال بروز به بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.

 

چای سبز

کاهش ابتلا به دیابت نوع دوم

دیابت بیماری است که در چند دهه اخیر 400 میلیون نفر را در دنیا درگیر کرده است، دیابت به علت مقاومت بدن در برابر انسولین و یا یا عدم توانایی تولید انسولین درون بدن به وجود می آید اما جای نگرانی نیست زیرا مصرف چای سبز می تواند موجب شود قند خون کاهش پیدا کند و حساسیت به انسولین در بدن بیشتر شود.

 

بهبود عملکرد هوشی و سلول های مغزی 

در حقیقت ترکیباتی در چای سبز وجود دارد که می‌تواند موجب افزایش هوش شود، کافئین موجود در این شرایط می‌تواند انرژی روزانه شما را بالا ببرد و همچنین موجب بدخوابی یا بی‌خوابی نمی‌شود زیرا میزان این کافئین از کافئین قهوه بسیار کمتر است پس با خیال راحت چای سبز را برای بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش استفاده کنید.

 

بهبود دهنده ساز و کار اندام های بدن 

در طب سنتی از برگ گیاه چای سبز به عنوان یک ماده شفا دهنده استفاده می شود زیرا چای سبز حاوی مواد معدنی زیادی است که می تواند روی تمامی اندام ها تاثیر گذاشته و سلامت بیشتر اندام ها را تضمین می کند.

 

چای سبز

کاهنده باکتری های دهان و دندان

همانطور که ذکر شد کاتچین موجود در چای سبز می تواند برای مغز مفید باشد اما کاتچین فقط یک خاصیت ندارد، کاتچین موجود در این چای می تواند باکتری های دهان و دندان را کنترل کند و ریسک ابتلا به عفونت‌های دهانی را بسیار کاهش دهد.

 

افزایش طول عمر افراد 

شاید جالب باشد بدانید که مصرف چای سبز می تواند بر طول عمر تاثیر داشته باشد، مرگ یک پدیده واقعی و یا یک پدیده ای است که به طور حتم برای افراد اتفاق می افتد، اما برخی از مرگ ها به دلیل بیماری ها به وجود می‌آید با مصرف چای سبز از بیماری‌های کشنده رهایی بیابید و افزایش طول عمر خود را تضمین کنید.

 

کاهنده وزن

کاهش وزن یک پدیده مثبت برای ساخت و ساز و سلامتی بدن است، افراد زیادی هستند که از وزن فعلی خود رنج می برند و به دنبال راه حل قطعی برای کاهش وزن خود هستند، تحقیقات نشان می‌دهد مصرف چای سبز می تواند چربی را در بدن کاهش دهد و موجب لاغری و تناسب اندام گردد بنابراین اگر می خواهید به اندام مد نظر خود برسید کافیست چای سبز مصرف کنید تا تناسب اندام شما تضمین شود.

 

کاهش ابتلا به بیماری سرطان 

افرادی که ریسک ابتلا به سرطان در آن ها زیاد تر از دیگر افراد عادی است می توانند با مصرف چای سبز سلول های خود را در مقابله با سرطان ایمن سازی کنند، ترکیبات چای سبز و آنتی اکسیدان موجود در آن می تواند از آسیب رسیدن به سلول های بدن جلوگیری کند بنابراین لازم است بدانید مصرف چای سبز می‌تواند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و حتی سرطان پروستات را بهبود ببخشد و یا آن را در مراحل اولیه درمان کند؛ تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف چای سبز می تواند ابتلا به سرطان سینه را حدود 30 درصد، ابتلا به سرطان روده بزرگ را 42 درصد و همچنین ابتلا به سرطان پروستات را حدود 48 درصد کاهش دهد.

همچنین مصرف این چای می تواند افراد را از ابتلا به سرطان های ریه، کولورکتال، تخمدان، مری، پوست، معده و مثانه حفظ کند.

 

چای سبز

عوارض مصرف چای سبز برای افراد

مصرف چای سبز ممکن است عوارض ناچیزی در برخی از افراد به جای بگذارد، از عوارض مصرف چای سبز در برخی افراد به موارد زیر اشاره می کنیم :

 

رقیق کننده خون

افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند باید در مصرف چای سبز احتیاط کامل را انجام دهند زیرا مصرف برخی از داروهای ضد انعقاد خون مانند کوادامین و وارفارین می تواند به دلیل داشتن ویتامین К تدلخب با چای سبز داشته باشند.

 

 

حساسیت به کافئین

تنها افرادی که حساسیت شدید به مصرف کافئین دارند ممکن است عوارض کافئینی این چای را تجربه کنند و دچار اضطراب، بی خوابی، تهوع و معده درد شوند.

 

محرک ها 

اگر در صورت مصرف داروی محرک، چای سبز هم میل کنید ممکن است که فشار خون و ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و یا حال شما برانگیخته شود پس بهتر است قبل از مصرف چای سبز با پزشک خود مشورت کنید.

 

نکته:

به طور کلی افراد خاص مثل افراد باردار و شیرده، افراد مبتلا به مشکلات قلبی، افراد مبتلا به فشار خون بالا، مشکلات کلیوی یا کبدی، اختلالات اضطرابی و زخم معده به جای استفاده از مکمل یا عصاره چای سبز می توانند دمنوش آن را میل کند و این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب