farsi beauty

خواص و مضرات مصرف سیر خام به صورت ناشتا

سیر

سیر به عنوان یک چاشنی معروف و یک ماده پر خاصیت و آنتی باکتریال از زمان های قدیم در حیطه درمانی و همچنین مصرف خوراکی طرفداران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد؛ سیر معمولاً یک چاشنی اصلی برای تهیه بیشتر غذاهای ایرانی و بین المللی می باشد، این گیاه سرشار از خاصیت در طب سنتی و حتی اسلامی توصیه می شود، این گیاه پر خاصیت یک منبع عالی تغذیه است که توسط بسیاری از پزشکان کشور، در ایران و خارج از آن توصیه می گردد؛ مصرف سیر به صورت ناشتا فواید بسیار زیادی برای بدن دارد، این ماده دارای اهمیت بالایی برای تمامی کشورهای همسایه نیز می باشد بنابراین مصرف سیر به صورت ناشتا نیز خواص خارق العاده ای را برای بدنمان در هر نوع شرایط آب و هوایی ایفا می کند.

برای مصرف ناشتای سیر باید از خواص آن اطلاع داشته باشید :

این آنتی بیوتیک شامل ویتامین های B6 ،B5 ،B3 ،B2 ،B1 ویتامین A و ویتامین C می باشد. همچنین هر حبه شامل فیبر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، مس، فسفر و آهن می باشد.

سیر

مصرف ناشتای سیر چه خواصی برای بدن دارد؟

این ماده یک ضد التهاب قوی می باشد و برای دردهای شدید آرتروز و مفاصل معجزه میکند.

سیر ضد عفونت و مبارزه قوی با عفونت های سیستم تنفسی و ارگان های بدن می باشد.

خواص ضدعفونی کننده سیر به همراه آنتی باکتریال بودنش یک درمان طبیعی برای بیماریهای عفونی، آنفولانزا و سرماخوردگی ها می باشد.

سیر دوست صمیمی ریه ها، مصرف این ماده می تواند از بیماریهای تنفسی که بدنتان مستعد آن است جلوگیری کند.

سیر در بهبود برخی مشکلات ریوی مانند آسم، برونشیت، ذات الریه، احتقان ریوی و سرفه های مزمن نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

سیر برای رفع سردردها موثر است و دردهای سر و سینوزیت نیز با مصرف سیر امکان پذیر می باشد.

سیر ضد چاقی است و مصرف روزانه سیر می تواند موجب کاهش وزن شود و همچنین چربی های اطراف شکم و پهلو را به راحتی آب می کند، اگر یک ماه به طور مکرر هر روز به صورت ناشتا به همراه عسل میل کنید در طی یک ماه 10 کیلو لاغر خواهید شد و این یکی دیگر از معجزات سیر می باشد.

سیر بالا برنده سیستم ایمنی بدن است، این ماده می‌تواند سیستم ایمنی کودکان و بزرگسالان را تقویت کرده و آنها را در مقابله برخی بیماری‌های سیستم ایمنی مقاوم سازد.

سیر و تنظیم کنندت چربی بدن و فشار خون بالا می باشد، این ماده می تواند یک رقیق کننده عالی برای به اثبات رساندن فشارخون بیش از حد و همچنین کلسترول خون باشد زیرا درون سیر ترکیباتی مانند آلیسین، سولفور و غیره وجود دارد که برای تنظیم فشار خون و کلسترول ایفای نقش می کند.

سیر ضد انواع تومور می باشد تحقیقات تیم ما نشان می‌دهد که به دلیل موجود سولفوریک درون سیر، این ماده می‌تواند از تومورهای بدخیم جلوگیری کند.

سیر سم زدای عالی بدن است، این ماده به دلیل وجود سولفیدریل موجود در خودش می تواند به هنگام شب یک سم زدای عالی برای بدن باشد.

سیر مراقب سلامت مغز است، این ماده روی مغز حیوانات و انسان ها تاثیر بسیاری دارد و حافظه را بهبود می بخشد.

سیر

چرا پزشکان توصیه میکنند که به صورت ناشتا سیر را مصرف کنیم؟

همه می دانیم که در هنگام ناشتا بودن، معده از هرگونه مواد مختلف پاک می باشد، هنگامی که سیر را به صورت ناشتا مصرف می کنید تمامی محتویات سیر در بهترین حالت و بدون مخلوط شدن با دیگر مواد غذایی جذب بدن می شود و عملکرد سریع تری در بدن را ایفا می کند.

آیا مصرف سیر ناشتا برای همه افراد مفید است؟

این نوع مصرف از سیر که نوعی جذب کامل و عالی برای بدن می باشد می‌تواند برای برخی از افراد نیز خطر آفرین باشد!

توجه داشته باشید اگر شامل موارد زیر می باشید مصرف سیر را به صورت ناشتا به حداقل برسانید و یا با پزشک معالج خود درباره مصرف این ماده پرخاصیت مشورت نمایید :

  1. افرادی که تحت عمل های جراحی قرار گرفته اند و احتمال خونریزی در آنها به دلیل اثرات ضد انعقادی وجود دارد نباید سیر را به صورت ناشتا مصرف کنند.
  2. سیر باعث رقیق تر شدن خون می باشد، بنابراین اشخاصی که داروهای رقیق کننده خون می خورند بایستی با پزشک خود در مورد مصرف این ماده ارزشمند مشورت کند.
  3. بیمارانی که مبتلا به پورفیری هستند نباید سیر را به صورت ناشتا میل کنند (پورفیری یک بیماری خون است که باعث واکنش شخص به نور می شود و مصرف سیر به صورت ناشتا می تواند این علائم را بیشتر سازد)
  4. مادران شیرده بایستی در مصرف این ماده ملاحظه کنند زیرا شیر مادران می تواند طعم سیر را به خود جذب کند و در صورت عدم علاقه نوزاد وی از خوردن شیر امتناع می کند و باید مراقب باشید کودک دچار سوتغذیه نشود.
  5. کسانی که دچار حساسیت پوستی به سیر می باشند بایستی به مصرف این ماده دقت لازم را بفرمایند.

سیر

مضرات خوردن سیر به صورت ناشتا

همان طور که می دانید مصرف بیش از اندازه هر ماده ای می تواند خطرناک باشد، شما می توانید درباره این موضوع با توجه به شرایط بدنی تان با مشاور تغذیه ارتباط بگیرید؛ همچنین کافی است بدانید خوردن سیر در طول روز یک یا دو حبّه برای بدن مفید است و برای مصرف بیشتر آن باید با پزشک مشورت کنید تا دچار آلرژی و یا مشکلاتی مانند حساسیت به این ماده نشوید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب