farsi beauty

14 خواص دانه های رازیانه برای مراقبت از پوست و مو

رازیانه

رازیانه یک گیاه دارویی پر خاصیت می باشد، این گیاه مزایای زیادی برای انسان ها دارد، رازیانه می تواند خواص شگفت انگیزی را برای تمامی دستگاه های بدن به وجود آورد. در صورتی که درست از رازیانه استفاده کنید می توانید سلامتی را به پوست و موی خود هدیه دهید. در ادامه خواهیم به 14 ویژگی خارق ‌العاده دانه های رازیانه در حوزه سلامت زیبایی، مو و پوست بدن اشاره کنیم پس با ما همراه باشید تا رازیانه را بهتر بشناسید.

خواص رازیانه برای پوست و مو

1. سرشار از آنتی اکسیدان ضروری

رازیانه ترکیبات فلاونوئیدی زیادی دارد، دانه های رازیانه حاوی آنتی اکسیدان های خالص است و در آن فنولیک ها و کوئرستین به خوبی یافت می شود، این گیاه می‌تواند رادیکال های آزاد و تخریب کننده را در سطح سلولی از بین ببرد، افزایش آنتی اکسیدان در بدن باعث می شود طراوت و سلامت پوست شما تضمین شود.

2. پاکسازی کننده عمقی پوست

جوشانده دانه رازیانه می تواند آلودگی و سوم بیش از حد اعماق پوست را از بین ببرد و انسداد های پوستی را برطرف کند، این گیاه می تواند یک پاکسازی عالی برای پوست بدن باشد و آلودگی های پوستی را از بین ببرد.

3. هیدراته کننده پوست بدن

افرادی که پوست خشک دارند ممکن است اذیت شوند، خشکی پوست موجب خارش و سوزش می شود پس اگر می‌خواهید پوست خود را مرطوب نگه دارید کافیست از رازیانه استفاده کنید تا خشکی پوست شما از بین برود.

رازیانه

4. ضد جوش و آکنه

یکی دیگر از خواص رازیانه خواص ضدعفونی کنندگی آن می باشد، این گیاه می‌تواند التهاب را کاهش دهد و از بین ببرد همچنین این گیاه می تواند جوش ها و آکنه های مزمن را از بین ببرد و پوست را عاری از هر نوع چربی مزاحم نگه دارد.

5‌. ضد لکه پوستی

در رازیانه ترنس آنتول وجود دارد، این ماده می تواند به روشن سازی پوست کمک کند و لکه های موضعی را از بین ببرد؛ در واقع از بین بردن لک ها با رازیانه می‌تواند اکسیژن‌رسانی در سطح پوست را نیز افزایش دهد که این سازوکار موثری برای پوست بدن به شمار می آید.

6. لایه برداری فوری پوست

رازیانه می‌تواند یک لایه‌ بردار متناسب برای پوست شما باشد، می‌توانید خمیر رازیانه را بر روی پوست ماساژ دهید تا چربی های اضافه و سلول‌ های مرده از سطح پوست شما جدا شود.

7. تونر طبیعی پوست بدن

رازیانه ماننده تونر طبیعی روی پوست عمل می کند، استفاده از رازیانه می‌تواند همانند یک تونر چربی پوست بدن را کاهش دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را به خوبی حفظ کند، استفاده از دم کرده رازیانه می تواند باعث تقویت پوست شود و پوست شل را محکم کند.

8. کاهش پف زیر چشم

برخی از افراد به دلایل مختلفی که اکتسابی یا ارثی می باشد دچار پف چشم هستند، رازیانه می تواند با نرم کنندگی پوست خواص جالبی را برای کاهش پف چشم هایتان ارائه دهد، شما می توانید از پودر رازیانه به عنوان یک کمپرس استفاده کرده و پف چشمانتان را به‌ خوبی کاهش دهید.

رازیانه

9. تقویت کننده فولیکول های موی سر

همانطور که ذکر شد رازیانه حاوی آنتی اکسیدان و کامپفرول می باشد، رازیانه سرشار از ویتامین های ضروری و A,B,C,D می باشد، این ویتامین ها می تواند مو را از آسیب ها و رادیکال های آزاد حفظ کند، شما میتوانید یک محلول رازیانه جهت شستشوی موهایتان در حمام تهیه کنید و یا از اسانس رازیانه و ترکیب آن با اسانس رزماری جهت تقویت فولیکول مو استفاده کنید.

10. آبرسان پوست سر

پوست سر اگر به درستی آبرسانی نشود دچار خارش، خشکی و سوزش می گردد، دانه های رازیانه به خوبی می توانند PH طبیعی پوست سر را حفظ کنند و پوست سر را آبرسانی کنند، این امر باعث تامین آب از دست رفته پوست سر شده و مشکلات خشکی، التهاب یا سوزش پوست سر را از بین می برد.

11. پاکسازی درونی پوست

رازیانه یک گیاه ادرار آور می باشد، خواص ادرار آوری رازیانه می تواند پوست را از درون پاکسازی کند یعنی علاوه بر خاصیت پاکسازی کننده پوست از بیرون، این گیاه می‌تواند پوست را از درون هم پاکسازی کند، این خواص خارق العاده رازیانه موجب می شود سبوم اضافه ایجاد شده از بدن خارج شود و پوست از درون نرم شود، شما می توانید جهت پاکسازی درونی پوست از دمنوش رازیانه استفاده کنید.

12. جلوگیری از سفیدی موی سر

برخی افراد به طور زودرس سفیدی مو را تجربه می کنند، این افراد می توانند از این گیاه استفاده کنند این گیاه خواص زیاد و مواد معدنی سرشاری دارد مانند آهن، روی، پتاسیم، کلسیم، منگنز و آنتی اکسیدان های خارق العاده. این امر باعث رشد موها شده و از سفیدی زودرس موها جلوگیری می کند.

13. بهبود دهنده سلولیت

سلولیت از تجمع چربی در زیر پوست به وجود می آید، سلولیت روی پوست ممکن است موجب شود پوست چروکیده، فرو رفته یا برآمده به نظر آید، سلولیت معمولاً در ناحیه باسن، شکم و ران ایجاد می شود، فرمولاسیون های خاصی در رازیانه وجود دارد که ضد سلولیت می باشد و به صاف کردن پوست نیز کمک می کند بنابراین جهت رفع سلولیت از رازیانه استفاده کنید.

رازیانه

14. ضد پیری پوست

تحقیقات نشان می دهد گیاه رازیانه می تواند کلاژن سازی و الاستین را در پوست افزایش دهد به همین دلیل پیری زودرس با مصرف این گیاه از بین می رود، برای رفع چین و چروک ها می توانید از این گیاه استفاده کنید و همچنین آن را به صورت دمنوش میل کنید.

در آخر باید بدانید رازیانه خواص دیگری نیز دارد:

خواص درمانی زخم های بدن نیز با مصرف این گیاه قابل توجه است، اگر شما نیز دچار زخم های آزاردهنده هستید می توانید با رازیانه جای زخم را از بین ببرید، استفاده از رازیانه موجب بهبود زخم های بدن در هر ناحیه می باشد پس کافیست از رازیانه به صورت خمیری استفاده کنید تا زخم های بدن شما از بین برود. خواص آنتی باکتریالی این گیاه در آزمایشگاه ها به اثبات رسیده است، رازیانه می تواند از قارچ و استافیلوکوکوس جلوگیری کند و بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز از بین ببرد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب