farsi beauty

فواید تخم مرغ برای تقویت و درخشندگی موهای سر + روش استفاده

مراقبت از مو

داشتن موهای بلند، با طراوت و سالم آرزوی هر بانوی خوش سلیقه است، اما آیا داشتن آرزو به تنهایی کافی است؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می شود موها را نرم، سالم، با طراوت، حجیم و تقویت کرد؟

یکی از درمان های اختصاصی پروتئینی برای موها استفاده از تخم مرغ می باشد، تخم مرغ معمولاً درون همه خانه ها پیدا می شود و با وجود دسترسی آسان فواید زیادی نیز برای موها دارد.

فواید تخم مرغ برای موها

حالت پذیری موهای سر

در واقع میزان لوتئین بالا در تخم مرغ موجب آبرسانی و افزایش خاصیت ارتجاعی مو می‌باشد، بنابراین موها مقاوم در برابر شکنندگی و موخوره خواهند شد.

قطع ریزش موی سر

پروتئین موجود درون تخم مرغ موجب تقویت فولیکول‌های موی سر شده و باعث می‌شود پوست سر به خوبی بتواند تغذیه ریشه مو را فراهم کند و بدین سبب ریزش مو نیز کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

ترمیم کننده موی سر

همان طور که می دانید اصلی ترین جز مو را پروتئین تشکیل می دهد، پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند موهای صدمه دیده شما را احیا کند و موجب ضخیم تر شدن تار موی سر شما شود؛ همچنین می تواند مقاومت موهای نازک و یا موهای ضعیف را بیشتر کند.

تقویت کننده موی سر

این ماده می‌تواند به عنوان یک کاندیشنر عمل کرده و موها را کاملا هیدراته کند، هنگامی که رطوبت لازم را به موها برگردد بافت مو نیز تقویت می شود.

درخشندگی موی سر

در واقع موهای سر شما پس از مدتی چربی خود را از دست می دهد و خشک می شود، این امر زمینه ساز مشکلات موخوره و یا دوشاخه شدن مو نیز خواهد شد، ماسک تخم مرغ می تواند موجب بازگشت چربی ها و درخشندگی بیشتر مو شود و برخلاف مواد شیمیایی چربی اضافه سطح پوست سر را هم از بین ببرد.

مصرف تخم مرغ به صورت روزانه می تواند موجب حفظ سلامت موها باشد؟

پاسخ بله است، مصرف تخم مرغ در طول روز می تواند مواد مغذی لازم را همانند اعمال ماسک تخم مرغ و یا استفاده از شامپوی تخم مرغ به موها برساند، بنابراین اگر دچار مشکلات کبدی نیستید و یا بیماری خاصی ندارید می توانید تخم مرغ و یا قطره های حاوی پروتئین تخم مرغ را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

برای تقویت و رشد موها از زرده تخم مرغ استفاده کنیم یا از سفیده تخم مرغ ؟

جالب است بدانید زرده و سفیده تخم مرغ به طور مجزا برای موهای شما فواید جداگانه ای را ایجاد می کنند.

معمولاً سفیده تخم مرغ متناسب برای موهای چرب و زرده تخم مرغ متناسب برای موهای خشک می باشد.

اشخاصی که از یک تخم مرغ کامل برای تقویت مو استفاده می کنند در واقع با یک تیر چند نشان می زنند زیرا استفاده از تخم مرغ کامل می تواند هم برای خشکی مو و هم برای موهای چرب مفید باشد.

البته استفاده از تخم مرغ کامل برای افرادی توصیه می‌شود که موهای آن ها معمولی می باشد.

سفیده تخم مرغ موجب تنظیم چربی موهای سر شده و آن را طبیعی نگه می دارد و زرده تخم مرغ نیز پروتئین زیاد و فولیک اسید به همراه ویتامین های گروه В را به موها تغذیه می کند.

تخم مرغ

چند ماسک تخم مرغ برای مو های سر

1_ ماسک مو با تخم مرغ کامل

مواد لازم برای تهیه ماسک مو با یک تخم مرغ کامل:

روش آماده سازی

کافیست تخم مرغ و روغن زیتون را درون ظرفی ترکیب کنید و آنها را هم بزنید و بعد از آن به موهای سر بمالید به طوری که مواد کاملا موها را کاور کند، پس از گذشت نیم ساعت موها را با آب آبکشی کنید.

شما می توانید یک یا دو بار این ترکیب را در طول هفته بر روی موهای سر خود اعمال کنید؛ این ماسک می تواند موجب آبرسانی طبیعی پوست، چربی پوست و همچنین تغذیه ساقه و ریشه مو شود و بافت مو را سالم نگه دارد.

2_ ماسک مو با زرده تخم مرغ

مواد لازم برای تهیه ماسک مو با زرده تخم مرغ:

  • 2 زرده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بدون بو

روش آماده سازی

تخم مرغ و روغن را در ظرفی ترکیب کنید و پوست سر و ساقه های موی تان را به طور کامل با این مواد کاور کنید، بعد از گذشت نیم ساعت موها را با آب آبکشی نمایید و از یک شامپوی بدون سولفات برای آبکشی استفاده کنید، پس از اعمال این ماسک از یک آبرسان متناسب برای موها استفاده کنید؛ شما می توانید یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید، در واقع سولفور موجود در تخم مرغ موجب می‌شود بافت و ریشه سر به خوبی تغذیه شود همچنین می‌تواند فولیکول های مو را تحریک کرده و باعث رشد مجدد موی سر شود، این ماسک موها را درخشان می‌کند و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند.

3_ ماسک مو با سفیده تخم مرغ

مواد لازم برای تهیه ماسک مو با سفیده تخم مرغ:

  • 2 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری کشک
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بدون بو

روش آماده سازی

روغن زیتون و سفیده تخم مرغ را به خوبی مخلوط کرده و کشک را به آن بیفزایید و پس از آن مواد را به موهای سر بمالید و کل موها را با مواد کاور کنید، شما می توانید موها را پس از نیم ساعت با آب آبکشی نمایید، در آخر نیز از یک آبرسان متناسب برای موهای تان استفاده کنید؛ شما می توانید یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید، در واقع سفیده تخم مرغ می تواند موجب تغذیه عمقی مو شود و ظواهر مو را یکدست و زیبا سازد همچنین این ماسک خواص نرم کنندگی دارد و می‌تواند در افزایش حجم مو نیز موثر باشد

ماسک مو

دیگر ماسک های موجود با تخم مرغ موثر برای موهای سر

توجه داشته باشید شما می توانید از ماسک های دیگری را با تخم مرغ آماده سازی کنید و جهت تغذیه ریشه و ساقه موی سر مواد را روی سر اعمال کنید.

در ادامه به معرفی 10 ماسک موثر برای تقویت و رشد موها اشاره خواهیم داشت :

  1. ماسک تخم مرغ و عسل
  2. ماسک تخم مرغ و سرکه
  3. ماسک تخم مرغ و سس مایونز
  4. ماسک تخم مرغ و موز
  5. ماسک تخم مرغ و روغن زیتون
  6. ماسک تخم مرغ و زغال اخته
  7. ماسک تخم مرغ و عصاره پیاز
  8. ماسک تخم مرغ و روغن نارگیل
  9. ماسک تخم مرغ و ماست
  10. ماسک تخم مرغ و روغن کرچک

روش آماده سازی کلی

تمامی این ماسک ها را درون ظرف به صورت جداگانه مخلوط کنید و پس از 20 الی 30 دقیقه کاور کردن موها، آنها را بشویید توجه داشته باشید در صورت حساسیت به هر نوع از این مواد نام برده شده می توانید از ماسک استفاده نکنید، نکته مهم در شستشوی موها استفاده از آب سرد می باشد زیرا برخلاف تصور عموم آب گرم نمی تواند بوی نامطبوع تخم مرغ را از بین ببرد بنابراین پس از اعمال ماسک روی موها از یک شامپوی ملایم استفاده کرده و موها را با آب خنک آبکشی نمایید. هر ماسک را به دلخواه انتخاب کنید و هفته ای دوبار از آن استفاده کنید تا نتیجه حاصل شود.

مضرات استفاده از ماسک تخم مرغ

استفاده از این ماسک می تواند عوارض جانبی اندکی را برای برخی از افراد به دنبال داشته باشد که در ادامه به برخی از عوارض احتمالی اعمال ماسک و مصرف خوراکی تخم مرغ اشاره خواهیم داشت:

  • اگر به تخم مرغ حساسیت دارید از آن حتی به صورت موضعی استفاده نکنید.
  • اگر پس از اعمال ماسک مواد تخم مرغی وارد چشم، دهان، گوش و بینی شما شد باید سریعا آن را شستشو دهید زیرا ممکن است موجب آلرژی و خارش گردد.
  • اگر کلسترول بدن شما بالا است مصرف بیش از حد تخم مرغ می تواند حملات قلبی را در فرد افزایش داده و یا احتمال ابتلا به چربی خون را در شخص بالا ببرد بنابراین در مصرف تخم مرغ دقت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب