farsi beauty

آشنایی با فواید و مضرات دلستر. آیا زنان باردار می توانند دلستر بخورند؟

فواید و مضرات دلستر

دلستر چیست و چگونه به وجود می آید؟

دلستر نوشیدنی است که از گیاه جو درست می شود. هنگامی که جو جوانه میزند، آن را خشک می کنند و عصاره آن را از جوانه ای به نام مالت با روش های نوینی بدست می آورند. اینگونه آب جو یا به تلفظ عربی ماءالشعیر بدست می آید. از نظر ارزش غذایی دلستر نسبت به نوشابه های گاز دار برتری دارد. دلستر ویتامین های B و C و آب کربوناته اسید آمینه و گلوکز را در خود دارد.

دلستر از نوشیدنی هایی نظیر نوشابه مفیدتر است. دلستر حاوی گلوکز، مالت جو، ویتامین بی، ویتامین سی، آب کربوناته و اسید آمینه می باشد.

در هر 100 سی سی دلستر لایت حدودا 15 کالری و در هر 100 سی سی دلستر معمولی حدودا 25 کالری انرژی وجود دارد.

فواید و مضرات دلستر

عوارض مصرف ماءالشعیر (عوارض دلستر)

مصرف ماءالشعیر عوارضی هم دارد، به دلیل وجود قند و گاز CO2 در دلستر، زیاده روی در مصرف آن موجب پوسیدگی دندان می شود و برای سلامتی می تواند ضرر داشته باشد و همچنین موجب چاقی نیز می شود. نوشیدن بیش از حد دلستر می تواند به سلامتی لطمه بزند و خطراتی مانند افزایش قند و مشکلات گوارشی و پوسیدگی دندان را به همراه داشته باشد.

نوشیدن دلستر برای زنان باردار و مادران شیرده

 مردم تصور می کنند که نوشیدن دلستر در بارداری موجب افزایش وزن جنین می شود در صورتی که تنها موجب چاقی زن باردار می شود . اما برای مادران شیرده بسیار مفید باشد و باعث افزایش غدد مخصوص شیر شود. مادران می توانند به کودکان خود روزی 500 تا 850 میلی لیتر شیر بدهند که دارای 330 میلی گرم کلسیم به ازای هر لیتر می باشد که برای تولید آن باید حداقل 500 کالری علاوه بر نیاز معمولی یک زن میان سال انرژی مصرف کنند. برای تهیه این حجم از کالری علاوه بر مصرف کردن مواد غذایی قوی مانند چربی ها و پروتئین ها، از چربی ذخیره شده در بدن زن باردار استفاده می شود و دریافت نکردن کالری مورد نیاز بدن موجب کم شدن شیر می شود. تغذیه خوب بسیار مهم است و یک مادر باید بداند که تغذیه او می تواند بر تغذیه فرزندش چه در دوران جنینی و چه در زمان بدنیا آمدن فرزندش اثر بگذارد. اکثر مادران از کم بودن شیر خود گله دارند چون فرزند به دنیا امده در چندماه اول زندگی تنها از شیر مادر تغذیه می کند. تولید شیر با تغذیه فرد در طول شبانه روز رابطه ای دو سویه دارد. نوشیدن آب زیاد برای مادر شیرده بسیار ضروری است، برخی از مواد غذایی هستند که در تهیه و افزایش شیر مادر نقش دارند که یکی از آن ها نوشیدن دلستر می باشد. علاوه بر آن برای افزایش وزن جنین بهتر است زنان باردار میوه و سبزیجات و دانه های روغنی مانند بادام مصرف کنند.

فواید و مضرات دلستر

فواید دلستر

دلستر می تواند در دفع سنگ کلیه و مثانه مفید باشد. دلستر املاح مختلفی به ویژه فسفر و کلسیم را در خود دارد. تنها افزودنی دلستر عصاره رازک است که خواص زیادی دارد این عصاره می تواند  نقش ضد عفونی کننده دستگاه تنفس و دستگاه گوارش را داشته باشد و موجب افزایش ضریب هوشی شود و همچنین چون دارای ویتامین بی و اسید آمینه است می تواند برای پوست و مو نیز بسیار مفید باشد.

برخی دیگر از فواید دلستر عبارتند از:

  • خستگی را برطرف می کند.
  • موجب رشد بدن خصوصا سلول مغزی در کودکان می شود.
  • ضد عفونی کننده روده می باشد.
  • از تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه نیز جلوگیری می کند.
  • می توانید از دلستر به دلیل داشتن اسید های مختلف، قند، ویتامین ها و املاح برای هضم غذا استفاده کنید.

با توجه به فواید دلستر نوشیدن آن نست به نوشابه های گازدار بهتر است. زیاده روی کردن در هرچیزی ضرراتی را به همراه دارد. زیاده روی کردن در مصرف دلستر نیز موجب پوسیدگی دندان و چاقی افراد و همچنین افزایش قند بدن می شود. نوشیدن نوشابه های گازدار برای افراد مشکلاتی به همراه دارد به خصوص افرادی که مشکل معده دارند. گاز موجود در نوشابه به صورت محلول به حالت اسید کربنیک وجود دارد که باعث افزایش میزان اسیدیته معده می شود که دو پیامد را به همراه دارد.

  1. فرد ممکن است دچار التهاب یا زخم گوارشی شود.
  2. به دلیل هضم سریع غذا عملکرد معده کند می شود یا به عبارتی تنبل می شود و شما در صورت مصرف نکردن دلستر نمی توانید به راحتی غذا را هضم کنید و در صورت مصرف نکردن دلستر ممکن است فرد دچار التهاب و رفلاکس معده شود.

آبرسانی بدن با استفاده از دلستر

شما می توانید با مصرف دلستر میزان آب مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و به خوبی بدنتان را آبرسانی کنید. اما در عین حال باید در مصرف آن احتیاط کنید زیرا دلستر حاوی مقادیر زیادی قند می باشد. علاوه بر آن به سبب آبرسانی بدن از طریق مصرف دلستر میزان ادرار بدنتان افزایش خواهد یافت.

فواید و مضرات دلستر

بهبود متابولیسم مس با استفاده از دلستر

مصرف آبجو به رفع کمبود مس کمک می کند و متابولیسم آن را بهبود می بخشد.

کم بودن مس در بدن موجب موارد زیر خواهد شد:

خواص دلستر برای فشارخون

نوشیدن دلستر سبب افزایش سلول های بنیادی پیش نیاز اندوتلیال خواهد شد که این دیواره ها رگ های خونی را حفظ می کنند و آن ها را ترمیم می کنند. علاوه بر آن به سبب پلی فنول های موجود در دلستر میزان فشار خون شما کاهش خواهد یافت.

توصیه های طب سنتی برای سلامت کلیه بدون استفاده از دلستر

در طب سنتی گفته شده اسم که شما می توانید به جای نوشیدن دلستر و انواع نوشیدنی های گاز دار برای دفع سنگ کلیه و سلامت کلیه ها، می توانید از چای کمرنگ، آب سبک و دمنوش های گیاهی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که نباید از ورزش و فعالیت بدنی نیز غافل شوید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب