farsi beauty

خواص خیار برای پوست و زیبایی

خیار برای پوست

پوست صورت یکی از بیرونی ترین لایه های بدن و حساس ترین قسمت بدن است که سلامت آن هم در بانوان و هم در آقایان نقشی حیاتی دارد.

برای پاکسازی، زیبایی، طراوت و درخشانندگی پوست صورت ماسک ها و دستورات تغذیه ای زیادی وجود دارد؛ اما اکنون می خواهیم درباره خواص میوه خیار بر روی پوست صورت صحبت کنیم.

خواص خیار برای پوست صورت

خیار ماده ای معجزه آسا هستش که در تهی کرم های مرطوب کننده، ماسک مو و ماسک صورت نقش پر رنگی رو ایفا میکنه، این ماده به راحتی پف زیر چشم را بهبود می بخشد و РН پوست را متعادل نگه می دارد، خیار یک آنتی اکسیدان قوی است که خواص ضد پیری هم دارد در ادامه از دیگر خواص خیار برایتان رو نمایی میکنیم:

باز کننده منافذ پوستی در صورت

اگر چند تکه خیار را با ژل آلوئه ورا، گوجه فرنگی و سرکه سیب ترکیب کنید و روی صورت بگذارید در واقع شما یک ماسک باز کننده منافذ پوست رو تهیه کردین.

هیدراته کردن پوست

خیار می تواند پوست صورت را کاملا مرطوب و هیدراته نگه دارد، 95 درصد از حجم خیار را آب تشکیل داده بنابراین خیار می تواند رطوبت پوست شما را به خوبی حفظ کند.

خیار

از بین برنده لک صورت

تخم های خیار حاوی ویتامین E می باشد که این ویتامین جهت از بین بردن لک های صورت بسیار موثر است.

افزایش درخشندگی پوست

ماساژ تکه های خیار روی صورت می تواند پوست شما را درخشان سازد.

ضد خشکی و پوسته پوسته شدن و ترک پوست

در فصول سرما که پوست ترک می خورد انتخاب خیار به عنوان یک ماسک درمان کننده بسیار گزینه مناسبی می باشد.

درمان کننده کیست های ضعیف مویی و آکنه

شما می توانید خیار را آبگیری کنید و با سرکه سیب، آلوئه ورا و گوجه فرنگی (به دلخواه) روی پوست ماساژ دهید تا کیست مویی (موهای فرو رفته در پوست) و آکنه شما درمان شود.

خیار برای پوست

ضد چین و چروک پوستی

آنتی اکسیدان موجود در خیار می تواند یک انتخاب عالی برای از بین بردن چین و چروک های پوست باشد. همچنین خیار کمک می کند خط اخم و خطوط اطراف چشم شما عمیق نشوند.

درمان کننده سوختگی پوستی

از ماسک خیار طبیعی برای سوختگی های سطحی استفاده می شود، این ماده جای سوختگی را هیدراته نگه می دارد و با تنظیم میزان РН پوست می تواند سوختگی پوستی را برطرف کند.

ضد خارش و نیش حشرات گزنده

اگر حشراتی مانند پشه، زنبور و.. پوست شما یا کودک تان را گزیده می توانید از برش های خیار استفاده کنید تا محل مربوطه بهبود پیدا کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب