farsi beauty

فواید نوشیدن قهوه در بدنسازی ؛ بهترین نوع قهوه برای بدنسازان را بشناسید

قهوه در بدنسازی
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

بسیاری از افراد پیش از آنکه شروع به ورزش کنند از قهوه استفاده می‌کنند. زیرا قهوه دارای مقدار زیادی کافئین می باشد و می تواند به طور چشمگیری عملکرد شما هنگام ورزش را افزایش دهد. با ما در فارسی بیوتی همراه باشید تا به نکاتی اشاره کنیم که قطعا ذهن شما را درگیر کرده است. مانند بهترین قهوه برای ورزشکاران، نوع قهوه ای که باید پیش از رفتن به باشگاه بنوشید، تاثیرات قهوه بر بدنسازی و مسائلی دیگر که برای شما بیان کرده و به شکلی واضح توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نوشیدن قهوه پیش از تمرین بدنسازی چه خواصی دارد؟

افراد بسیاری برای افزایش انرژی و عملکرد بهتر در ورزش به سراغ کافئین می روند و قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب سرشار از کافئین می باشد. همچنین قهوه دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشد که نوشیدن آن قبل از شروع تمرین قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

خواص فوق العاده ی قهوه در ورزش :

  1. تقویت و بالا رفتن توانایی عضلاتی، قدرت و استقامت در فرد
  2. بالا رفتن استقامت هوازی
  3. بهتر شدن عملکرد در دو و میدانی، پرتاب و پرش
  4. بالا رفتن سطح هوشیاری و تمرکز افراد
  5. گلیکوژن ذخیره شده و از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده می شود.

استفاده از قهوه چه زمانی و به چه اندازه ای پیش از ورزش مناسب است؟

با توجه به گفته ی محققان و صاحب نظران افراد می بایست چهل و پنج تا شصت دقیقه پیش از آنکه ورزش کنند قهوه مصرف کنند تا در این زمان قهوه وارد خون شود و هنگام ورزش به بهترین حالت تاثیرگذاری برسد.

با توجه به نظر انجمن بین المللی تغذیه ورزشی مناسب ترین و تاثیر گذار ترین قهوه برای افراد، قهوه ای می باشد که در برابر ۱ کیلوگرم از وزن شما ۲ تا ۴ میلی گرم کافئین به بدن شما برساند. برای مثال اگر وزن شما ۶۸ کیلوگرم است می بایست ۱۳۵ تا ۴۰۵ میلی گرم کافئین به بدن شما برسد. به این نکته توجه کنید که هر فنجان قهوه حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد. بنابر این نوشیدن ۲ فنجان قهوه در ۴۵ تا ۶۰ دقیقه پیش از ورزش می تواند کافئین مورد نیاز شما را تامین کند. پیشنهاد ما به شما قهوه روبوستا است که بیشترین میزان کافئین را دارا است و مناسب ترین و برترین قهوه برای افرادی است که ورزش می کنند. بنابر این بهتر می باشد که قهوه ی شما صد درصد و یا بیشتر آن روبوستا بوده و رست های مدیوم تا دارک نیز بهتر می باشد زیرا درونمایه ی کافئین بیشتری دارد.

قهوه

بهترین نوع قهوه برای بدنسازی چیست؟

جالب است بدانید در بیشتر مواردی که بر روی تاثیر قهوه در بدنسازی تحقیق شده است از قهوه فوری یا معمولی استفاده شده است. اما فرقی نمیکند. روش های دم کردن قهوه مانند فرنچ پرس، فیلتر شده و اسپرسو همین تاثیر را خواهند گذاشت. افزودن شیر لبنی یا شیر گیاهی سبب افزودن کالری، پروتئین و کربوهیدرات به قهوه ی شما می شود اما گمان می رود این مساله تاثیری در عملکرد شما نمی گذارد. اما به هرحال بهتر است از قهوه ی بلک یا همان قهوه ی خالص استفاده کنید که دارای کربوهیدرات نیست.به نکته ی مهمی که باید توجه کنید این است که به هیچ عنوان از قهوه های اسپشیالیتی که دارای سیروپ و طعم دهنده می باشند استفاده نکنید. این قهوه ها نه تنها شما را در رسیدن به هدف تناسب اندام کمک نمی کنند بلکه می توانند مانع آن شوند همچنین هضم این قهوه ها نیز سخت تر است.

تاثیر قهوه بر روی بدن ما چیست؟!

کافئین در سطح سلولی فعالیت کرده و آنزیمی که سبب شکست cAMP می شود را قطع می کند. در نتیجه مقدار cAMP ها در سلول ها بیشتر شده و فعالیت سلول ها در عضله ی قلب افزایش پیدا می کند. و این مساله سبب می شود پردازش شناختی مغز افزایش پیدا کرده و تجزیه گلیکوژن عضله ببشتر شود. و سبب رسیدن مقدار انرژی بیشتری به عضلات می شود و می تواند آنزیم هایی که بافت چربی را تقویت می کنند را تجزیه کند.

اثرگذاری قهوه در بدنسازی چگونه است؟

کافئین سبب افزایش ضربان قلب می شود و همین موضوع باعث می شود اکسیژن برای متابولیسم انرژی با سرعت بیشتری در کل بدن انتقال پیدا کند.و این مساله کمک می کند که ذهن و فکر شما مشخص تر، دقیق تر و با وضوح بیشتری باشد و شما با سرعت بیشتری واکنش نشان دهید. این مساله سبب می شود تصور کنید فوق بشر بوده و فوق العاده هستید.

عضلات این توانایی را خواهند داشت که از انرژی که از طریق مواد غذایی ذخیره شده است مصرف کنند و بدن شما می تواند در هنگام ورزش و تمرین مقدار بیشتری بافت چربی را برای انرژی بسوزاند و این مساله سبب پایین آمدن وزن شده و کارکرد ورزشی شما را افزایش می دهد.

قهوه

بیان خواص دیگر قهوه برای بدن

ملانوئید ها

سوالی که در ابتدا پیش می آید این است که ملانوئید چیست؟ ملانوئید ها نوعی مولکول بزرگ و قهوه ای رنگ هستند که ارتباط زیادی با فواید سلامتی دارند. آنها می توانند باعث تعادل در باکتری های مفید روده شده و مانع از رشد باکتری های زیان آور شوند. همچنین می توانند در حفاظت از سلول های آنتی اکسیدانی یاری برسانند. ملانوئید ها همچنین مانع از رشد سلول های سرطانی شده و همچنین می تواند به تعادل سازی دستگاه سم زدایی بدن کمک کنند.

دیترپن ها

kahweol و cafestol دو نوع دیترپن هستند که در قهوه وجود دارند. با توجه به تحقیقات انجام شده می توان گفت مورد اولی می تواند خطر دیابت نوع ۲ را کم کند. این مساله با بالا رفتن حساسیت سلول ها نسبت به انسولین‌ و بهبود جذب گلوکز اتفاق میفتد. که در نتیجه ی آن گلوکز خون کم شده و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ کم می شود. یکی از نکات جالب راجب این دو دیترپن موجود در قهوه این است که یک مطالعه ی اپیدمیولوژیک نیز می گوید که cafestol و kahweol می توانند مانع از ابتلا به سرطان شوند. همچنین با توجه به برخی تحقیقات انجام شده در این زمینه این دیترپن ها به ایجاد آنزیم هایی کمک می کنند که از تولید آنتی اکسیدان های حفاظت کننده در بدن حمایت می کنند.

آنتی اکسیدان ها به چه صورت بر روی تمرین‌ تاثیر می گذارند؟

مورد هایی که از آنها نام بردیم به شکل مستقیم بر روی تمرین شما تاثیر نمی گذارد اما به شکل طولانی مدت تاثیرات عالی بسیاری خواهند داشت.

به طور کلی پس از انجام تمرینات برای آنکه تاثیرات بیشتری بگذارد و عضله ها رشد کنند. بدن آسیب زیادی می بیند و این مساله سبب قوی تر شدن شما می شود. در این مواقع بدن شما پس از تمرین به شدت شروع به تلاش می‌کند تا ماهیچه ها را بازسازی کند. و بدن برای انجام این کار نیاز به منابع بسیاری دارد. و این دقیقا مرحله ای است که آنتی اکسیدان ها وارد میدان می شوند. آنها توانایی بسیاری در جلوگیری از تاثیرات منفی آسیب های سلولی داشته و می توانند محصولاتی که سمی هستند را به کلی از سیستم شما دور کرده و از بین ببرد. بنابر این شما تنها در کنار رژیم غذایی سلامتی که دارید کافی است فنجانی قهوه بنوشید تا آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن شما جذب شده و بتواند بدنتان را به سرعت ترمیم کند تا شما برای بار دیگر به باشگاه بروید.

قهوه

آیا نوشیدن قهوه ی زیاد مشکلی ایجاد نمی کند؟

کافئین سبب می شود فشار خون شما به شما به شکلی زود گذر افزایش پیدا کند و همین امر سبب می شد در گذشته بابت این مساله نگرانی هایی وجود داشته باشد و افراد گمان کنند این مساله تاثیرات منفی بر روی بیماری های قلبی عروقی داشته باشد. اما امروزه به نظر می رسد این مساله تاثیرات چندانی بر روی سلامت قلب افراد نداشته باشد. کافئین نوعی ماده ی محرک آرام است و اگر شما بی خواب شده اید قهوه نمی تواند به شما یاری برساند.

مساله ی دیگری که وجود دارد این است که اگر شب ها طول میکشد تا خوابتان بگیرد مقدار کمتری قهوه استفاده کنید. زیرا کافئین در بسیاری از افراد پنج ساعت طول می کشد تا از بدن خارج شود. ولی در بعضی از افراد این زمان می تواند تا نه ساعت طول بکشد.

اگر به هر دلیلی به دنبال جایگزینی برای قهوه هستید. انرژی زا ها گزینه ی مناسبی می باشند که مقدار کافئین بیشتری نسبت به فنجانی قهوه دارند.

نکته ی مهمی که می بایست به آن توجه کنید راجب مشکلات گوارشی است. قهوه ادرار آور می باشد ولی در روده هم فعالیت دارد. بنابر این اگر همراه با قهوه تان آب مصرف نکنید بدن شما می تواند دچار کمبود آب یا به عبارتی دچار دهیدارته شود. که در نتیجه این مساله افراد دچار یبوست می شوند. و این مساله برای سلامت و البته برای ورزشتان مضر می باشد.

نکته ی آخری که می بایست به آن اشاره کنیم مساله ی اضطراب است. کافئین می تواند نشانه های مربوط به اضطراب شما را افزایش داده و در برخی موارد که بسیار نادر هستند باعث حمله ی پنیک شود. اگر شما نیز از افرادی هستید که چنین علائم هایی دارید در مصرف کافئین بسیار دقت کنید.

چه نوع قهوه ای برای استفاده ی ورزشکاران بهتر می باشد؟

تنها نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که مقدار کافئینی که به بدن شما می رسد به اندازه باشد. و میان قهوه ی اسپرسو و قهوه ی آسیاب شده یا قهوه ی فوری فرقی وجود ندارد. مساله ای که ذهن افراد بسیاری را به خودش مشغول کرده افزودن مواد دیگر به قهوه است. پیشنهاد ما در این زمینه این است که از قهوه ی بلک یا همان قهوه ی خالص استفاده کنید و مطمئن باشید که قهوه ی بلک تمام مواردی که شما برای انجام یک تمرین پر از انرژی به آن نیاز دارید را دارا است. این قهوه مناسب ترین و بهترین قهوه برای افرادی است که ورزش می کنند. ولی در صورتی که قهوه ی خالص را دوست ندارید می توانید مقدار کمی شیر به قهوه اضافه کنید. زیرا به نظر نمی رسد مقدار کمی شیر تاثیرات منفی بسیاری بگذارد. اما دقت کنید که منظور ما یک لیوان لاته پر از خامه نیست. تنها اندکی شیرکافی است.

امیدواریم با استفاده ی مناسب از قهوه تمرینات پر انرژی داشته باشید.

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب