farsi beauty

آشنایی با خواص بی نظیر چای سیاه برای سلامتی بدن

فواید چای سیاه برای سلامتی

چای سیاه خواص فوق العاده ای دارد که بر سلامتی انسان ها می تواند بسیار مفید باشد این چای می تواند تاثیرات مثبتی بر کلسترول بالا، اسهال، تمرکز پایین، پوسیدگی دندان، مشکلات گوارشی، گردش خون پایین، آسم و فشار خون بالا داشته باشد. چای سیاه یکی از معروف ترین چای ها می باشد که در بین مردم خصوصا آقایان بسیار محبوب می باشد. چای سیاه ترکیباتی به نام تئوفلاوین را در خود دارد که علاوه بر طعم فوق العاده ای که به چای می دهد برای سلامتی هم بسیار مفید می باشد. چای سیاه از گیاه کاملیا تهیه می شود تفاوت این چای با چای سبز و سفید در فرایند تولید آن ها است.

فواید چای سیاه برای سلامتی
فرایند تولید چای سیاه

در طی فرایند تولید، چای سیاه را تخمیر و اکسید می کنند که موجب به وجود آمدن رنگ و طعم خاص می شود اما چای سبز و سفید تخمیر نمی شوند.

مواد مغذی چای سیاه

شما می توانید به روش های متنوع چای سیاه را میل کنید. در چین، مردم هنگام دم کردن چای سیاه به آن شیرین کننده هایی مانند ادویه، شکلات و... می افزایند. مردم هند معمولا به آن شکر و شیر اضافه می کنند همچنین برخی از داروهای گیاهی مانند دارچین، زنجبیل، چمن لیمو، هل خوک یا ریسل استفاده می کنند و به چای اضافه می کنند. چای سیاه آنتی اکسیدان هایی در خود دارد که از آن بعنوان پلی فنل هم نام می برند و همینطور این چای مقادیر کمی از سدیم، پروتئین و کربوهیدرات را دارا می باشد. طبق تحقیقات انجام شده، چای عملکرد غیر طبیعی عروق خون را اصلاح می کند که از سکته مغزی و دیگر بیماری های عروقی قلبی جلوگیری می کند.

فواید چای سیاه برای سلامتی
فواید سلامتی چای سیاه

جلوگیری از بیماری های عروقی و قلبی

با نوشیدن منظم چای سیاه می توانیم به درمان اختلالات شریان در بسیاری از بیماری های قلبی کمک کنیم. با نوشیدن چای سیاه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش میابد.

از بین بردن آسم

به طور کلی نوشیدنی های گرم شرایط آسم را تسکین می دهند. چای به عبور هوا کمک می کند و شرایط تنفس را آسان می کند.

درمان اسهال

این چای تاثیرات مثبتی در اختلالات روده ای که به فشار به تانن ها منجر می شود می گذارد. اگر بیماری اسهال دارید با نوشیدن چای سیاه می توانید آن را درمان کنید.

کاهش کلسترول

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا، سطح کلسترل بد در افرادی که چای سیاه مصرف می کنند کاهش میابد همچنین کسانی که 3 یا 4 استکان چای در روز مصرف می کنند نسبت به کسانی که میزان مصرفشان کمتر است شانس کمتری برای ابتلا به بیماری های قلبی دارند.

فواید چای سیاه برای سلامتی

بهبود هضم

تانن ها و دیگر مواد شیمیایی چای سیاه بر روی سیستم هضم انسان اثرات مثبت و آرام کننده ای می گذارند. چای سیاه برای اختلالات گوارشی بسیار مفید می باشد.

جلوگیری از سرطان سینه

از جمله نوشیدنی هایی که به زنان برای جلوگیری از گسترش سرطان سینه کمک می کند چای می باشد. چای در افزایش سطح هورمون های گلوبولین در طول دوره سیکل قاعدگی زنان تاثیرات مثبتی می گذارد. تئوفلاوین های موجود در چای سیاه موجب می شود که سلول های غیرطبیعی بدن قبل از تبدیل شدن به سلول های سرطانی از بین بروند.

نوشیدن چای سیاه همانند چای سبز بسیار نیاز می باشد نزدیک به 80 درصد از مردم جهان چای سیاه می نوشند.

فواید چای سیاه برای سلامتی
برای مصرف چای سیاه به نکات زیر توجه کنید.

  • در مصرف چای افراط نکنید افراط در نوشیدن چای موجب می شود که شما به آن عادت کنید و اگر در یک روز آن را ننوشید به سردرد مبتلا شوید.
  • چای سیاه موجب اسیدیته شدن شکم می شود و پس به آن عادت نکنید.
  • چای را بعد ناهار یا شام ننوشید چرا که هضم غذا را ضعیف می کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب