farsi beauty

آنچه که باید درباره مضرات و خواص نان جو سبوس دار بدانید.(کامل ترین اطلاعات)

نان جو

مصرف نان جو از آنجایی که بسیار مقوی است می تواند برای شما فواید بسیار زیادی داشته باشد، نان جو به دلیل سبوس موجود در آن فواید بسیاری برای بدن شما داشته و حتی درصورتی که بدن شما به کمبود مواد مغذی دچار شده باشد می توانید با مصرف نان جو در صبحانه میزان انرژی خود را بالا ببرید. بسیاری از افراد نان جو را به جای نان های دیگر در وعده ی غذایی خود قرار می دهند. همانطور که گفته شد نان جو بسیار مفید است و وجود آن در وعده غذایی در رژیم غذایی بسیار پر فایده است چرا که حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی است. در ادامه قصد داریم تا شما را  با مزایای نان جو آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله از سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مزایا و فواید نان جو

افزایش انرژی مورد نیاز

شما می توانید با مصرف نان جو انرژی موردنیاز بدنتان را تامین کنید و احساس خستگی را از بین می برد.

حاوی مواد مغذی

از آنجایی که نان جو منبع غنی پروتئین است و به دلیل اینکه شامل کربوهیدرات پیچیده است طرفداران زیادی داشته و بسیاری از افراد آن را در وعده ی غذایی خود به جای دیگر نان ها و برنج قرار می دهند. علاوه بر اینها نان جو اکثر ویتامین های گروه B را نیز شامل می شود.

از سفید شدن موهایتان جلوگیری می کند.

سفیدی و سفید شدن مو یکی از مشکلاتی است که گریبان بسیاری از افراد را گرفته است. مصرف نان جو می تواند از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کند.

کاهش کلسترول خون

بالا رفتن کلسترول سبب می شود تا بدن دچار مشکلاتی شود و سلامت افراد به خطر بیوفتد. پس لازم است که کلسترول خون خود را پایین بیاورید. شما می توانید این کار را با مصرف نان جو انجام دهید.

حاوی فیبر فراوان

نان جو به دلیل اینکه دارای فیبر فراوان است می تواند مشکل یبوست را حل کند.

نان جو مناسب برای روزه داری

همانطور که گفته شد نان جو شامل کربوهیدرات پیچیده بوده و می تواند از گرسنگی جلوگیری کند.

پیشگیری از نرم شدن استخوان کودکان

نان جو حاوی مواد معدنی و املاح می باشد، در نتیجه به خوبی می تواند از نرم شدن استخوان کودکان جلوگیری کرده و آن را رفع کند و به طور کل سبب مستحکم شدن استخوان می شود.

نان جو

مزایا و فواید بی نظیر نان جو

  • فشار خون را تنظیم می کند.
  • تنظیم کننده دستگاه گوارش
  • جلوگیری کننده از مبتلا شدن به دیابت به دلیل اینکه فعالیت انسولین سازی بدن را افزایش می دهد.
  • کاهنده ی قند خون
  • می تواند برای افراد دیابتی نیز مفید باشد.
  • قابلیت پاک سازی دیواره های معده و روده
  • جلوگیری کننده از بیماری های معده و گوارشی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری و مقابله از رشد تومور
  • حفظ شادابی و طراوت پوست
  • به دلیل داشتن ویتامین های B موجب زیبایی پوست می شود.
  • مفید برای کم خونی
  • به مرور باعث لاغری و کاهش وزن می شود.
  • جلوگیری کننده از تولید چربی مضر در خون
  • سبب تقویت حافظه شما می شود.

خواص نان جو برای مو

جو دارای تیامین و نیاسین می باشد که سبب تحریک رشد مو می شود علاوه بر آن به دلیل داشتن مس و آهن از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین به سبب داشتن آنتی اکسیدان و مواد مغذی موهای شما را تقویت می کند.

فواید نون جو برای بدنسازی

نان جو به سبب داشتن فیبر موجب می شود که برای مدت زمان زیادی احساس سیری کنید و روزانه میزان کالری کمتری استفاده کنید. در نتیجه نان جو برای بدنسازی مناسب است.

خواص نان جو سبوس دار برای بارداری

از جمله فواید نان جو در زمان بارداری رفع یبوست بارداری و محکم شدن استخوان جنین می باشد. نان جو می تواند یک صبحانه عالی برای زنان باردار باشد و خستگی آنها را از بین ببرد و علاوه بر آن انرژی روزانه آنها را تامین کند. همچنین به دلیل کم بودن فعالیت فیزیکی ممکن است بدن شما کمبود مواد مغذی داشته باشد که با خوردن نان جو سبوس دار این مواد مغذی تامین خواهد شد.

خواص نان جو سبوس دار برای استخوان

پوکی و ضعف استخوان به دلیل کمبود کلسیم و فسفر به وجود می آید. نان جو به سبب دارا بودن فسفر، کلسیم، منگنز، روی، منیزیم و آهن برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مفید است و مشکلات شما را رفع می کند.

نان جو

خواص نون جو برای لاغری و کاهش وزن

شما می توانید از نان جو سبوس دار برای رژیم و لاغری استفاده کنید زیرا دارای مواد مغذی می باشد و یا خوردن نان جو یا نون سبوس دار شما برای مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید و همین امر از پر خوری و گرسنگی شما جلوگیری می کند. همچنین با افزایش سرعت هضم غذا از بسیاری از مشکلات گوارشی پیشگیری می کند.

از جمله نان هایی که برای لاغری و کاهش وزن مناسب است عبارتند از:

  • نان آرد کامل نان سبوس دار
  • نان گندم سفید
  • نان بدون گلوتن
  • نان جوانه
  • نان کم کربوهیدرات

خواص نان جو برای هضم غذا

همانطور که می دانید نان جو دارای فیبر می باشد که به فعالیت گوارش کمک می کند و علاوه بر آن از یبوست جلوگیری می کند و به هضم راحت تر غذا کمک می کند.

خواص نان جو برای کلسترول و دیابت

بر اساس آزمایشات انجام شده مصرف نان جو می تواند سطح کلسترول را تا 7 درصد کاهش دهد. نان جو دارای فیبر بسیار زیادی می باشد که به کنترل سطح قند خون کمک می کند و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است. علاوه بر آن شما می دانید با خوردن نان جو سبوس دار از بروز دیابت نوع 2 پیشگیری کنید.

خواص نان جو برای کبد چرب

نان جو دارای سلنیم می باشد که برای سم زدایی بدن از ترکیبات سرطان زا و بهبود عملکرد آنزیم های کبدی کمک می کند. سلنیم در تمام مواد غذایی وجود ندارد. در نتیجه بهتر است که از نان جو سبوس دار برای درمان کبد چرب استفاده کنید.

فواید نان جو برای قلب

فشار خون و چربی رسوب کرده دو دلیل اصلی مبتلا شدن به بیماری قلبی می باشد. غلات برای سلامت قلب بسیار مفید اند. نان جو نیز به سبب فیبر زیاد فشار خون را نیز کاهش می دهد و سلامت قلب را تضمین می کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب