farsi beauty

طرز تهیه بازلاما سیب زمینی خوشمزه به سبک اصیل ترکیه ای

بازلاما سیب زمینی

بازلاما سیب زمینی نوعی پیش غذای خوشمزه است که ساده حاضر شده و برای استفاده در تولد ها و مهمانی ها بسیار مناسب است. این پیش غذا یا میان وعده ی خوش طعم مورد علاقه ی کودکانتان خواهد بود و همچنین به علت گیاهی بودن آن نوعی غذای رژیمی است که برای افراد گیاه خوار هم بسیار مناسب است. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی بازلاما سیب زمینی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۵ عدد :

شیر ولرم

۱ لیوان

آب ولرم

۱ لیوان

خمیر مایه خشک

۱ قاشق غذاخوری

شکر

۱ قاشق غذاخوری

آرد

۴ لیوان

نمک

۱ قاشق مرباخوری

 

مواد لازم میانی :

سیب زمینی متوسط

۳ عدد

پیاز متوسط

۱ عدد

رب‌ گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

نمک و ‌فلفل سیاه

به مقدار لازم

پول پیپر ( پرک فلفل قرمز )

۳ قاشق غذاخوری

روغن مایع

۳ عدد

دستور پخت بازلاما سیب زمینی

در مرحله ی اول خمیر را تهیه می کنیم :

در ابتدای کار کاسه ای بزرگ انتخاب کرده و شیر ولرم، آب ولرم، خمیر مایه، نمک و شکر را داخل کاسه ریخته و مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست و نچسب شود. سپس کمی خمیر را ورز می دهیم تا خمیری نرم به دست بیاید که به دست نمی چسبد. در ادامه روی خمیر را می پوشانیم و زمان می دهیم تا استراحت کند.

در مرحله ی دوم مواد میانی را آماده می کنیم :

در مرحله ی دوم پیاز را پوست گرفته و به شکل نگینی ریز خرد می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و پس از اضافه کردن روغن، پیاز های خرد شده را داخل تابه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. حالا سیب زمینی ها را می شوییم و پوست آن ها را گرفته و رنده می کنیم. حالا سیب زمینی های رنده شده را داخل تابه ریخته و با پیاز تفت می دهیم. سیب زمینی ها که تفت خورد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و ادویه ها را هم می ریزیم و مخلوط می کنیم. پس از آنکه موادمان کمی بر روی حرارت ماند و با یکدیگر تفت خورد از روی حرارت برداشت و اجازه می دهیم سرد شود.

در مرحله ی سوم مواد میانی را داخل خمیر ریخته و می پزیم :

در مرحله ی سوم پس از آنکه خمیر استراحت کرد پف آن را به کمک دست می گیریم و به چانه های کوچک تقسیم می کنیم. سپس خمیر ها را به اندازه ی نعلبکی باز می کنیم و به اندازه ی یک قاشق غذاخوری از مواد میانی داخل آن می ریزیم و خمیر را می بندیم. حالا تابه را بر روی حرارت می گذاریم و بدون اینکه روغن اضافه کنیم خمیر ها را داخل تابه ریخته و با دست فشار می دهیم و اجازه می دهیم دو طرف آن به خوبی پخته شود. در نهایت هم بر روی بازلاماها کره نرم شده زده و سرو می کنیم. بازلاما سیب زمینی ما حاضر است.

منبع تصویر _mutfaga.dair_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب