farsi beauty

طرز تهیه کرم باواریا خوشمزه به سبک فرانسوی

کرم باواریا

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی کرم باواریا آشنا کنیم. کرم باواریا نوعی دسر فرانسوی است که طعمی فوق العاده داشته و بسیار ساده آماده می شود. برای مشاهده ی این دسر محبوب با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز کرم باواریا :

شیر

نیم لیتر

شکر

۲۰۰ گرم

خامه

 ۳۰۰ گرم

زرده تخم مرغ

۶ عدد

پودر کاکائو

۲ قاشق غذاخوری

وانیل

۲ قاشق چای خوری

ژلاتین

۲ قاشق غذاخوری

ژله توت فرنگی

۱ بسته

دستور تهیه ی کرم باواریا

مرحله ی اول، ترکیب مواد اولیه :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و ژلاتین را به همراه نصف فنجان آب جوش به آن اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شده و ژلاتین داخل آب حل شود. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را داخل آن ریخته و با یکدیگر ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شده و سفت و سفید شود. حالا قابلمه ای بر روی حرارت گذاشته و شیر را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا شیر بجوشد. در ادامه ترکیب تخم مرغ را آرام آرام داخل قابلمه ریخته و به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله ی دوم،‌ اضافه کردن ژلاتین‌‌ و‌ باقی مواد :

موادمان را به خوبی مخلوط می کنیم و پس از آنکه کاملا یکدست شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و زمان می دهیم تا موادمان خنک شود. در این قسمت از کار ژلاتین را که ذوب شده است را به موادمان اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شود. بلافاصله خامه را داخل مواد ریخته و دسر را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. پس از آنکه دسر کاملا خنک شد مواد بالا را دو قسمت کرده و نیمی از آن به شکل کرم رنگ مانده و نیمی دیگرش را پودر کاکائو زده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ی سوم، آماده سازی نهایی و سرو دسر :

در مرحله ی سوم پودر ژله توت فرنگی را داخل کاسه ای مناسب ریخته و ژله را با یک لیوان آب سرد و یک لیوان آب جوش ترکیب کرده و بر روی بخار کتری یا سماور می گذاریم. تا به طور یکدست حل شده و شفاف شود. در این مرحله ظرف های یک نفره را مقابل دستمان قرار داده و ژله را داخل آن ها می ریزیم. سپس به میزان دلخواه توت فرنگی یا از میوه های مورد علاقه مان را خرد کرده و داخل ظرف های تک نفره می ریزیم. حالا ژله را داخل یخچال می گذاریم تا سفت شود در پایان هم پس از آنکه ژله خودش را گرفت کرم ها را بر روی دسرمان ریخته و برای بار دیگر در یخچال می گذاریم و سرو می کنیم. نوش جان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب