farsi beauty

طرز تهیه ترایفل موز خوشمزه و مجلسی

ترایفل موز

ترایفل موز نوعی دسر فوق العاده خوشمزه ی ایرانی می باشد. که ساده آماده شده و مخصوص مهمانی های شما است. برای مشاهده ی آموزش این دسر محبوب در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

شکر

نصف پیمانه یا بیشتر

شیر

۳ پیمانه

نشاسته ذرت

۲ قاشق غذاخوری

آرد سفید

۲ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ

۱ عدد

کره

۵۰ گرم

خامه صبحانه

۱۰۰ گرم

پودر گردو

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

وانیل

۱ قاشق چایخوری

موز

۲ عدد

شکلات شیری یا تلخ

۳ قاشق غذاخوری

پودر بیسکوییت یا کیک

به مقدار لازم

دستور تهیه ی ترایفل موز

مرحله ی اول، پخت آرد و نشاسته و ترکیب مواد :

در ابتدای کار قابلمه ای مناسب انتخاب می کنیم. سپس نشاسته ذرت، شکر و آرد را داخل قابلمه می ریزیم و مواد را به کمک همزن دستی هم می زنیم. در ادامه شیر را به موادمان اضافه کرده و هم می زنیم تا آرد و نشاسته گلوله نشده و داخل شیر حل شوند. سپس قابلمه را بر روی حرارت می‌گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا آرد و نشاسته بر روی حرارت کم پخته شوند. سپس کاسه ای مناسب انتخاب می کنیم و زرده ی تخم مرغ را به آن اضافه کرده و با چنگال هم می زنیم تا از لختگی در بیاید. حالا یک ملاقه از مخلوط شیر که بر روی حرارت به خوبی داغ شده است را داخل کاسه ی تخم مرغ می ریزیم و سپس با سرعت بالا موادمان را هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مخلوط را داخل قابلمه ریخته و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ی دوم، اضافه کردن خامه و باقی مواد :

حالا موادمان را بیست دقیقه ی دیگر هم می زنیم تا به غلظتی مناسب برسد. سپس خامه ای که از یخچال خارج کرده و با دمای محیط گرم شده است را به موادمان اضافه می کنیم و سپس وانیل را اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شود. پس از آنکه موادمان به غلظت مناسبی رسید حرارت را خاموش کرده و قابلمه را کنار می گذاریم. حالا ‌پوست موز را جدا کرده و به کمک‌ چنگال یا غذاساز پوره اش می کنیم. سپس پوره ی موز را به مواد پودینگمان اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. در ادامه پودر گردو را هم اضافه می کنیم و به کمک همزن دستی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ی سوم، قرار دادن داخل ظرف :

در مرحله ی سوم نیمی از موادمان را داخل ظرفی ریخته و ‌به نیمی دیگر شکلات خرد شده اضافه می کنیم‌. (زیرا می خواهیم نصف دسر شکلاتی باشد) و اجازه می دهیم شکلات ها در داغی کرم ذوب و حل شوند. حالا کره را به تکه های کوچک تقسیم کرده و‌ داخل هر دو ظرف های پودینگ می ریزیم. حالا پودینگ ها را به کمک همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. حالا موادمان را داخل یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم یک ساعت داخل یخچال بماند تا مقداری سرد شود. حالا ظرف هایی که می خواهیم دسرمان را در آن ها سرو کنیم جلوی دستمان قرار داده و موز را برش داده و در دیواره های ظرف های سرو می‌چینیم. حالا بیسکوییت یا کیک پودر شده را داخل ظرف سرو می ریزیم و پس از آن لایه ای از کرم سفید و سپس یک لایه کرم شکلاتی می ریزیم. برای وسط دسر و دیواره ها از برش موز استفاده می‌کنیم. حالا دوباره پودر کیک یا بیسکوییت را اضافه کرده و دوباره لایه هایی از کرم هایمان اضافه می کنیم و این کار را ادامه می دهیم تا پودینگ به پایان برسد. در پایان هم می توان به کمک خامه فرم گرفته شده و یا پودر کاکائو دسر را تزئین کرد. ترایفل موز ما حاضر است.‌ نوش جان

منبع تصویر theflavorbender.com

موز

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب