farsi beauty

طرز تهیه پودینگ موز خوشمزه و آسان به سبک قنادی

پودینگ موز

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی پودینگ موز آشنا کنیم. پودینگ موز نوعی دسر خوش طعم است که به شکل تک نفره تهیه شده و مناسب برای مهمانی ها و جشن های تولد شما است. برای مشاهده ی آموزش پودینگ موز با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

شیر

۳ فنجان

عصاره وانیل

۱ قاشق چایخوری

موز

۴۵۰ گرم

میخک کامل

۳ عدد

شکر

سه چهارم فنجان

چوب دارچین

۱ تکه

نشاسته ذرت

یک چهارم فنجان

شکر قهوه ای

یک چهارم فنجان

نمک کوشر

۱ قاشق چایخوری

موز بزرگ

۱عدد

بیسکوییت

۱۳ عدد

زرده تخم مرغ

۷ عدد

طرز تهیه ی پودینگ موز

مرحله ی اول، ترکیب موز با سایر مواد و قرار دادن آن ها بر روی حرارت :

در ابتدای کار موز ها را مقابل دستمان قرار داده و پوست آنها را جدا می کنیم. حالا آن ها را به شکل حلقه ای با ضخامت یک و نیم سانت می بریم. حالا قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و موز، شیر، نصف قاشق چایخوری عصاره ی وانیل، چوب دارچین و میخک را داخل آن ریخته و قابلمه را بر روی حرارت ملایم می گذاریم. و اجازه می دهیم بجوشد. پس از آنکه جوشید زمان می دهیم تا دو دقیقه ی دیگر بر روی حرارت بماند سپس حرارت را خاموش می کنیم و قابلمه را یک ساعت داخل یخچال می گذاریم.

مرحله ی دوم، رد کردن مخلوط موز از صافی و ترکیب با سایر مواد :

در مرحله ی دوم قابلمه را از یخچال خارج کرده و موادمان را از صافی رد می کنیم. فقط به این موضوع دقت کنید که نباید موز را فشار دهیم تا از صافی رد شود. زیرا شیر طعم‌ و عطر موز را گرفته و‌ نیازی به این کار نیست. در ادامه آن را داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت می گذاریم. سپس شکر، نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ و نمک را داخل قابلمه حاوی شیر ریخته و به شکل ممتد هم می زنیم. به مدت پنج الی ده دقیقه موادمان را هم می زنیم تا موادمان به آرامی بپزد و آرام آرام حباب بزند. پس از آنکه حباب زد‌ و ظاهر پودینگ به خودش گرفت اجازه می دهیم دو دقیقه ی دیگر بر روی حرارت بماند و سپس حرارت را خاموش کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله ی سوم، سرو پودینگ :

پس از آنکه موادمان خنک شد کوکی و موز را به تکه های کوچک تقسیم کرده و به موادمان اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. می توانیم پودینگ موز را به شکل گرم سرو کنیم یا ظرف سرو را مقابل دستمان قرار داده و از مواد پودینگ داخل آن ریخته و‌ از موز های خرد شده و بیسکوییت خرد شده روی آن ریخته و دوباره از مواد پودینگ بر روی آن بریزیم. می توانیم از خامه فرم گرفته شده هم روی پودینگ بریزیم و پودینگ را به کمک آن تزئین کنیم. نوش جان

منبع تصویر theakersdozen

موز

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب