farsi beauty

روش های خانگی برای از بین بردن چربی موی سر

درمان چربی سر و مو

چربی سر یک امر طبیعی است و لازمه ی پوست سر و مو است، اما هنگامی که این چربی افزایش یابد و ظاهر موها را چرب و براق کند دیگر حالت طبیعی نخواهد داشت و برای شخص بسیار آزاردهنده خواهد بود. اغلب افراد هنگامی که با موی بیش از حد چرب مواجه می شوند با شستن روزانه ی موها با شامپوهای مختلف اقدام به برطرف کردن این چربی می کنند اما قطعا این روش درستی برای متعادل کردن چربی سر و مو نیست و صدماتی را به مو وارد می کند. بهترین روش برای درمان و کاهش چربی موی سر روش های خانگی است. با روش های خانگی و طبیعی کمترین آسیب به موها وارد می شود. موهای چرب هم مانند موهای خشک یا معمولی نیاز به مراقبت دارند در غیر این صورت درخشش همیشگی خود را از دست می دهد و مانند موی خشک می شوند. در ادامه این مطلب با روش های خانگی از بین بردن چربی اضافی موی چرب آشنا خواهید شد.

 

روش های خانگی درمان چربی موی سر

دلایل چربی موی سر در افراد مختلف متفاوت است. عواملی مانند استرس، بارداری، مصرف دارو های هورمونی و قاعدگی می تواند بر چربی سر و مو اثر بگذارد و آن را افزایش دهد. چربی موی سر علاوه بر ظاهر ناخوشایندی که دارد مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند. مشکلاتی همچون خارش کف سر، ایجاد شوره و کثیف شدن موها همواره شخص را آزرده خاطر خواهد ساخت. در صورتی که از چربی موی سر خود خسته شده اید و به دنبال بهترین راه حل می گردید با ما همراه باشید.

 

استفاده از سرکه ی سیب برای درمان موی چرب

محلول سرکه سیب یک درمان خانگی مناسب برای از بین بردن چربی موی سر است و می تواند به خوبی رسوبات مو را از بین ببرد و در نهایت سبب شادابی و درخشش مو شود. سرکه سیب به راحتی در هر خانه ای یافت می شود و به دلیل خاصیت جذب کنندگی که دارد درمان مناسبی برای موهای چرب می باشد.

برای استفاده از سرکه سیب برای رفع چربی مو، یک فنجان از آن را با یک لیتر آب ترکیب کنید. می توانید در حمام بعد از شستن موها با شامپو، آن ها را با استفاده از سرکه سیب آبکشی کنید.

سرکه سیب

آلوئه ورا و کاهش چربی سر

آلوئه ورا یک ماسک طبیعی برای ترمیم مو و تقویت آنهاست. ژل به دست آمده از آلوئه ورا موهای شما را براق و پرپشت می کند. همچنین آلوئه ورا در درمان چربی سر و از بین بردن شوره ها بسیار موثر است.

ژل به دست آمده از آلوئه ورا را با چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید. در حمام آن را به کف سر و موها به خوبی ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

آلوئه ورا

استفاده از آبلیمو برای کاهش چربی سر

آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد بی شک یکی از بهترین روش های درمانی برای چربی کف سر و موهاست. آبلیمو چربی سر را کنترل و ازبین می برد و همچنین در کاهش شوره سر نیز موثر است.

برای استفاده از آبلیمو جهت رفع چربی سر ابتدا آب دو عدد لیمو را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید. در حمام پس از شستن موها این محلول را به کف سر و موها بمالید. بعد از گذشت ده دقیقه موها را به خوبی آبکشی کنید.

 

محلول نعنا برای درمان موی چرب

با تهیه محلول نعنا می توانید چربی موی سرتان را رفع کنید. برای تهیه محلول نعنا ابتدا باید مقداری از آن را بجوشانید. این جوشانده را با مقداری آب مخلوط کنید. در هنگام شستن سرتان در حمام همراه با شامپو از محلول نعنا استفاده کنید. همچنین می توانید محلول نعنا را با مقداری سرکه ترکیب کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.

 

روغن زیتون از بین برنده ی چربی سر و مو

روغن زیتون یک روغن درمانی عالی برای تقویت و افزایش رشد مو  است. این روغن برای درمان چربی سر، ریزش مو و شوره سر هم مناسب و کاربردی می باشد.

برای استفاده از روغن زیتون برای درمان چربی سر و مو پس از شستن مو ها با شامپو مقداری از روغن زیتون را با انگشتان دست به کف سر ماساژ دهید. ماساژ کف سر با روغن زیتون را به مدت 10 دقیقه ادامه دهید و پس از آن سرتان را به خوبی شستشو دهید.

روغن زیتون

جوش شیرین برای از بین بردن چربی سر و مو

برای از بین بردن چربی و کثیفی کف سر و موها می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین همانند یک لایه بردار عمل می کند و به خوبی کف سر و موهای شما را تمیز می کند.

برای استفاده از این درمان خانگی ابتدا دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید. این ترکیب خمیری را به پوست سر و موها بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه موها را به خوبی آبکشی نمایید. به جای جوش شیرین می توانید از پودر صندل هم استفاده کنید.

 

روش های جلوگیری از چرب شدن موی سر

با انجام برخی نکات موهای شما کمتر ظاهر چرب و براقی به خود خواهند گرفت:

  • از لمس کردن و دست زدن به موهای خود خودداری کنید.
  • موهایتان را کمتر شانه و برس بکشید.
  • استفاده از نرم کننده را به حداقل برسانید.
  • نوع مو و پوست سرتان را بشناسید و با توجه به آن شامپو، ماسک و نرم کننده تهیه کنید و استفاده کنید.
  • همیشه از شانه و برس تمیز استفاده کنید.
  • از شانه و برسی که در آن مو جمع شده استفاده نکنید.
  • از بستن موی سر به شکل دم اسبی به صورت دائمی بپرهیزید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب