farsi beauty

طرز تهیه نان تست خوشمزه خانگی

نان تست

نان تست یکی از محبوب ترین نان ها در سراسر جهان از جمله ایران است که مصارف بسیاری در تهیه ی ساندویچ ها داشته و عموما در و وعده ی صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده ی آموزش این نان با ما همراه باشید.

مواد لازم نان تست :

آرد نان فانتزی

۳۵۰ گرم

شکر

۴۰ گرم

خمیر مایه فوری

۵ گرم

تخم مرغ

۱ عدد

نمک

۵ گرم

شیر ولرم

۷۵ میلی لیتر

روغن مایع

۵۰ گرم

 

مواد لازم استارتر :

آرد نان فانتزی

۱۵۰ گرم

خمیر مایه فوری

۵ گرم

آب ولرم

۱۵۰ میلی لیتر

نان تست

دستور پخت نان تست

مرحله ی اول :

در ابتدای کار باید استارتر نان تست را تهیه کنیم. برای این کار آرد نان فانتزی را به همراه آب ولرم و پودر خمیر مایه فوری داخل ظرفی شفاف ریخته و با یکدیگر ترکیب می کنیم و به مدت بیست تا بیست و پنج دقیقه صبر می‌کنیم تا خمیر دو برابر شود ( برای اینکه بتوانیم دو برابر شدن خمیر را مشاهده کنیم از ظرف شیشه ای استفاده می کنیم. ) پس از آنکه خمیرمان دو برابر شد آن را به مدت دوازده ساعت داخل یخچال می‌گذاریم.

مرحله ی دوم  :

پس از آماده شدن خمیر استارتر آن را از یخچال خارج کرده و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. سپس آرد نان فانتزی را پس از الک کردن به کاسه اضافه کرده و به ترتیب شکر، نمک، خمیر مایه، تخم مرغ، روغن مایع و شیر را هم به کاسه اضافه می کنیم. سپس موادمان را به خوبی مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا خمیر جمع شود. بعد از آن خمیر را به مدت ده دقیقه روی سطح کار با دستانمان ورز داده و پنجاه بار خمیر را بلند کرده و به سطح کار می‌کوبیم. ( به این نکته دقت کنید که پس از ورز دادن می بایست خمیر حالت کشسانی داشته باشد و پس از باز کردن، خمیرمان پاره نشود )

مرحله ی سوم :

حالا کاسه ای را با روغن چرب کرده و خمیر را مانند چانه‌ای بزرگ داخل کاسه قرار می‌دهیم. سپس روی خمیر را با دستمالی تمیز پوشانده و به مدت پانزده دقیقه در جایی گرم آن را استراحت می‌دهیم. پس از گذشت این زمان خمیرمان را به سه قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را چانه می گیریم.

مرحله ی چهارم :

در این مرحله قالب نان تست را چرب می‌کنیم. سپس چانه ها را در کنار هم داخل قالب نان تست گذاشته و روی آن  را به مدت یک ساعت با پارچه ای تمیز می‌پوشانیم. تا حجم چانه ها دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر ما کاملا آماده است. حالا فر را به مدت پانزده دقیقه بر روی دمای ۲۱۰ درجه روشن می کنیم تا فر به خوبی گرم شود.

مرحله ی آخر :

قالب را به مدت چهل و پنج دقیقه داخل فر می گذاریم تا نانمان به خوبی پخته شود. پس از گذشت چهل و پنج دقیقه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان تست خنک شود. پس از خنک شدن نانمان آن را با چاقوی دنده دار برش می زنیم. به این نکته توجه کنید که نان تست به علت بافت نرمش اگر با چاقوی صاف بریده شود ممکن است له شود. و‌ در آخر نان ها را در پلاستیک نگه داری کنید تا خشک نشود. نوش جان

نان تست

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب