farsi beauty

باقالی پلو با مرغ مجلسی به روش خاله خانم شمالی

باقالی پلو با مرغ

باقالی پلو با مرغ یکی از غذاهای پر طرفدار و رستورانی می باشد که بسیار مقوی بوده و ترکیب خوبی در رسپی های مرتبط به غذاهای مرغی می باشد. اگر شما هم نمی دانید در این روز ها چه غذایی را با مرغ آماده سازی کنید تا هم محبوب باشد و هم خوش طعم؛ باقالی پلو با مرغ یک انتخاب منحصر به فرد برای برنامه غذایی تان خواهد بود. باقالی پلو را می توانید با ماهیچه هم آماده سازی کنید اما در این بخش از آموزش آشپزی به شما عزیزان آموزش می دهیم چگونه این غذا را در منزل حاضر کنید.

مواد لازم:

برنج

3 پیمانه

باقالی

2 پیمانه

سیر

2 تا 3 حبه

ران و سینه مرغ

4 تکه

پیاز متوسط

1 عدد

زعفران دم شده

3 قاشق

شوید تازه و یا خشک شده

2 پیمانه

نمک و فلفل

به میزان نیاز

روغن مایع

به مقدار کافی

دستور پخت باقالی پلو با مرغ مجلسی

مرحله اول، تفت دادن پیاز، سیر و مرغ:

در ابتدا درون تابه ای روغن ریخته و سپس پیاز ها را تفت دهید تا طلایی شود، بعد از طلایی شدن سیر را اضافه کنید، و هم بزنید تا سیر ها با پیاز ها سرخ شود، سپس محتویات تابه را خارج کرده و مرغ ها را درون روغن بریزید تا طلایی شود.

اکنون پیاز و سیر را با زعفران دم شده به مرغ ها اضافه کنید، تا طعم مرغ عوض شود، سپس نمک و کمی آب به محتویات اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. پس از چند دقیقه حرارت گاز را کم کنید تا مرغ به آرامی پخته شود.

مرحله دوم، پخت برنج:

در این مرحله برنج را پاک کرده و آبکشی کنید، سپس درون قابلمه برنج آب ریخته و با نمک روی حرارت قرار دهید. پس از جوش آمدن برنج آن را آبکشی کنین،  سپس برنج را در ظرف حاوی آب می گذاریم تا بجوشد و پس از آن باقالی ها را به آن اضافه میکنیم تا با برنج بپزد، توجه کنین نباید درب برنج را ببندید، پس از چند دقیقه تست کنید برنج پخته یا نه، اگر پخته بود برنج را با باقالی ها آبکشی کنید.

مرحله سوم، اضافه کردن شوید خشک:

در این مرحله که برنج را به روغن اضافه می کنید، بعد هر کفگیر یک شوید را روی برنج بپاشید و تا اتمام برنج اینکار را ادامه دهید و سپس برنج را زیر و رو کنید تا مواد به خوبی مخلوط شود. پس از پخت کامل روی برنج کره داغ شده بریزید تا عطر بهتری بگیرد.

مرحله چهارم، سرو و تزئین:

اکنون برنج را در دیس بکشید و مرغ ها را کنار یا روی قسمتی از برنج بگذارید همچنین درون ظرف کوچکی مقداری عصاره مرغ را بریزید. اکنون غذای شما آماده است.

منبع تصویر matbakh_shahabbasi

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب