farsi beauty

طرز تهیه بافرا پیده خوشمزه به سبک ترکیه ای

بافرا پیده

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت بافرا پیده یکی از انواع مختلف غذاهای ساده و خوشمزه ی کشور ترکیه که با طعم های متنوعی سرو می شود، آشنا کنیم.

این مواد برای دو تا سه نفر است. اگر شما افراد بیشتر و یا کمتری دارید می توانید تعداد را ضرب و یا تقسیم کنید.

مواد لازم:

‌آرد

دو لیوان

‌شکر

½ قاشق چایخوری

‌آب

¾ لیوان

‌مخمر فوری ( همان خمیر مایه)

یک قاشق چایخوری

‌نمک

یک قاشق چایخوری

 

مواد میانی:

گوشت چرخ کرده

دویست و پنجاه گرم

پیاز متوسط

دو عدد

‌روغن و یا کره

یک قاشق چایخوری

‌نمک

به مقدار لازم

‌فلفل

به مقدار لازم

دستور پخت بافرا پیده 

مرحله ی اول ( آماده کردن خمیرمایه ) :

در ابتدای کار خمیر را آماده می‌کنیم. برای این کار  باید در یک کاسه مناسب خمیر مایه فوری آب گرم و شکر را خوب مخلوط کرده و سپس بگذاریم به مدت ده دقیقه استراحت کند و روی آن را با یک پارچه بپوشانیم.

مرحله ی دوم ( آماده سازی خمیر ) :

پس از گذشت ده دقیقه آرد را در یک کاسه ی گود می‌ریزیم سپس خمیر مایه درست شده را به همراه نمک به آرد داخل کاسه اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا ترکیب شوند و یک خمیر نرم به دست آید که به دست هم نچسبد. اگر خمیر سفت بود کمی آب به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله ی سوم ( استراحت دادن خمیر ) :

در این مرحله یک کاسه مناسب را چرب کرده و خمیر آماده شده را درون کاسه قرار می‌دهیم. سپس روی آن را می‌پوشانیم (ترجیحاً با یک سلفون) و می‌گذاریم که به مدت سی دقیقه در یک جای گرم استراحت کند. در این حین به سراغ آماده کردن مواد میانی می‌رویم.

مرحله ی چهارم ( آماده کردن مواد میانی ) :

برای آماده کردن مواد میانی بافرا پیده خوشمزه مان اول پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با روغن داخل تابه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم و تفت می‌دهیم تا کمی سبک شود و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله ی پنجم ( ادامه ی مواد میانی ) :

در این مرحله باید نمک و فلفل را به مقدار لازم و کافی داخل تابه ریخته و خوب گوشت ها را تفت دهیم تا سرخ شوند. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و می‌گذاریم تا مواد کمی خنک شوند.

مرحله ی ششم ( چونه گرفتن خمیر ) :

در این مرحله به سراغ خمیرمان می‌رویم. خمیر را از کاسه خارج کرده، روی یک سطح صاف قرار داده و آن را به شش قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. در ادامه هر قسمت از خمیر را چونه می‌گیریم و بعد با وردنه چونه ها را مستطیلی شکل در آورده و سپس  گوشت چرخ کرده را که آماده کرده بودیم لای خمیر می‌ریزیم.

مرحله ی هفتم ( آماده سازی فر ) :

در این مرحله خمیر ها را رول کرده و به همین صورت همه ی خمیر ها را آماده می‌کنیم. سپس فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد گرم می‌کنیم.

مرحله ی هشتم ( قرار دادن مواد در فر ) :

در حین گرم شدن کامل فر، سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم و سپس خمیرهای رول شده را درون سینی روی کاغذ قرار می‌دهیم. پس از گرم شدن فر، سینی را داخل فر می‌گذاریم. اجازه می‌دهیم نان ها کامل بپزند و رنگشان طلایی شود.

مرحله ی نهم ( گریل کردن نان ) :

در مرحله ی آخر گریل را نیز  روشن کرده تا روی نان ها طلایی و خوش رنگ شوند. پس از پخته شدن کامل، می‌توانیم روی نان کمی کره هم بمالیم و در آخر نان  بافرا پیده خوشمزه را در ظرف های زیبا سرو می‌کنیم. نوش جان.

منبع تصویر pidemsamsun

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
گلنوش قندی

گلنوش قندی

نویسنده این مطلب

27 مطلب