farsi beauty

طرز تهیه بادمجان آچاری غذای خوشمزه هندی

بادمجان آچاری

اگر به دنبال آشنایی با غذاهای جدید هستید ما امروز یکی از غذاهای سنتی هند را به شما معرفی می کنیم که بسیار خوش طعم و عالی است و قطعا عاشق آن خواهید شد پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر

بادمجان

۸ عدد ( قلمی )

پیاز

۱ عدد

سیاه دانه

یک چهارم قاشق چایخوری

سیر

۲ حبه

گوجه فرنگی

۴ عدد

رازیانه

یک چهارم قاشق چایخوری

زیره

یک چهارم قاشق چایخوری

خم گشنیز

۱ قاشق چایخوری

گرام ماسالا

یک دوم قاشق چایخوری

زرد چوبه

یک دوم قاشق چایخوری

نمک، فلفل قرمز و روغن

به مقدار لازم

 

طرز تهیه ی بادمجان آچاری :

مرحله ی اول :

ابتدا بادمجان هارا به خوبی شسته و سپس با پوست به حلقه های نازک خرد می کنیم. پس از آن یک ظرف بزرگ را پر از آب و نمک می کنیم و بادمجان ها را به مدت بیست دقیقه داخل آب نمک قرار می دهیم. سپس بادمجان ها را آبکشی کرده و با آب سرد می شوییم و با دستمالی تمیز آن ها را خشک می کنیم.

مرحله ی دوم :

تابه ای را روی حرارت بگذارید تا گرم شود سپس روغن را به آن اضافه کرده و بادمجان هارا داخل تابه بریزید. پس از آنکه بادمجان ها سرخ و طلایی شد آن ها را از تابه جمع کرده و داخل ظرفی بریزید سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و داخل همان تابه ریخته و تفت دهید.

مرحله ی سوم :

در این مرحله پوست گوجه فرنگی ها را گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. زمانی که پیاز هایتان شیشه ای و سبک شد گوجه های خرد شده را به تابه اضافه کنید.حالا سیر را رنده کرده و آن را داخل تابه ریخته و ادویه را اضافه کنید. و مواد داخل تابه را به آرامی تفت دهید.

مرحله ی چهارم :

بعد از آنکه آب گوجه ها کشیده شد بادمجان هارا به تابه اضافه کرده و نصف لیوان آب جوش داخل آن بریزید و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید آب آن به طور کامل گرفته شود. پس از آنکه کمی از آن‌ چشیدید نمک و فلفل را به مقدار دلخواه و در صورت نیاز به آن بیفزایید و زمانی که غذا به روغن افتاد و آب آن گرفته شد حرارت را خاموش کنید و آن را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید.

نوش جان

منبع تصویر jasmine_babri

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب