farsi beauty

فواید و خواص آووکادو چیست؟ انواع آووکادو را بشناسید.

آووکادو

آووکادو نام دیگری به نام گلابی تمساح دارد معمولا در مناطق گرمسیر و مدیترانه می روید این میوه، میوه ای گوشتی است به رنگی سبز که هسته ای درشت دارد که اولین کشور تولید کننده کشور مکزیک است.

البته شکل این میوه شبیه گلابی است.

آووکادو

خواص آووکادو چیست؟

اگر پاسخ این سئوال را بخواهیم بدهیم آووکادو به تنهایی خواص زیادی دارد که نقش مهمی در جلوگیری از بیماری ها را ایفا می کند . آووکادو یا همان گلابی تمساح میوه ای چرب پر از مواد مغزی است که برای بدن انسان مفید است.

در مطالعه ای که در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیای آمریکا نشان داده هسته آووکادو هم نیز مانند خود آووکادو خاصیت زیادی دارد از جمله برای استفاده از صنعت داروسازی که آمریکای جنوبی گفته است برای درمان التهاب از هسته این میوه استفاده میکنند.

طبق تحقیقات آووکادو برای جنین در بدن مادر ، میوه ای سرشار از فولیک اسید است.

آووکادو

انواع آووکادو را بشناسیم:

آووکادوی هاس:

اولین گزینه آووکادوی هاس را معرفی میکنیم. این نوع آووکادو را می توان تمام ماه های سال در مغازه ها مشاهده کرد که بعد از پوسیدن بنفش رنگ می شود.

آووکادوی بیکن:

این آووکادو توسط کشاورزان پرورش داده نی شود که معمولا به عنوان دسر از آن استفاده می شود

آووکادوی فورته:

 این نوع طعم فوق العاده ای دارد و از دوام بسیار بالایی برخوردار است

آووکادوی شارویل:

نسبت به دیگر آووکادو ها ، سایز کوچیک تری دارد و طعمی لزیز.

آووکادوی یاماگاتا :

سایز بزرگی دارد برعکس هسته کوچکی که دارد و رنگی کاملا سبز .

آووکادوی روسل :

شباهت این آووکادو مانند کدو قلیایی است و مانند یاماگاتا سایز بزرگی دارد و از حالت چرب تری نسبت به بقیه برخوردار است.

آووکادو

آووکادو

آووکادوی مکزیکی زمستونی :

نسبت به سایر، پوست زخیمی دارد که حالتی شبیه به چرم است و رنگ آن سبز تیره است که هسته ای چسبیده به پوست دارد.

در رژیم غذایی، از میوه آووکادو استفاده زیادی می شود چون می تواند افزایش انرژی با وزن کمتری را نمایان کند که ناگفته نماند به کاهش بیماری ها مانند دیابت و مرگ و میر کمک کند‌.

منبع خوبی از ویتامین هه را دارد. درست است که آووکادو چرب است اما چربی های مفید و نیاز انسان را به بدن می رساند . چربی برای سلول های بدن ضروی است و به سلامت پوست کمک زیادی می کند.

یکی دیگر از خواص این میوه شگفت انگیز جلو گیری از پوکی استخوان است حتی ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از سرطان را ایفا کند پس این میوه شگفت انگیز را نباید نادیده گرفت.

چون این میوه از فولات برخوردار است، توصیه شدیدی برای خوردن این میوه به مادران باردار میشود چون مصرف آن باعث کاهش خطر سقط جنین می شود .

اگر به طور کلی بگوییم آووکادو یک میوه مکزیکی است که در مناطق گرمسیر است که از خواص فراوان آن نباید غافل شد و باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار داد.

آووکادو

دانه آووکادو خوردنی است؟

از شواهد ها مشخص است که تمامی اجزا مناسب برای مصرف انسان نیست البته مکمل سمی ندارد ولی بهتر است قبل از خوردن هسته ، با پزشک خود مشورت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید .

شرایط لازم برای پرورش این میوه :

برای رشد کافی آووکادو به نور فراوان نیاز داریم اگر در خانه میخواهیم این کار را انجام دهیم نیاز به پنجره ای شرقی با نور فراوان داریم که افتاب کافی وجود داشته باشد که به خوبی رشد کند.

آووکادو

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب