farsi beauty

طرز تهیه نان اتریشی لذیذ و بسیار خوشمزه

نان اتریشی

یکی از انواع نان های خوشمزه و لذیذ کشور اتریش که شباهت زیادی به شیرینی یزدی ما ایرانی ها دارد، نان اتریشی است. این نان با قالب مافین تهیه شده و نوعی نان سنتی کشور اتریش است. این نان را میتوان به عنوان صبحانه یا عصرانه به صورت داغ سرو کرد. معمولا کرمی که برای داخل این نان استفاده میشود متنوع است و شما میتوانید به دلخواه از انواع کرم استفاده کنید. در ادامه برای یادگیری این آموزش با ما در سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه نان اتریشی

مواد لازم

شیر ولرم

1 پیمانه

خمیر مایه فوری

1 قاشق غذا خوری

شکر

1 قاشق غذا خوری

کره

50 گرم

آرد سفید

500 گرم

شکر

50 گرم

تخم مرغ

1 عدد

زرده تخم مرغ

1 عدد برای رومال

کرمفیل پسته یا زعفرانی

به مقدار لازم

 

طرز تهیه

مرحله اول:

ابتدا نصف پیمانه از شیر که ولرم است را همراه با 1 قاشق غذاخوری شکر و خمیر مایه را درون لیوانی مخلوط کرده.

مرحله دوم:

روی لیوان را با چیزی پوشانده و ترجیحا در جایی گرم قرار میدهیم تا زودتر به عمل آید. حدود 10 دقیقه به آ« استراحت میدهیم تا حجم گرفته و به عمل آید.

مرحله سوم:

حال تخم مرغ ها را شکسته و درون کاسه ای میریزیم و باقی شیر را به آن اضافه میکنیم. کره ذوب شده را نیز به آنها اضافه کرده و مخلوط خمیر مایه را نیز پس از 10 دقیقه که به عمل آمد اضافه میکنیم.

مرحله چهارم:

همه مواد را ترکیب کرده و کم کم آرد را نیز اضافه کرده و مواد را با قاشق مخلوط میکنیم. این کار را تا جایی ادامه میدهیم تا دیگر نشود مواد را با قاشق هم زد. حال دستمان را با کمی روغن چرب کرده و با دست ورز میدهیم.

مرحله پنجم:

توجه داشته باشید که باید آرد را بسیار آرام آرام اضافه کنیم زیرا ممکن است برای خمیر زیاد باشد. همانطور که آرد را اضافه میکنیم خمیر را با آرد ورز میدهیم تا جایی که دیگر به دستمان نچسبد و نرم و لطیف شده باشد.

مرحله ششم:

حال خمیر را باز کرده و جمع میکینم تا هوا های درون آن خارج شوندو

مرحله هفتم:

سپس کف و دیواره های کاسه ی مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر را درون آن قرار داده و روی آن را با سلفون میپوشانیم و پارچه ای روی آن می اندازیم. کاسه را در جایی گرم قرار داده و بگذارید به مدت یک ساعت استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

مرحله هشتم:

بعد از یک ساعت که خمیر حجیم شد و پف کرد با دست در حد 30 ثانیه ورز میدهیم و روی صفحه کار قرار میدهیم. با وردنه یا کف دست خمیر را پهن کرده و با قالب گرد کاتر میزنیم.

مرحله نهم:

دایره های بدست آمده را کنار هم قرار میدهیم. کره را ذوب کرده و با قلمو بر روی خمیر های دایره ای میکشیم تا کاملا با کره پوشیده شوند.

مرحله دهم:

کرمفیل پسته ای یا زعفرانی را بر روی دایره ها گذاشته از وسط برش داده و خمیر را آرام رول میکنیم.

مرحله یازدهم:

سپس مانند گل داخل مافین ها، آنها را چیده و میگذاریم 15 دقیقه استراحت کند. پس از 15 دقیقه استراحت خمیر ها، با قلمو زرده تخم مرغ را بر روی خمیر ها میزنیم و کاملا آنها را آغشته به زرده تخم مرغ میکنیم.

مرحله دوازدهم:

حال مقداری شکر روی آنها ریخته و و میگذاریم تا 15 دقیقه دیگر استراحت کنند. سپس فر را روشن کرده و میگذاریم با حرارت 170 درجه به مدت 10 تا 15 دقیقه  گرم شود.

مرحله سیزدهم:

توجه داشته باشید، با استراحت دادن به خمیر باعث افزایش کیفیت نان خود میشوید. قالب مافین ها را درون فر قرار داده و اجازه میدهیم 15 دقیقه با همان درجه بپزند.

مرحله چهاردهم:

میتوانید این نان ها را به سلیقه خود درست کنید. نان اتریشی شما پس از بیرون آمدن از فر آماده است و میتوانید اجازه دهید کمی خنک شود تا بتوانید از داخل قالب مافین خارج کرده و سروش کنید.

حرف آخر

امیدوارم از این نان خوشمزه و بسیار ساده اتریشی لذت ببرید.

نوش جان.

 

منبع تصویر  ashpazie_nab

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب