farsi beauty

از چه سنی سوتین ببندیم؟

سوتین

اگر دخترخانم جوانی هستید که به‌تازگی سینه‌هایش جوانه زده‌اند؛ باید برای این‌که نوک سینه‌های‌تان مشخص نشوند؛ حتما سوتین ببندید؛ سوتین‌هایی که برای دختران نوجوان، طراحی و تولید می‌شوند؛ با سوتین زنان بالغ و دختران بالای 16 سال، فرق دارند. چه از نظر مدل؛ چه از نظر جنس پارچه. از آنجاکه بیشتر دختران دوست ندارند در سن بلوغ، بلافاصله از دوران بچگی خود جدا شوند؛ باید جواب این سوال را بدانند: «از چه سنی سوتین ببندیم»؟ این سوال خیلی مهم است؛ چراکه دیر شروع کردن بستن، سوتین، باعث می‌شود که سینه‌ها به سمت بالا رشد نکنند؛ دختر به بستن سوتین عادت نداشته باشد؛ بنابراین ناگهان به خودش بیاید و ببیند که سینه‌هایش خیلی بزرگ شده اما سوتین بستن، را یاد نگرفته است. در ادامه به شما خواهیم آموخت که بهترین سن بستن سوتین چندسالگی است؟ چطور باید به داشتن یک لباس‌زیر کشی، روی سینه‌ها عادت کرد؛ با ما همراه باشید.

 

بهترین سن شروع بستن سوتین

باید از چه سنی سوتین ببندیم؟

برای این‌که بتوانیم سن مناسبی را برای شروع بستن سوتین در دختران نوجوان و تازه بالغ‌ شده بیان کنیم؛ باید بگوییم که این سن، در میان همه دختران نوجوان یکسان نیست. در برخی دختران شروع رشد سینه از 8 سالگی آغاز می‌شود؛ در دیگران از 14 سالگی. معمولا رشد سینه که به آن مرحله جوانه زدن سینه، می‌گویند؛ از 2 سال قبل از پریود شدن تا 1 سال، قبل از آن، رخ می‌دهد. بنابراین باید از همین حدود سنی، فرزند دختر خود را آموزش دهید که سوتین مناسب بخرد و بپوشد. او را نباید به تنهایی به بازار لباس‌زیر بفرستید؛ انتخاب لباس‌زیر برای او زود است. از طرفی آشنایی با لوازم شخصی دوران زنانگی، برای او یک کابوس بزرگ است. باید در این رابطه، خیلی خوب او را آگاه سازید.

محدوده سنی شروع بستن سوتین

همان‌طور که گفتیم؛ بهترین سن بستن سوتین، زمانی است که سینه دختربچه، شروع به رشد می‌کند؛ این حدود سنی از 8 تا 14 سالگی متغیر است. اگر سینه فرزند شما بعد از 14 سالگی هم هنوز رشد نکرده است؛ باید حتما او را به یک متخصص غدد درون‌ریز یا متخصص زنان و زایمان، نشان دهید.

علائم دیگر شروع رشد سینه

شاید با خود فکر کنید؛ از کجا باید متوجه شویم که سینه‌های دخترمان از چه سنی رشد خود را آغاز خواهند کرد؟ این رشد سینه، خود از علائم بلوغ است؛ با این‌حال برخی نشانه‌های دیگر هم هستند که می‌توانند شروع دوره بلوغ را بروز دهند؛ مثلا:

  • رشد موهای زیر بغل
  • رشد موهای روی پا
  • رشد موهای پشت لب
  • تغییر حالت‌های دختربچه به سمت صفات زنانه
  • ایجاد جوش‎های پوستی روی گونه یا پیشانی

 

سوتین

از چه سنی سوتین ابری ببندیم؟

دختربچه بعد از رشد سینه، چه سوتینی ببند؟

سوتین‌هایی که دختربچه‌ها باید ببندند؛ با سوتین‌هایی که یک دختر نوجوان باید ببندد؛ فرق دارد. اگر می‌خواهید بدانید که از چه سنی باید سوتین ببندیم؛ باید این نکته را هم بدانید که بهترین جنس سوتین اول، چیست؟ آیا این سوتین‌های ابری که در تصویر بالا می‌بینید؛ برای یک دختر 8 تا 10 ساله مناسب‌اند؟ جواب این است که سوتین باید بسته به رشد سینه دختر خانم، انتخاب شود. برای این منظور می‌توانید زمان پریود شدن او را مبنا، قرار دهید:

  • قبل از پریود شدن: سوتین بدون ابر و نیم‌تنه بچگانه
  • بعد از پریود شدن: سوتین سایزبندی شده که کاپ دارد.

بهترین سایز سوتین برای دختران کوچک

اگر قصد دارید بدانید که از چه سنی سوتین ببندیم بهتر است؟ باید بدانید که سایز سوتین از همان ابتدا، درست انتخاب شود؛ به این ترتیب بدن به بستن سوتین، واکنش حساسیت و خستگی نشان نمی‌دهد. برای انتخاب سایز سوتین دخترانه، اگر دختربچه پریود نشده است؛ بسته به سایز S،M یاL  سوتین‌های نیم‌تنه‌ای مناسب سن او را بخرید. بعد از سن پریود شدن، می‌توانید سوتین مناسب دخترتان را از حدود سایز 60 یا 65 انتخاب کنید. به علاوه کاپ سوتین دختربچه‌ها اصولا A است. از طرفی می‌توانید در انتخاب سایز سوتین به راهنمای سایز هر برند توجه کنید. برندها، نحوه اندازه‌گیری دور سوتین و سایز مناسب آن را در یک جدول، تدوین می‌کنند؛ سپس در وب‌سایت فروش لباس‌زیر می‌توانید به این جدول، مراجعه کنید.

 

 

سوتین

از چه سنی سوتین ست ببندیم؟

برخی مادرها عجله دارند که دخترشان را با دنیای زنان و تمام لوازم و لباس‌هایی که می‌توانند بخرند؛ آشنا کنند. در مورد لباس زیر هم همین‌طور است. مثلا مادرها در جشن عبادت فرزندشان که حدودا با سن بلوغ هم‌راستا می‌شود؛ باید برای فرزندشان یک هدیه بخرند. برخی والدین برای فرزند تازه بالغ‎شده خود، یک ست سوتین و شورت می‌خرند. اینجاست که ممکن است؛ دختربچه از خود بپرسد چرا و از چه سنی سوتین ببندیم؟ چرا مادرم برای این کارها عجله دارد. بنابراین در انتخاب سن مناسب خرید سوتین ست با شورت، برای دخترتان عجله نکنید. می‌توانید ست‌های بچگانه یا دخترانه را بخرید اما از خرید ست‌های مناسب عروس و زنان متاهل برای دختران نوجوان، جدا خودداری کنید.

عوارض بی‌توجهی به سن مناسب سوتین جذاب

می‌توانید از سن کم لباس‌ زیرهایی که برای بعدا فرزندتان مناسب است را بخرید و در جایی نگاه دارید؛ بعدا به او هدیه بدهید. با این حال خرید لباس زیرها و سوتین‌های زنانه، برای دختران کم‌سن اصلا مناسب نیست. آن‌ها تازه با این سوال درگیر هستند که از چه سنی سوتین ببندیم؛ بهتر است؟ نمی‌شود سوتین نپوشیم و با خم شدن، سینه‌های خود را مخفی کنیم؟ حالا شما تصور کنید  که از این دنیا کاملا بچگانه، ناگهان بخواهید فرزندتان را وارد دنیای زنانه و ارتباط با جنس مخالف کنید. از عوارض و خطرات این تصمیم اشتباه؛ عبارت‌اند از:

  • تصور دختر نسبت به این‌که قصد دارید او را شوهر دهید.
  • خیلی زود جذب گروه پسران بزرگ‌تر از خودش می‌شود.
  • با سن نوجوانی خود، به خوبی آمیخته نمی‌شود.

از چه سنی شستن سوتین را به فرزندمان یاد دهیم؟

شما به عنوان مادر یا حتی پدر یک دختر نوجوان، باید به او یاد بدهید؛ بهداشت لباس زیر خودش را رعایت کند. او باید به محض عرق کردن، لباس زیر خود را عوض کند و نگذارد؛ چرک یا بدبو شود. در صورتی‌که همسرتان در قید حیات نیست یا متارکه کرده‌اید؛ می‌توانید نحوه شستن سوتین را در اینترنت جستجو کنید؛ با عکس‌های زیبا، آن را بیامیزید؛ پرینت کنید و در اتاق دخترتان قرار دهید.

 

سوتین

برای دخترمان چند سوتین بخریم؟

شما به عنوان یک بزرگ‌تر، مادر، خواهر، پدر، پرستار دختر، بهتر است انواع سوتین مناسب برای دختربچه را بررسی کنید؛ سپس به تدریج هر 1-2 ماه، نوعی نرم‌ یا جدیدتر را برایش بخرید؛ ببنید با کدام راحت‌تر است؟ در صورتی‌که فرزندتان با یکی از این مدل سوتین‌های نخی راحت نیست؛ زیاد مجبورش نکنید که از بستن سوتین زده شود. به او بگوئید درباره موضوع از چه سنی سوتین ببندیم؛ قرار است تحقیق کنید؛ با هم اینترنت را بگردید و زیباترین مدل‌ها را بخرید. بهترین جا برای خرید سوتین دخترانه، یک فروشگاه اینترنتی لباس زیر است که تمام مدل‌های جدید دخترانه را موجود داشته باشد.

جمع‌بندی

برای خرید انواع لباس زیر باید به موقع اقدام کرد؛ دختران کوچک همیشه این سوال را دارند که از چه سنی سوتین ببندیم؟ شما به عنوان بزرگ‌تر باید او را راهنمایی کنید. در صورتی‌که شما دختر نوجوانی هستید و بزرگ‌تر شما هنوز در این رابطه آموزش‌تان نداده است؛ بهتر است از سن حدود 8 تا 10 سالگی که سینه‌های‌تان شروع به رشد می‌کند؛ سوتین ببندید. بهترین مدل‌های آن را از فروشگاه ماییلدا ببینید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

166 مطلب