farsi beauty

طرز تهیه شیرینی اشکی مجلسی با طعمی بسیار عالی

شیرینی اشکی

اگر دلتان یک شیرینی عالی و خوش طعم می خواهد که به روشی ساده هم تهیه می شود. شیرین نعلی یا اشکی بهترین گزینه است. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با روش پخت شیرینی اشکی آشنا کنیم.

مواد لازم

کره

۱۰۰ گرم

آرد سفید

۱۷۰ گرم

پودر پسته

به مقدار کافی

وانیل

۱ پنس

زرده تخم مرغ

۱عدد

پودر قند

۴۰ گرم

شکلات تخته ای

به مقدار کافی

 

طرز تهیه ی شیرینی اشکی

مرحله ی اول :

در ابتدا کره که با دمای محیط نرم شده است را به همراه پودر قند در یک ظرف گودی شکل ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. (به مدت پنج دقیقه) تا موادمان کش دار و غلیظ شود. پس از آنکه موادمان به خوبی کش دار شدند وانیل و تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم. سپس با هم زن چند دقیقه تمامی مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند و سپس  آرد الک شده را (به تعداد دو مرتبه الک می کنیم) آرام آرام اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله ی دو :

پس از آنکه مواد را به خوبی مخلوط کردیم و به خمیری یک دست تبدیل شد به اندازه ی نصف گردو از خمیر بر می داریم و با دستمان به شکل لوله در می آوریم و دو طرف آن را به یکدیگر  وصل می کنیم. البته می توانید دو سر راباز بگذارید. اما اکثرا آن را به شکل اشک در آورده و به یکدیگر وصل می کنند.

مرحله ی سه :

فر را روشن کرده و اجازه می دهیم پانزده دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شود سپس سینی را با کاغذ روغنی پوشانده یا کف آن را روغن می زنیم و شیرینی ها را در آن می چینیم. و در پایان  این مرحله شیرینی ها را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر می گذاریم تا به صورت کامل پخته شود.

مرحله ی چهار:

بعد از آنکه شیرینی های خوش طعمتان آماده شد آن ها را داخل شکلات تخته ای که بر روی حرارت ذوب کرده اید قرار دهید و سپس روی آن پودر پسته بپاشید. شیرینی شما آماده است.

نوش‌جان

منبع تصویر mobinamaryam982020

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب