farsi beauty

طرز تهیه آش خیار خوشمزه و سنتی همدان به سبک تویسرکانی

آش خیار

آش خیار یکی از آش های خوشمزه ی اصیل ایرانی است که متعلق به شهر تویسرکان همدان بوده و طرفداران بسیاری دارد. برای مشاهده ی طرز تهیه ی آش خیار در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی یا ما همراه باشید.

مواد لازم آش خیار برای چهار نفر :

خیار

۴ عدد بزرگ

گوشت

۴۰۰ گرم

لپه

یک دوم لیوان

عدس

یک دوم‌ لیوان

کشک

یک دوم لیوان

پیاز

۲ عدد

سیر

۲ حبه

نعناع خشک

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و‌ روغن

به مقدار لازم

دستور پخت آش خیار تویسرکان

در مرحله ی اول حبوبات را خیس کرده و مواد اولیه را تفت می دهیم :

در مرحله ی اول لپه و عدس را به خوبی می شوییم. سپس کاسه ای مناسب را پر از آب کرده و این دو را داخل کاسه می خیسانیم تا نفخشان گرفته شود. حالا قابلمه ای مناسب روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. سپس سیر خرد شده را داخل قابلمه ریخته و مدتی تفت می دهیم تا عطر آن خارج شود‌.

در مرحله ی دوم آش را بار می گذاریم :

در این مرحله گوشت را به همراه مقداری زردچوبه داخل قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. سپس چند لیوان آب یه قابلمه اضافه کرده و صبر می کنیم تا گوشت  به مدت سی دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. حالا خیار را به صورت نگینی خرد می کنیم. به این نکته توجه کنید که اگر خیارهایمان تخم های بزرگی دارند باید تخم ها را خارج کنیم. در ادامه لپه و عدس را که خیس کرده بودیم را آبکش کرده و به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل بپزد.

در مرحله ی سوم پیاز و نعنا را سرخ کرده و آش را سرو می کنیم :

حالا تابه ای مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و داخل تابه می افزاییم و تا زمانی که طلایی شود تفت می دهیم. پس از آنکه پیاز طلایی شد پیاز داغ ها را از تابه جمع کرده و نعنا را به تابه اضافه می کنیم و به مدت سی ثانیه تفت می دهیم. در نهایت پس از آنکه گوشت پخت. خیار ها را به همراه نصف نعنا و پیاز داغ داخل قابلمه می ریزیم و اجازه میدهیم قابلمه بیست تا سی دقیقه بر روی حرارت بماند تا آش جا بیوفتد‌. آش ما آماده است آن را درون ظرف مورد نظر ریخته و با نعنا و‌ پیاز داغ تزئین می کنیم.

منبع تصویر elahe.cooking

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب