farsi beauty

آرگان تراپی چیست و چگونه انجام میشود؟ خواص آرگان تراپی برای پوست و مو را بدانید

آرگان تراپی

روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند ویتامین E است فواید زیادی برای پوست سر و مو ها دارد.

برخی از خواص آرگان تراپی :

نرم و مرطوب کردن موها

این روغن بیشتر به عنوان نرم و مرطوب کردن مو استفاده می شود و مملو از اسید های چرب از جمله اسید اولئیک و اسید لینولئیک است؛ در واقع آرگان تراپی به ما کمک می کند تا ساقه مو کاملا نرم و لطیف باشد و به حفظ رطوبت موها هم کمک زیادی می کند. روغن آرگان غنی از ویتامین E است که با آرگان تراپی مو، یک لایه چربی برای مو و پوست سر ایجاد می کند و از این طریق به جلوگیری از خشکی مو و وز شدگی آن جلوگیری می کند.

آرگان تراپی

بهبود سلامت پوست

روغن آرگان دارای خاصیت ضد التهابی است که یک منبع مطمئن از آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت پوست سر مفید است، آرگان تراپی می تواند به بیماری های التهابی پوست کمک کند.

محافظت در برابر حرارت و آسیب رنگ مو

اسید های چرب زنجیره متوسط موجود در روغن آرگان دارای خاصیت محافظتی هستند که  میتوانند اسیب دیدگی هایی از جمله رنگ و دکلره را درمان کنند یا وقتی همیشه از این روغن  استفاده کنید جلوی آسیب دیدگی را می گیرد.

محافظت از مو در برابر نور خورشید

سال ها پیش روغن آرگان توسط زنان مراکشی استفاده می شد  از موی خود در برابر افتاب سوختگی محافظت می کردند. روغن آرگان از پوست در برابر رادیکال خورشید محافظت می کند و از جلوگیری اشعه ماورابنفش بر روی موها کمک میکند.

آرگان تراپی

آرگان تراپی برای درمان ریزش مو

به مقداد زیادی در روغن آرگان ویتامین E وجود دارد، آنتی اکسیدان های قدرتمند و اسید های چرب در روغن آرگان به مرطوب نگهداشتن و از صدمات ناشی از استایل کردن مو و آسیب ناشی از رادیکال آزاد محافظت می کنند و از شکنندگی مو جلوگیری می کند‌.

استفاده از روغن آرگان به عنوان ماسک مو یکی از ساده ترین روش ها برای بهره مندی از روغن آرگان است.

آرگان تراپی

طریقه استفاده ار روغن آرگان

۸ تا ۱۰ دقیقه روغن را کف دست بریزید روی کف سر ماساژ دهید مقدار روغن را می توانید با توجه به حجم موها تعیین کنید، به مدت ۱۰ دقیقه کف سر خود را ماساژ دهید، موهایتان را به حوله ببندید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت روی موها بماند و گرم بماند، صبح روز بعد به حمام بروید.

استفاده از آرگان با استفاده از شامپو

مقداری شامپو را روی دست خود بریزید، یک یا دو قطره روغن آرگان را به شامپو اضافه کنید و این ترکیب را به موها بزنید و این را ۲تا۳ بار در هفته تکرار کنید.

استفاده از روغن آرگان به عنوان نرم کننده مو

اگر عادت دارید همیشه از شامپو نرم کننده استفاده کنید می توانید روغن آرگان را جایگزین کنید، هم مواد شیمیایی ندارد هم موها را لطیف تر و نرم تر می کند.

موهایتان را با شامپو بشویید و آبکشی کنید، آب اضافی را با حوله خشک کنید تا هیچ آبی از موها چکه نکند، ۲ تا ۳ قطره روغن را در کف دست بریزید و به موهای خود بمالید، موها را خشک و سشوار کنید.

آرگان تراپی

آرگان تراپی چگونه انجام می شود؟

برای آرگان تراپی مو حتما باید روغن آرگان اصل باشد در غیر اینصورت کیفیت مرغوبی ندارد، بعد از اینکه مراحل لازم را که در متن بالا گفته شد انجام دادید به مدت ۱۰ دقیقه زیر حرارت سشوار می گیرید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت سشوار را روی مو ها بگیرید و به صورت سطحی اتو بکشید و روغن تراپی کنید در تمام قسمت مو اینکار را انجام دهید و بعد از اینکار موها را شسته و به ماسک مو آغشته کنید، در مرحله آخر هم موها را سشوار کنید تا مویی درخشان و لطیف داشته باشید.

روغن آرگان برای درمان شوره سر هم خوب است، بهترین راه برای از بین بردن شوره سر آرگان تراپی است؛ ترکیبات موجود در روغن آرگان، به تسکین التهاب پوست سر، کاهش خارش و قرمزی پوست کمک می کند. اسید اولئیک از ترکیب اسید های چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و یک چربی سالم است به علت اثر مثبت در سلامت قلب معروف است و داری خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است.

روغن آرگان به عنوان طلای مایع شناخته شده است یکی از روغن های طبیعی پر خاصیتی است که هسته میوه آرگان در مراکش تولید می شود؛ روغن آرگان خالص از قرن ها پیش برای پخت و پز و همچنین به عنوان داروی خانگی برای سلامتی و زیبایی استفاده می شود. پروتئینی به نام کراتین در رشته های موی انسان وجود دارد که مو ها را سالم و به طراوت نگه می دارد و خاصیت ارتجاعی موها را نشان می دهد؛ پروتئین تراپی در واقع استفاده از محصولی است که دارای پروتئین است و برای تقویت و کراتین مو ها استفاده می شود، روغن آرگان را می توان از داروخانه ها یا لوازم آرایشی ها تهیه کرد.

روغن آرگان به دلیل محدودیت تولید و تقاضای فراوانی که دارد جز روغن های گران دنیا است؛ برای استخراج این روغن معجزه آسا از هسته موجود در میوه های درخت آرگان استفاده می شود که ابتدا میوه آرگان را در مجاورت هوای محیط خشک می کنند و سپس میوه گوشی ان را جدا کرده و بعد از شکستن هسته مغز میوه را بیرون می آورند سپس تحت شرایط دمای خاص روغن آرگان بدست می آید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب