farsi beauty

تاثیرات شگفت انگیز روغن آرگان در سلامت پوست و مو را بدانید!

روغن آرگان برای مو

روغن آرگان روغنی است که از درخت آرگان به دست می آید.

این درخت که به درخت آرگان مشهور است بسیار عمر طولانی دارد و به صبر زیادی نیاز داریم که این درخت میوه بدهد زیرا که درخت آرگان ( نام علمی آن : Argania Spinoza است. ) در سی سالگی میوه می دهد.

درخت آرگان درخت بومی کشور مراکش است. ارتفاع این درخت 8 متر است. درخت آرگان بسیار درخت مقاومی است و در برابر خشکی، خاک ضعیف،  گرما و شرایط سخت طبیعی مقاومت دارد. حتی گفته شده است که بزهای کوهی مراکش از درخت آرگان بالا می رفتند تا میوه ی آن را بخورند‌.

تاثیر روغن آرگان بر روی مو

مو بر روی صورت و زیبایی هر فرد تاثیر زیادی دارد‌. همینطور مو بر روی حتی اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر دارد. اگر موهای خشک و یا زبری دارید بهتر است که به فکر روغن آرگان بی افتید.

این روغن سرشار از ویتامین و دارای آنتی اکسیدان بسیار برای پوست و مو مفید است.

مو به دلیل قرار گیری در معرض حرارت و یا رنگ مو و همینطور مواد های شیمیایی بسیار حساس است.

روغن آرگان

روغن آرگان در درمان شوره سر

روغن آرگان مرطوب کننده ی خوبی است. بسیاری از افراد برای درمان شوره ی سر از ضد شوره های قوی و شیمیایی استفاده می کنند که به علت شيميايي بودن تاثیر بدی بر روی مو دارد پس چرا به سراغ یک ضد شوره ی طبیعی نرویم؟

این روغن بدون آسیب رساندن به مو با آبرسانی به مو به شما کمک می کند و شما می توانید حتی با چند قطره موهای خود را نجات دهید.

استفاده از روغن آرگان به جای نرم کننده ی مو

شما می توانید بعد از استفاده از شامپو در حمام از روغن آرگان به عنوان نرم کننده استفاده کنید. این روغن حالت وز بودن مو و موخوره را درمان می کند.

دو یا سه قطره از این روغن را در کف دست ریخته و آن را از ساقه تا ریشه ی مو ماساژ دهید‌.

روغن آرگان

مراقبت از مو در شنا

با آمدن تابستان و گرم شدن هوا بسیاری از افراد به استخر برای شنا و یا به دریا می روند. ولی متاسفانه برای ضدعفونی کردن استخر و یا نمک های محلول در آب دریا آسیب های جدی ای به مو خواهند زد.

در راستای همین موضوع بهتر است قبل از شنا موهایتان را خیس کرده سپس به موهایتان روغن بمالید و بعد از شنا دوباره موهایتان را بشویید و چند قطره روغن به موهایتان بمالید و با برس و یا شانه موهایتان را شانه کنید.  سپس با حوله کمی موهایتان را خشک کنید اما از سشوار استفاده نکنید.

و بگذارید با روش معمولی و طبیعی خودش خشک شود.

روغن آرگان

رویش مو

روغن آرگان برای ریزش مو بسیار مناسب است و نه تنها در ریزش مو میّسر است بلکه اگر به صورت منظّم استفاده کنید در رویش مو نیز تاثیر شگرفی خواهد داشت.

مراقبت کردن از موهایتان در برابر نور خورشید

اگر در روز ساعات طولانی در برابر اشعه ی ماورا بنفش و نور خورشید هستید بهتر است برای جلوگیری از آسیب های آن به موهای خود روغن آرگان بزنید‌.

روغن آرگان

تاثیر روغن آرگان بر روی پوست

روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان های مناسب است که پوست شما را ترمیم و بازسازی می کند.

تاثیر روغن آرگان در جلوگیری از پیری زودرس

آلودگی هوا و همین طور اشعه های خورشید بر روی پوست شما تاثیر می گذارند. و به پوستتان آسیب خواهند زد. به علّت این آسیب ها رادیکال های آزاد روی پوست شما جمع خواهند شد و پوست شما را خشک خواهند کرد و پوستتان مرطوب بودن خود را از دست می دهد. با استفاده از روغن آرگان پوستتان مرطوب می ماند‌.

علاوه بر این ها پوست های حساس به مراقبت های زیادی نیاز دارند تا دچار خشکی نشوند روغن آرگان بهترین گزینه برای ترمیم و پاکسازی پوست های حساس است‌.

روغن آرگان

تاثیر روغن آرگان بر روی پوست های دارای آکنه

این روغن به علّت دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین E، ضد التهاب عالی ای است.

روغن آرگان نه تنها برای مقابله و پیشگیری از آکنه مناسب است بلکه با استفاده ی مداوم جای جوش را هم از بین خواهد برد.

ترمیم ترک های پوست شما با روغن آرگان

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز روغن آرگان از بین بردن ترک های پوستی و جای زخم های شماست.

این روغن با ترپینوئید هایش جای زخم را ترمیم می کند و از عفونت زخم جلوگیری خواهد کرد.

روغن آرگان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
گلنوش قندی

گلنوش قندی

نویسنده این مطلب

27 مطلب