farsi beauty

طرز تهیه ریزوتو لقمه ای با سس پستو خوشمزه به سبک ایتالیایی

ریزوتو لقمه ای

ریزوتو برنجی خوشمزه و لذیذ است که مخصوص شمال ایتالیا می باشد. این برنج تپل به صورت دمی با آب مرغ یا گوشت و یا سبزیجات تهیه می شود این برنج در بسیاری از فروشگاه ها وجود داشته و طعمی فوق العاده دارد.

مواد لازم ریزوتو لقمه ای :

کره

۳۵ گرم

روغن زیتون

نصف قاشق چایخوری

پیاز

یک عدد

برنج نیم دانه

۱۴۰ گرم

استاک مرغ

۴۵۰ میلی لیتر

پنیر پارمزان

۵۰ گرم

سس پستو

۴ قاشق سوپ خوری

روغن مایع

به مقدار لازم

پودر سوخاری

۷۵ گرم

گوجه فرنگی ورقه ای خشک شده

۷ تا ۸ عدد

 

مواد لازم سس پستو :

سیر

۴ حبه

دانه کاج

۱۳۰ گرم

برگ ریحان

۱۲۰ گرم

روغن زیتون

۱۵۰ گرم

نمک

نصف قاشق چایخوری

فلفل

یک چهارم قاشق چایخوری

دستور پخت ریزوتو لقمه ای

در مرحله ی اول پیاز را همراه با برنج در تابه تفت می دهیم :

در ابتدای کار گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش می ریزیم تا نرم شود. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت ملایم گذاشته و روغن زیتون و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه روغن و کره کمی داغ شدند پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم و داخل تابه می ریزیم. پس از آنکه پیاز را به خوبی تفت دادیم برنج شسته شده را داخل تابه ریخته و تفت می دهیم.

در مرحله ی دوم آب مرغ و پنیر پارمزان را اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم آب مرغ را داخل تابه ریخته و درب آن را می گذاریم تا برنج پخته شده و آب مرغ کشیده شود. اگر در فاصله ای که آب مرغ کاملا کشیده شود برنج نپخت کمی آب به تابه اضافه می کنیم تا برنج به خوبی پخته شود. سپس پنیر پارمزان را اضافه کرده و  حرارت را خاموش کرده و تابه را کنار می گذاریم تا خنک شود.

در مرحله ی سوم سس پستو را تهیه می کنیم :

در مرحله ی سوم سیر، دانه ی کاج، برگ ریحان، روغن زیتون، نمک و فلفل را داخل غذاساز ریخته و ادویه ها را مخلوط می کنیم. سپس سس را داخل موادمان ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا کف دستمان را با روغن مایع چرب می کنیم و مقداری از مایه برداشته و در کف دستمان پهن می کنیم. سپس سطح آن را خمیر موزارلا و گوجه فرنگی قرار داده و خمیر روی روزیتو را از دو طرف بر می گردانیم و گرد می کنیم. حالا مقداری آرد سوخاری مقابل دستمان قرار داده و گلوله ها را در آرد سوخاری می غلطانیم در پایان هم تابه ای مناسب روی حرارت می گذاریم و گلوله هایمان را با مقدار زیادی روغن سرخ می کنیم. این غذای خوشمزه همراه با سالاد  با پایه کاهو مصرف می شود. در نهایت هم غذا را در ظرف مورد نظر سرو کرده و میل می کنیم.

منبع تصویر milkandsugarcardiff

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب