farsi beauty

مهمترین خواص صمغ عربی + باید ها و نباید های آن

صمغ عربی

سلام و درود خدمت شما عزیزان و همراهان گرامی سایت، شناخت صمغ عربی برای رفع مشکلات و بیماری ها بسیار موثر است.

برای آشنایی با صمغ عربی لازم است یکسری از مطالب را مطالعه کنید تا بیشتر با این ماده آشنا شوید.

خواص صمغ عربی

صمغ عربی پودری است که از درخت آکاسیا نشات گرفته و مرتبط با منطقه آفریقا می باشد، طبق تحقیقات ما صمغ عربی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و شما می توانید با شناخت آن بهترین استفاده را از این ماده داشته باشید:

  1. صمغ عربی عربی منبع خوبی از فیبر می باشد و به همین دلیل از یبوست جلوگیری می کند، مصرف یک قاشق غذاخوری پودر صمغ عربی برای بانوان و آقایانی که مشکلات روده ای دارند مفید بوده و آن را برطرف می کند.
  2. می تواند برای سلامت زنان مفید باشد، طبق تحقیقات ما مصرف سمت عربی می تواند موجب کاهش چربی های بدن و کاهش مشکلات زنانگی شود.
  3. صمغ عربی برای از بین بردن چربی های بیش از حد بدن بسیار موثر است و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.
  4. صمغ عربی را به عنوان یک مکمل بزرگ پروبیوتیک می شناسند زیرا پروبیوتیک ها همراه با باکتری های خوب غذا می توانند برای رشد بدن مناسب باشد از این رو صمغ عربی را برای آرامش تحریک‌ پذیری معده به دلیل وجود باکتری های خوب نیز می شناسند و در طب سنتی معتقدند مصرف آن از التهاب و تولید گاز معده جلوگیری می کند.
  5. صمغ عربی برای بهبود زخم ها نیز مفید است و می تواند آنها را بهبود دهد.
  6. از دیگر خاصیت صمغ عربی می توانیم به کمک به سلامت دهان و دندان اشاره داشته باشیم و همچنین در طب سنتی از صمغ عربی برای درمان گلو درد، ایجاد تعادل در سطح قند خون، کمک به هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون استفاده می کنند.
  7. صمغ عربی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو نیز موثر است و عملکرد کبد و کلیه را بهبود می بخشد.

صمغ عربی برای چی خوبه

جالب است بدانید صمغ عربی می تواند به پیشگیری از یبوست و همچنین درمان اسهال نیز کمک کند.

می تواند به صورت های مختلفی مصرف شود، صمغ عربی برای پوست نیز مفید است.

صمغ عربی

از صمغ عربی در مواردی استفاده می شود؟

از صمغ عربی معمولاً در دسرها، نشاسته های اصلاح شده، ژلاتین، محصولات لبنی، آبنبات های سخت، شربت ها، سرامیک، پاکت نامه، لوازم آرایشی، قرص ها و داروهای گیاهی استفاده می کنند.

صمغ عربی خوراکی

صمغ خوراکی بسیار برای بدن مفید است اما بعضی از این صمغ ها خوراکی نبود و موجب یبوست، تجمع گاز روده و معده، گرفتگی عضلات، حالت تهوع و نفخ شکم می شود.

خواص صمغ عربی برای پوست

صمغ عربی به رفع چین و چروک های پوستی کمک می کند تا پوستی شاداب داشته باشید، به طور کلی اگر روزانه اندکی صمغ عربی را بکوبید و با آب هویج مخلوط کنید و بر روی صورتتان بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید، چین و چروک های صورت و لک های پوستی شما از بین می رود.

اپیلاسیون وکس

صمغ عربی برای اپیلاسیون

از صمغ عربی برای اپیلاسیون نیز استفاده می‌کنند و این صمغ برخلاف شمع یا وکس ها نیاز به گرم شدن ندارند، زیرا یک محصول گیاهی و بدون حساسیت بوده و می تواند موهای شما را از بین ببرد.

دیگر فواید صمغ عربی

صمغ عربی خواص مرطوب کنندگی و حفاظت کنندگی دارد و همچنین نرم کننده سینه و خلط آور است و می تواند ناراحتی های معده را از بین ببرد.

افرادی که بواسیر و مشکلات رحمی دارند نیز می‌توانند از صمغ عربی استفاده کند.

صمغ عربی برای سرفه

صمغ عربی برای سرفه، سرماخوردگی و آلرژی ها مفید است و خراش های ریوی، خراش های حلق، قصبه ریه و گرفتگی صدا را درمان می کند، درد سینه را کم می کند و می تواند برای ریه های شما بسیار مفید باشد.

طبع صمغ عربی

صمغ دارای طبع گرم و خشک است.

در مورد صمغ فارسی بدانید

صمغ فارسی با نام های مختلف مثل صمغ آلو، صمغ زردآلو، صمغ گیلاس، صمغ آلبالو، ازدو، زدو و انگوم نیز شناخته شده است.

از خواص آن می توانیم به خرد کردن سنگ مثانه، تسکین سرفه، رفع خارش چشم و جرب پلک اشاره داشته باشیم.

مضرات صمغ عربی

هشدار صمغ عربی ماده ای بسیار مفید است اما ممکن است افرادی که دچار آسم یا آلرژی هستند با مصرف آن به گرده هایش حساسیت نشان دهند پس شما می توانید با یک پزشک تغذیه در رابطه با این مسئله مشورت داشته باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب