farsi beauty

خواص زردآلو: 9 خاصیت میوه جذاب زردآلو برای سلامتی

زردآلو

خواص زردآلو و شناخت آن

زردآلو نوعی میوه هسته دار می باشد که کوچکتر از هلو است و اغلب رنگ زرد، طلایی و یا نارنجی دارد.

مزایای زردآلو برای سلامتی بدن به شرح زیر است:

زرد آلو شامل چربی، کربوهیدرات، فیبر، پتاسیم، آهن، منیزیم، سلنیوم، فسفر، ویتامین E, C, A و چربی می باشد.

همچنین سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که می تواند منبع خوبی از بتاکاروتن نیز باشد.

در زردآلو کاتچین ها و کوئرستین وجود دارد، برگه های زردآلو نیز مقادیر متفاوتی از روتین، اپی کاتچین، فرولیک اسید، کافئیک اسید و کلروژنیک اسید دارد.

زردآلو

خواص زردآلو برای سلامت بدن

1. خواص زرد آلو و بهبود سلامت چشم

از آنجایی که در میوه زردآلو ویتامین A وجود دارد، احتمال ابتلا به بیماری شب کوری و اختلالات کمبود رنگدانه های نور چشم کاهش پیدا می کند، همچنین ویتامین E موجود در این میوه که مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند چشمان شما را از رادیکال های آزاد حفظ می کند، در این میوه لوتئین و زاگزانتین نیز وجود دارد که می تواند به شبکه های چشم کمک کند و از چشم ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند.

2. خواص زردآلو برای کاهش وزن

در زردآلو فیبر وجود دارد که می تواند BMI بدن افراد را تنظیم کند و به عنوان یک مکمل مقوی در رژیم غذایی استفاده شود.

3. خواص زردآلو و ارتقای سلامت روده

فیبر محلول و نامحلول موجود در زردآلو به رفع یبوست های مزمن و حفظ سطح قند خون و کلسترول کمک می کند، فیبر محلول در آب زردآلو که شامل پکتین است برای روده ها بسیار مهم می باشد و جلوی چاقی بیش از اندازه را نیز می گیرد.

4. خواص زردآلو و رفع کم خونی

در طب سنتی از زردآلو برای رفع مشکلات خونی نیز کمک می گیرند، مصرف آن بهترین راه درمان برای بیماران مبتلا به فقر آهن و کم خونی می باشد، شما می توانید از برگه زردآلو نیز کمک بگیرید و کم خونی خود را رفع کنید.

5. خواص زردآلو و محافظت از کبد

طبق تحقیقات ما زردآلو می تواند از کبد در برابر استرس اکسیداتیو و مراقبت کند بنابراین به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد نیز می تواند از آسیب کبدی جلوگیری کند.

زردآلو

6. خواص زردآلو برای پوست

زردآلو یک میوه آبرسان قوی است که می تواند پوست را هیدراته نگه دارد، همچنین می تواند سلامت پوست شما را نیز تضمین می کند.

7. خواص زردآلو و رفع کم آبی بدن

کم آبی بدن ممکن است موجب آسیب های زیادی در ارگان های داخلی شود، افرادی که مشکلات کم آبی دارند ممکن است در دراز مدت به مشکلات قلبی و اختلال دفع مواد زائد و جذب مواد مغذی پیدا کنند مصرف این میوه می تواند این مشکل را به خوبی حل کند همچنین مصرف زردآلو می تواند آب و الکترولیت های از دست رفته بعد از ورزش را جبران کند.

8. خواص زردآلو و درمان دیابت

مصرف زردآلو می تواند به روند درمان دیابت کمک کند زیرا زردآلو و برگه آن شامل شاخص گلیسمی پایینی می باشند و می توانند از بالا رفتن سطح گلوکز خون جلوگیری کنند.

9. خواص زردآلو و تراکم استخوان

بانوان مسن و افرادی که دچار یائسگی هستند حتماً باید در برنامه غذایی شان از این میوه استفاده کنند زیرا به بهبود استخوان ها و مشکلات استخوانی شما کمک بسیار زیادی می کند و همچنین می تواند مشکلاتی مانند پوکی استخوان، آرتروزو..و را بهبود دهد.

زردآلو

چگونه از زردآلو استفاده کنیم؟

شما می توانید در میان وعده از این میوه استفاده کنید، آن را در ماست یا سالاد بریزید، در کنار وعده های گوشتی مانند گوشت مرغ و گاو از آن استفاده کنید، با آن کیک، پای و شیرینی درست کنید، می توانید آن را به صورت گرانولا میل کنید، آن را با بستنی بخورید و یا با عسل آن را مصرف کنید.

عوارض مصرف زردآلو برای بدن

تنها عوارض مصرف این میوه در صورتی بروز می دهد که به صورت صحیح از آن نگهداری نشود، اگر زردآلو را به صورت صحیح نگهداری نکنید ممکن است کپک بزند و به سموم یا قارچ ها مبتلا شود.

بعضی افراد که در بازارها و فروشگاه ها زردآلو را با دی اکسید گوگرد نگهداری می کنند، این روش نیز اشتباه است و مصرف آن می تواند موجب آسم شود.

جالب است بدانید زردآلو نیز در صورت مصرف نادرست می تواند موجب نفخ و احتباس گاز در روده ها شود.

زردآلو

طریقه مصرف زرد آلو

حتماً باید زردآلو قبل از مصرف شسته شود و پس از خشک شدن آن را در یخچال قرار دهید، طبق تحقیقات ما شما نباید روزانه بیش از یک تا دو فنجان از این میوه خوش طعم استفاده کنید، طبق آخرین بررسی ها مشخص شده مصرف زردآلو تاثیر اندکی بر روی کاهش التهابات نیز دارد.

نکته: زردآلو حاوی مقادیر بسیار زیادی از پتاسیم می باشد که وظیفه ارسال سیگنال های عصبی و همچنین تنظیم انقباضات عضلانی و تعادل مایعات در بدن را نیز ایفا می کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب