farsi beauty

طرز تهیه شیرینی پای سیب خوشمزه به سبک قنادی

شیرینی پای سیب

شیرینی پای سیب یکی از معروف ترین و البته محبوب ترین شیرینی های جهانی است که به احتمال قوی یک بار طعم خوش آن را چشیده اید. این شیرینی فوق العاده برای بسیاری از مجالس و مهمانی ها استفاده شده و دارای طعم بسیار لذیذی می باشد. برای مشاهده ی آموزش پخت شیرینی پای سیب در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد سفید

۲/۵ پیمانه

شکر

۱ پیمانه

شیر

نصف پیمانه

بکینگ پودر

۲ قاشق چایخوری

وانیل

۱ پنس

پودر قند

۴ قاشق غذاخوری

کره

۷۵ گرم

تخم مرغ

۳ عدد

روغن مایع

۵۰ گرم

سیب

۲ عدد

دارچین

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت شیرینی پای سیب

در مرحله ی اول کره را همراه با مواد دیگر مخلوط می کنیم :

در مرحله ی اول شیر، تخم مرغ و کره را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شده و کره نرم شود. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و کره را همراه با شکر داخل آن می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا رنگ آن کرمی شود. پس از آنکه کره و شکر را به خوبی مخلوط کردیم وانیل را به موادمان اضافه می کنیم و موادمان را مخلوط می کنیم. به این نکته توجه کنید که باید مقدار کمی وانیل اضافه می کنیم و اگر بیش از اندازه وانیل اضافه کنیم طعم شیرینی تلخ می شود.

در مرحله ی دوم مایه شیرینی را به طور کامل آماده می کنیم :

در مرحله ی دوم تخم مرغ را یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم. حالا شیر را همراه با نصف مخلوط آرد و بکینگ پودر داخل کاسه  حاوی تخم مرغ و کره ریخته و خوب هم می زنیم. در ادامه باقی آرد را آرام آرام داخل موادمان می ریزیم تا مایه شیرینی کاملا یکدست شود. سپس سیب ها را پوست گرفته و به شکل ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

در مرحله ی سوم مایه شیرینی ها را داخل قالب می ریزیم :

در این مرحله قالب های مخصوص پای سیب را چرب کرده و یا با کاغذ مخصوص پای سیب می پوشانیم. حالا یک پنجم قالب ها را با مایه شیرینی پر می کنیم . سپس پودر دارچین و پودر قند را مخلوط کرده و جلوی دستمان قرار می دهیم. حالا حلقه های  سیب را داخل مخلوط دارچین و پودر قند می غلطانیم. ‌و داخل قالب های پای سیب قرار می دهیم. البته می توانیم  سیب را داخل قالب گذاشته و از دارچین و پور قند بر روی آن بریزیم. سپس از مایه شیرینی داخل قالب می ریزیم. به این نکته توجه کنید که حدوداً باید نصف قالب خالی باشد تا جای کافی برای پف شیرینی ها باقی بماند.

در مرحله ی چهارم شیرینی ها را داخل فر قرار می دهیم تا پخته شوند :

در مرحله ی سوم فر را با دمای ۱۷۵ درجه ی سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. سپس قالب های شیرینی  را داخل سینی فر قرار داده و اجازه می دهیم به مدت سی تا چهل دقیقه داخل فر بماند تا به خوبی پخته شود و  پف کند. پس از گذشت زمان مورد نظر شیرینی ها را از فر خارج کرده و زمان می دهیم تا خنک شوند. سپس آن ها را داخل ظرف مورد نظر قرار داده و به کمک پودر قند، پودر پسته، شکلات آب شده و ... تزئین می کنیم. شیرینی پای سیب ما آماده است.

منبع تصویر zohrehsor

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب