farsi beauty

طرز تهیه گلت سیب و دارچین خوشمزه به سبک فرانسوی

گلت سیب

گلت سیب یکی از پر طرفدار ترین‌ و خوش طعم ترین شیرینی های جهانی است که بی شک پس از یک بار امتحان کردن آن عاشق طعمش خواهید شد. برای آموزش طرز تهیه ی  این شیرینی فوق العاده با ما همراه باشید.

مواد لازم گلت سیب :

خمیر هزار لا

۱ بسته

سیب

۲ عدد

پودر دارچین

به مقدار کافی

شکر

به مقدار کافی

 

مواد لازم کرم :

شکر

۳ قاشق غذاخوری

شیر سرد

۱ لیوان

کره 

۱ قاشق مربا خوری

وانیل

یک هشتم قاشق چایخوری

آرد

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت گلت سیب :

مرحله ی اول :

در ابتدای کار شیر را به همراه شکر داخل کاسه ای ریخته و تا جایی ک ذرات شکر داخل شیر حل شود هم می زنیم. سپس آرد را سه مرتبه الک کرده‌ و به مخلوط شیر و شکر اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشده و به خوبی داخل شیر حل شود.

مرحله ی دوم :

در این مرحله مخلوط شیر را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شود. حالا کره را به مخلوط اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم‌ تا کره درون شیر حل شود. زمانی که مخلوطمان به غلظت فرنی رسید وانیل را به آن اضافه می کنیم. سپس کرم را از روی حرارت برداشته و زمان می دهیم تا خنک شود.

مرحله ی سوم :

در این مرحله سیب را شسته، پوست آن را گرفته و آن را به صورت حلقه ای برش می زنیم  سپس مغز سیب را به کمک چاقو خارج می کنیم. حالا پودر دارچین را به همراه شکر داخل ظرفی ریخته و مخلوط می کنیم. سپس برش های سیب را داخل مخلوط دارچین و شکر می کنیم. در ادامه خمیر هزار لا را به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله ی چهارم :

در این مرحله برش های سیب را روی خمیر قرار داده و کرم را روی سیب ها  می ریزیم و حالا بار دیگر روی سیب را خمیر هزار لا به قطر نیم سانتی متر قرار می دهیم . سپس برس را با آب آغشته کرده و به اطراف خمیر می زنیم. در ادامه به کمک یک چنگال اطراف خمیر را به هم می چسبانیم و فیکس می کنیم تا هوای اضافی بین دو خمیر  خارج شود. حالا فر را بر روی دمای ۱۹۰ درجه روشن کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله ی پنجم :

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و گلت ها را داخل آن می چینیم سپس روی گلت های سیب کمی شکر پاشیده و به کمک چاقو به دلخواه روی آن شکاف ایجاد می کنیم. سپس سینی فر را در طبقه ی وسط فر قرار می دهیم. و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به گلت ها اجازه می دهیم که داخل فر پخته شوند. سپس پس از گذشت این زمان گلت های سیب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا خنک شوند و ‌در نهایت در ظرف مورد نظرمان چیده و سرو می کنیم. گلت سیب شما آماده است. نوش جان

منبع تصویر lilyrose.cafe

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب