farsi beauty

طرز تهیه کیک سیب و دارچین با دستور پخت آسان

کیک سیب و دارچین

کیک سیب و دارچین با دستور پخت های متفاوتی تهیه می شود. این کیک بسیار ساده اما خوش طعم می باشد. همچنین دارچین و سیب موجود در آن عطر بی نظیری برای این کیک می سازند. این کیک برای عصرانه و مهمانی ها می تواند یک آیتم جذاب و راحت باشد. در ادامه با آموزش طرز تهیه کیک سیب و دارچین با سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم کیک سیب و دارچین

آرد

دو پیمانه

سیب

سه عدد

تخم مرغ

سه عدد

شیر

نصف پیمانه

روغن مایع

نصف پیمانه

شکر

یک پیمانه

دارچین

دو قاشق مربا خوری

وانیل

نوک قاشق چای خوری

بکینگ پودر

یک قاشق مرباخوری

کیک سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مرحله اول

در ابتدا دو سیب را پوست بکنید و رنده کنید. یک سیب دیگر را به صورت ورقه های نازک برش بزنید. مقداری شکر و دارچین را به سیب های ورقه شده بزنید و در گوشه ای قرار دهید.

 

مرحله دوم، آماده کردن مواد کیک

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر در یک کاسه با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا روشن شود و حجم آن بیشتر شود.(در صورتی که از همزن دستی استفاده می کنید باید مدت زمان بیشتری تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید.) پس از آن آرد، دارچین و بکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

 

 مرحله سوم

در ادامه شیر و سپس روغن را به تخم مرغ هم زده اضافه کنید و هر کدام را سی ثانیه با دور کند همزن برقی ترکیب کنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شوند. در نهایت سیب های رنده شده را به این ترکیب اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید.

 

مرحله چهارم

در نهایت آرد را به دیگر مواد درون کاسه اضافه کنید. این کار را در سه مرحله انجام دهید و از یک سمت آرد را با دیگر مواد مخلوط کنید تا مواد کیک یک دست شود. قالب کیک مورد نظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید. می توانید از روغن های جدا کننده ی کیک هم استفاده کنید.

 

مرحله پنجم، آماده کردن فر و قالب کیک

فر را روشن کنید. آن را روی دمای 175 درجه ی سانتی گراد قرار دهید و منتظر بمانید تا گرم شود. در ادامه مواد کیک را در قالب بریزید و سیب های ورقه ایی را روی کیک به شکل دلخواه بچینید.

کیک سیب و دارچین

مرحله ششم، پخت کیک

قالب کیک را در طبقه ی وسط فر قرار دهید. به مدت 35 تا 45 دقیقه کیک باید بپزد. پس از پخت کامل کیک، دقایقی گریل را روشن کنید تا روی کیک طلایی شود. کیک سیب و دارچین شما آماده است. نوش جان.

کیک سیب و دارچین

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب