farsi beauty

قویترین آنتی اکسیدان های طبیعی را بشناسید!

میوه و سبزیجات

در مورد آنتی اکسیدان بدانید

وجود برخی ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و.. برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند.

آنتی اکسیدان ها نیز برای سلامتی بسیار مهم هستند، آنتی اکسیدان ها می توانند از مرگ های سلولی جلوگیری کنند و روی روند بهبود و درمان برخی بیماری ها موثر باشند.

آنتی اکسیدان ها چه فوایدی دارند؟

اصلی ترین فواید آنتی اکسیدان برای بدن جلوگیری از رادیکال های آزاد در بدن است؛ آنتی اکسیدان ها از ایجاد اختلال DNA جلوگیری می کند و می توانند بیش از 60 بیماری مختلف را درمان و یا از آنها پیشگیری کنند.

بیماری هایی مثل سرطان، آلزایمر، پارکینسون، آب مروارید، آترواسکلروز بیماری هایی هستند که آنتی اکسیدان ها در بهبود آنها نقش بسیار زیادی دارد.

تحقیقات ما نشان می دهد مصرف آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به بیماری های پارکینسون، سرطان ها و بیماری های قلبی را به خوبی کاهش می دهد.

آنها در ترمیم مولکول های آسیب دیده، مسدود کردن تولید رادیکال فلز، ایجاد لایه محافظ، تحریک ژن و تولید آنتی اکسیدان درون زا نقش پررنگی را ایفا می کنند.

میوه ها

چه غذاهایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشند؟

در ادامه 5 نوع غذا را به شما معرفی می کنیم که سرشار از آنتی اکسیدان می باشند.

آجیل

آجیل سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای مغز و قلب می باشد، شما می توانید آنتی اکسیدان ها را به راحتی به غذای خود اضافه کنید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقادیر بسیار بالایی از آنتی اکسیدان است، اگر می خواهید آنتی اکسیدان کاملی به بدن شما برسد از شکلات های تلخ 90 درصد استفاده کنین.

ادویه ها

ادویه هایی مانند میخک، نعناع، ادویه، دارچین و غیره حاوی آنتی اکسیدان زیادی هستند، مصرف آنتی اکسیدان ها را به جای مواد طعم دنده مضر مثل نمک و شکر به بدن برسانید.

انواع توت

زغال اخته و انواع توت ها حاوی آنتی اکسیدان هستند، بلوبری نیز در این گروه قرار دارد و خواص ضد سرطانی را برای بدن ایجاد می کند.

اسپرسو

طرفداران قهوه باید خوشحال باشند زیرا اسید کلروژنیک که نوعی آنتی اکسیدان قوی است در اسپرسو و قهوه ها به طور کامل یافت می شود.

میوه و سبزیجات

چه کنیم تا آنتی اکسیدان های بیشتری جذب بدن شود؟

برای اینکه آنتی اکسیدان های زیاد تری را جذب کنید و مشکلات بدنی را دفع کنید کارهای زیر را انجام دهید:

  • مصرف قند را کاهش دهید و فروکتوز را به حداقل برسانید.
  • ورزش کنید و تحرک داشته باشید.
  • اعصابتان را کنترل و استرس را از خود دور کنید.
  • دخانیات را ترک و از مواد دودزا استفاده نکنید.
  • فعالیت های پابرهنه داشته باشید و پابرهنه راه بروید.
  • خواب کافی داشته باشید و خوابی با کیفیت برای خود در نظر بگیرید.

در آخر

غذا های نام برده شده به علاوه سبزیجات و ادویه ها و همچنین میوه ها سطح بالایی از آنتی اکسیدان را دربرمی گیرند، برای رساندن مواد مغذی به بدن از این مواد در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب