farsi beauty

عنبر نسارا چیست؟ خواص عنبر نسارا و نحوه مصرف آن

الاغ

عنبر نسا یا عنبر نسارا پشگل الاغ ماده (به گویش محلی ماچه الاغ) است. که شامل خواص درمانی و دارویی بسیار زیادی است. در طب سنتی عنبر نسارا، باعث درمان بیماری هایی است که در حالت عادی درمان آنها بسیار دشوار می باشد. با توجه به تحقیقات فراوانی که بر روی اجزای تشکیل دهنده ی عنبرنسا انجام شده، مشخص شد که این ماده از هگزان، استیک اسید، آکونیتین، بتا کاروتن، دی متیل آمین تشکیل شده و خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد التهاب و ضد میکروبی دارد.

چند مورد از خواص عنبر نسارا

عنبر نسارا برای سرماخوردگی :

اگر به دنبال روشی هستید که در سرمای هوا از شر سرماخوردگی به دور باشید پس حتما در فصول سرد سال عنبر نسارا دود کنید. عنبر نسارا با دارا بودن خواص بی نظیر ضد میکروبی، دشمن سرسخت سرماخوردگی است و مانع از افزایش ویروس در اطراف شما می شود.

بهبود اگزما :

اگر دچار اگزما شده اید و خارش های بسیار زیادی را تحمل میکنید، کافی است آن بخش از بدن را که دچار اگزما شده است، در معرض دود عنبر نسارا قرار دهید. نتیجه ی این عمل فوق العاده است.

ضد سینوزیت :

یکی از روش های فوق العاده برای کاهش درد های ناشیسینوزیت و سر درد های مزمن استنشاق عنبر نسارا می باشد. برای این عمل کمی از عنبر نسارا را در محلی که در آن اسپند دود می کنند بریزید و روی شعله ی کم قرار دهید. و در نهایت دود آن را استنشاق کنید تا سر درد هایتان به طرز عجیبی آرام شود.

درمان زخم های ترشح دار و تاول ها :

برای بهبود تاول ها و زخم ها ،به خصوص زخم هایی که بر اثر سوختگی دارای ترشح می باشند. کافی است محل زخم را در معرض دود عنبر نسارا قرار دهید تا خودتان شاهد ترمیم و درمان فوق العاده ی زخم هایتان باشید.

بهبود خون دماغ :

اگر به دنبال روشی ساده برای درمان خون دماغ هستید. کافی است کمی از عنبر نسارا را با سرکه مخلوط کرده و روی پیشانیتان قرار دهید. با این روش به سادگی مشکلتان رفع می شود.

قطع خون ریزی :

برای قطع انواع خون ریزی ها، کمی از پودر عنبر نسارا را بر روی زخم های تازه بپاشید تا خون ریزی به سرعت متوقف شود.

بهبود عفونت های رحم :

اگر روش های مختلف را برای از بین بردن عفونت های واژن و رحم امتحان کرده اید و نتیجه ی مثبتی کسب نکرده اید. با وجود عنبر نسارا برای همیشه از شر عفونت های واژینالی، ترشح های بد بو و سفید رنگ، لکه بینی های ممتد و عملکرد ضعیف تخمدان ها خداحافظی کنید. برای این منظور کمی از خاک شیر را با اسپند و عنبر نسارا مخلوط کرده و داخل اسپند دود کن ریخته و روی حرارت کم بگذارید و سپس دود آن را در معرض واژن خود قرار دهید.

بهبود صرع :

برای این امر میتوان از دو روش زیر استفاده کرد.

  1. عصاره ی خشک عنبر نسارا را با سرکه استنشاق کنید.
  2. آب عنبر نسارای تازه را به صورت قطره ی بینی، درون بینی خود بچکانید.

کوتاه کردن زمان عادت ماهیانه در بانوان :

اگر دوره ی عادت ماهیانه تان طولانی است .کافی است، 2 روز قبل از زمان پریود ،2 روز در زمان پریود و 2 روز بعد از زمان پریود دو تا سه عدد عنبر نسارا، را همراه با خاکشیر و اسپند دود کرده و دود آن را به واژن خود بگیرید.

درمان بواسیر :

برای درمان و حل مشکل بواسیر و دور بودن از عوارض آن استفاده از دود عنبر نسارا راه حل بسیار مناسبی است.

بهبود گوش درد :

برای رفع درد های مزمن گوش کافی است، توتون سیگار را خالی کرده و آن را با عنبر نسارا پر کنید. با استفاده از آن درد گوشتان به سرعت تسکین می یابد.

دهانشویه بی نظیر :

خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی موجود در عنبر نسارا این امکان را میدهد که این ماده همچون دهانشویه کلرهگزیدین در مقابل باکتری های موجود در دهان عمل کند. همچنین وجود این مساله باعث خاصیت ضد پوسیدگی شده و از ایجاد بیماری های پریودنتال جلوگیری می کند.

بهبود زخم ختنه :

از دیرباز برای رفع زخم ختنه کمی ازعنبر نسارا، را روی حرارت قرار داده و دود آن را در معرض محل ختنه قرار می دادند و زخم آن به سرعت بهبود پیدا می کرد.

خاصیت ضد میکروبی :

یکی از خواص های فوق العاده ی عنبر نسارا توانایی بالای آن در میکروب کشی است. همچنین دود عنبر نسارا باعث بالا رفتن نوتروفیل های خون می شود.

ضد عفونی کردن خانه :

با وجود عنبر نسارا شما میتوانید محل زندگی خود را به بهترین نحو ممکن ضد عفونی کنید. برای این کار کمی از عنبر نسارا را در اسپند دود کن بریزید و روی شعله ی کم قرار دهید تا دود آن در خانه پیچیده و خانه ضد عفونی شود.

الاغ

عنبر نسا برای چی خوبه؟

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان ها
  • بهبود آفت دهان
  • آسان کننده ی زایمان طبیعی
  • درمان زخم های چرکین
  • قطع شدن خون دماغ
  • بهبود بیماری آسم
  • روشی قوی برای رفع
  • بهبود سرماخوردگی
  • درمان سینوزیت
  • درمان عفونت های واژن
  • کاهش خونریزی و کم شدن
  • دوره ی خون ریزی در زمان
  • پریودی خانم ها
  • رفع خارش های پوستی
  • تقویت تار های صوتی

چرا از پشگل الاغ نر به جای الاغ ماده استفاده نمی کنند؟

زیرا طبع الاغ نر گرم می باشد ولی الاغ ماده دارای طبع سرد است و از آن جهت که طبع بیماری ها و عفونت ها گرم می باشند، بنابر این استفاده از سرگین الاغ ماده برای این امر مناسب است. و استفاده از پشگل الاغ نر حتی می تواند بیماری را افزایش دهد.

نحوه ی مصرف عنبر نسا :

برای بهره مندی از فواید عنبر نسا می توانید مقداری از آن را داخل اسپند دود کن ریخته و روی حرارت بگذارید. سپس دودی که از آن خارج می شود را استنشاق کنید. یا دود آن را به فضای اتاق بگیرید. همچنین شما می توانید از سیگار عنبر نسارا استفاده کنید.

دود عنبر نسا فواید بسیار زیادی دارد که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم.

از گذشته های دور از دود عنبر نسا استفاده های بسیار زیادی می کردند.

از خواص دود عنبرنسا می توان به درمان سرماخوردگی، عفونت های واژینال و سر درد اشاره کرد.

الاغ ماده

چه میزان زمان برای دود کردن عنبر نسارا لازم است؟

پنج دقیقه تا پانزده دقیقه با توجه به ناحیه ای که قصد دارید دود دهید، زمان لازم است.

خاصیت عنبر نسارا برای صورت :

احتمالا تا به حال نام ماسک صورت عنبر نسارا به گوشتان خورده است. ممکن است تعجب کرده باشید اما درست است. این ماسک می تواند برای از بین بردن لک های صورت و لک هایی که برای اگزما و کهیر ایجاد شده اند موثر باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب