farsi beauty

طرز تهیه انار پلو با مرغ خوشمزه مخصوص شب یلدا به سبک شیرازی

انار پلو

شاید برای شما جالب باشد که یک غذای جدید و منحصر به فرد را با گوشت مرغ آماده سازی کنید، در این قسمت از آموزش آشپزی شما یاد میگیرید که چگونه یک انار پلوی شیرازی مخصوص شب یلدا را تهیه نموده و در کنار عزیزانتان در بلندترین شب سال میل کنید.

مواد لازم برای آماده سازی انار پلو برای 4 نفر:

برنج

4 پیمانه

دانه انار

2 پیمانه

مرغ

500گرم

رب انار

1 قاشق غذاخوری

پیاز

2 عدد متوسط

زعفران دم کرده

2 قاشق غذاخوری

سیر

 2حبه

خلال پسته

1 قاشق غذاخوری

خلال بادام

1 قاشق غذاخوری

نمک دریا

به مقدار دلخواه

فلفل سیاه

به مقدار کافی

روغن

½ فنجان

زردچوبه

به مقدار کافی

دستور پخت انار پلو با گوشت سفید

مرحله اول :

 در مرحله ابتدایی بایستی برنج را خوب خیس دهید و سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و درون آن آب جوش بریزید و هنگامی که آب به دمای جوش رسید، برنج را درون آب جوشیده اضافه کرده و با یک قاشق نمک دریایی آن را بپزید.

مرحله دوم :

هنگامی که دانه های برنج نرم شد وقت آبکشی برنج است، بعد از آبکشی بایستی قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و درون آن روغن بریزید و برای ته دیگ از نان لواش و یا سیب زمینی استفاده کنید و سپس برنج را دم کنید.

مرحله سوم :

مرغ را با دو یا سه لیوان آب به همراه سیر مقداری پیاز، نمک، زردچوبه و فلفل بپزید و بعد از یک ساعت که مرغ ها به خوبی پختند آنها را ریش ریش کرده و بگذارید سرد شود.

مرحله چهارم :

باقیمانده پیازها را روی شعله ملایم به خوبی تفت دهید، اکنون مرغ های ریش ریش شده را با رب انار و نصف دانه های انار قرمز به همراه زعفران به محتویات اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

مرحله پنجم :

 پس از آنکه کمی رنگ مرغ های تان طلایی شد، خلال های بادام و پسته را درون محتویات اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله ششم :

 اکنون برنج پخته شده را درون سینی بزرگی یا دیس گردی برگردانید و مخلوط مرغ و انار را روی برنج بریزید 《توجه داشته باشید می‌توانید اندکی از مواد را لابلای برنج قرار دهید اما برای جنبه بهتر تزیین غذا بهتر است محتویات را روی برنج بریزید》اکنون انار پلو شما آماده سرو است.

انار پلو

انار پلو

نکات پخت انار پلو

  • جالب است بدانید انار پلو را نیز می توانید با گوشت چرخ کرده آماده سازی کنید. برای آماده سازی انار پلو با گوشت چرخ کرده؛ کافیست به جای گوشت مرغ از گوشت چرخ کرده استفاده و آن را به همراه پیاز سیر و سایر محتویات تفت دهید و پس از پخت کامل و اضافه کردن خلال های مدنظرتان آنها را روی برنج و یا در لا به لای برنج قرار دهید.
  • می توانید از رب انار دلخواه به میزان شیرینی یا ترشی به ذائقه خودتان استفاده کنید و حتی می توانید کمی رب آلوچه ملس به محتویات تان اضافه کنید.
  • این غذا را معمولاً با سالاد شیرازی سرو می کنند، اما شما می‌توانید در کنار آن از ماست نیز استفاده کنید.

منبع تصاویر ashpazi_mazraesabz و foood.lovve

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب