farsi beauty

طرز تهیه کوکی آمریکایی خوشمزه با شکلات چیپسی

کوکی آمریکایی

کوکی آمریکایی نوعی شیرینی بسیار خوشمزه ی متعلق به کشور آمریکا است. که عطری بسیار خوب داشته و در بسیاری از فروشگاه های آمریکایی به فروش می رسد. این کوکی دارای بافتی ترد بوده و بسیار معروف و ‌محبوب است. برای مشاهده ی آموزش کوکی آمریکایی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم:

تخم مرغ

۱ عدد

پودر قند

۱۰۰ گرم

روغن مایع

۶۰ گرم

آرد برنج

۱۲۰ گرم

نشاسته ی ذرت

۵۰ گرم

شکلات چیپسی

۵۰ گرم

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

وانیل

نوک قاشق چایخوری

دستور پخت کوکی آمریکایی

در مرحله ی اول فر را روشن کرده و تخم مرغ را با مواد دیگر مخلوط می کنیم :

در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ را همراه با وانیل داخل کاسه می ریزیم. حالا پودر قند را الک کرده و به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا موادمان کاملا یکدست شود.

در مرحله ی دوم مواد دیگر را به کاسه اضافه می کنیم :

در این مرحله روغن مایع را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم سپس آرد برنج، نشاسته ی ذرت و بکینگ پودر را داخل ظرفی مخلوط کرده و پس از آن  مخلوط را سه مرتبه الک کردیم آرام آرام به کاسه اضافه می کنیم. و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری چسبنده به وجود بیاید.

 در مرحله ی سوم شکلات چیپسی را اضافه کرده و کوکی را داخل سینی فر می چینیم :

در این مرحله شکلات چیپسی را داخل کاسه ریخته و به خوبی ترکیب می کنیم تا داخل خمیر پخش شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا دستمان را چرب کرده و گلوله هایی بیست گرمی از خمیر بر می داریم. سپس گلوله ها را به کمک دستانمان گرد کرده و داخل سینی فر می چینیم. در ادامه سینی فر را طبقه ی وسط فر گذاشته و زمان می دهیم که پانزده دقیقه داخل فر مانده و به خوبی پخته شود.

در مرحله ی چهارم کوکی ها را از فر خارج کرده و در ظرف می چینیم :

در مرحله ی آخر پس از آنکه کوکی ها چهارده دقیقه داخل  فر ماندند یکی از کوکی ها را از فر خارج کرده و نصف می کنیم. اگر مغز کوکی ها به خوبی پخته شده بود سریع سینی فر را از فر خارج می کنیم. سپس پس از آنکه کوکی ها خنک شدند آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مورد نظر می چینیم کوکی آمریکایی  ما آماده است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب