farsi beauty

آموزش کامل تکنیک آمبره مو در خانه (فوت و فن آمبره رو یاد بگیر)

تکنیک آمبره مو در خانه

این تکنیک رنگ کردن مو که طرفداران زیادی نیز دارد بدین گونه است که ریشه موها تیره تر است هرچه از ریشه‌های مو فاصله می گیریم و به سمت ساقه مو می رویم رنگ مو روشن تر می شود. در واقع کلمه آمبره به معنای سایه در زبان فرانسوی است. برای اینکه رنگ موهای شما زیبا تر و رنگ‌ نارنجی به خود نگیرد می توانید قسمت پایین موهای خود را دکلره کنید.

البته توجه داشته باشید که باید در انتخاب رنگ به یک سری نکات نیز توجه داشته باشید که عبارتند از:

  1. رنگ‌پوست
  2. رنگ چشم
  3. فصلی که در آن ‌هستیم بدین گونه که:
  • اگر در فصل گرم مانند تابستان هستیم باید از سایه های گرم تر و رنگ های روشن استفاده کنید.
  • اگر در فصل سرد مانند زمستان هستیم از سایه های تیره رنگ ‌و رنگ های سرد تر استفاده کنید.

علاوه بر این ها انتخاب رنگ نیز بسیار حائز اهمیت است به طوری که رنگ انتخابی باید به پایه مو نزدیک باشد در واقع نباید از دو درجه بیشتر روشن باشد. همچنین محل مناسب برای آمبره مو می تواند پایین خط چانه باشد.

 

تکنیک آمبره مو در خانه

روش آمبره مو

آماده سازی

بهتر است قبل از آمبره کردن موهایتان، موهای خود را بشویید بهتر است که این کار یک روز قبل از آمبره مو انجام شود زیرا بعد از گذشت ۲۴ ساعت موهایتان کمی چرب شده و این چربی از موهای شما در برابر آسیب‌هایی که ممکن است به موی شما وارد شود جلوگیری کند.

برای اینکه از ریختن رنگ بر روی لباس و پوستتان جلوگیری شود بهتر است که یک حوله یا پارچه به دور شانه و گردن خود بیاندازید یا از یک روپوش مناسب استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که شما باید قبل از آمبره کردن موهایتان، حتما موهای خود را شانه بزنید تا موهایتان گره نداشته باشد.

تقسیم بندی مو

در صورتی که حجم موهای شما زیاد است شما می توانید موهای خود را تقسیم بندی کرده و با استفاده از کش مو یا کلیپس موهای خود را جدا کنید این کار به شما کمک می کند تا برای دکلره کردن موها به مشکلی بر نخورید.

دکلره کردن مو

دکلره کردن مو مهمترین قسمت آمبره مو می باشد، چرا که دکلره باعث از بین رفتن رنگ قبلی می شود و برای اینکه پوست صورتتان آسیب نبیند بهتر است از فویل برای دکلره استفاده کنید. همچنین در صورتی که موهایتان را در خانه دکلره می ‌کنید می‌ توانید از اکسیدان شماره ۲ و پودر دکلره به یک اندازه استفاده کنید. میزان دکلره مورد نیاز برای موهای شما به حجم موهایتان بستگی دارد.

 

تکنیک آمبره مو در خانه

برای شروع، یک بخش از موهایتان را باز کنید و مواد دکلره را از جایی که می خواهید تغییر رنگ شروع شود بزنید. این کار را با استفاده از اپلیکاتور رنگ یا شانه رنگساژ می توانید انجام دهید.

نکته:

توجه داشته باشید که تمام تارهای مو باید به دکلره آغشته شود. همچنین رعایت اینکه تمامی موها از یک جا شروع به دکلره شدن شده باشند بسیار مهم است. علاوه بر این دقت کنید که اپلیکاتور رنگ مو را به صورت نامنظم روی موها حرکت دهید زیرا تغییر رنگ باید به صورت تدریجی باشد.

بعد از این که موهای خود را به دکلره آغشته کردید و مرحله دکلره به پایان رسید به موها اجازه دهید تا رنگ باز کند این مرحله به طور تقریبی بین ۱۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. شما می توانید بعد از گذشت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مقداری از مواد دکلره را کنار زده تا میزان روشن شدن مو را بررسی کنید در صورتی که میزان روشن شدن مو به حد مطلوب رسیده بود می توانید موهای خود را بشویید در غیر این صورت اجازه دهید مواد دکلره روی موهایتان باقی بماند اما هر ۱۰ دقیقه یکبار موهای خود را چک کنید.

لازم به ذکر است در صورتی که می خواهید تغییر جزئی بدهید و موهای شما به مقدار کمی تغییر کند، همین که مواد دکلره ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند کافیست. اما اگر می خواهید که موهای شما به حد زیادی روشن شود باید مواد دکلره حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان باقی بماند.

هرچه پایه مو پایین تر بیاید در نارنجی نشدن مو‌ تاثیر گذار تر است.

 

تکنیک آمبره مو در خانه

شستشوی مو

بعد از اینکه پایه موی شما به حد کافی پایین آمد و به حد مطلوب رسید موهای خود را با آب گرم و شامپوی بدون سولفات بشورید و مطمئن شوید که تمام مواد دکلره از موی شما پاک شده است. در این مرحله نیاز به استفاده از نرم کننده نمی باشد. پس از اینکه شستشوی موی شما کامل شد، موهای خود را به خوبی خشک کنید.

 

تکنیک آمبره مو در خانه

تقسیم بندی دوباره مو

بعد از اینکه موهای خود را به خوبی خشک کردید دوباره با استفاده از کش مو و کلیپس مو های خود را تقسیم بندی کنید تا آماده رنگ کردن شود.

رنگ کردن مو

برای رنگ کردن مو کافیست رنگ را از نوک مو تا ناحیه های بالاتر از ناحیه دکلره شده بزنید همچنین لازم به ذکر است که برای اینکه رنگ موی یکدست داشته باشید موها را به خوبی به رنگ آغشته کنید در واقع باید زیر و روی مو به خوبی رنگ بشود و برای آسانی کار می توانید قسمت های رنگ شده را با کش مو ببندید.

توجه داشته باشید که رنگ روی قسمت های دکلره شده نباید بیش از ۱۰ دقیقه بماند. البته بهتر است که رنگ موهایتان را چک کنید. اما بخش بالایی برای اینکه رنگ بیشتری به خود بگیرد به ۱۰ تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر موهای شما ضخیم است، مدت زمان بیشتری نیاز است تا موی شما رنگ بگیرد.

 

تکنیک آمبره مو در خانه

شستن رنگ

پس از اینکه موهایتان رنگ مطلوب را به خود گرفت، آن را با آب گرم و شامپوی بدون سولفات بشویید و سپس به موهایتان نرم کننده بزنید و از آنجایی که موهای شما به دلیل رنگ و دکلره آسیب دیده است، اجازه دهید نرم کننده مدت زمان بیشتری روی موهای شما باقی بماند، همچنین می توانید از روش های مراقبت مو استفاده کنید.

 

تکنیک آمبره مو در خانه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب