farsi beauty

خواص آلوئه ورا برای پوست و زیبایی

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک میوه خارق العاده و پرخاصیت است که می تواند خواص زیادی را برای ارگان های داخلی و خارجی بدن ایفا کند.

داشتن پوست سالم، بدون آکنه، با طراوت و با خاصیت ارتجاعی کافی می تواند آرزوی هر بانوی جوانی باشد.

اینکه پوست شما چروک نداشته باشد و صاف و بدون لک باشد یک آرزوی دور نیست.

شما می‌توانید با مصرف آلوئه ورا پوست خود را مانند پوست یک نوزاد سالم و با طراوت نگه دارید.

آلوئه ورا یک میوه سبز رنگ می باشد که گوشته لزجی دارد، این گوشته کمی غلیظ و چسبناک می باشد.

این میوه به دو صورت خوراکی و غیرخوراکی وجود دارد، مصرف آلوئه ورا می‌تواند برای درد معده، بهبود موهای سر، خشکی پوست، التهابات، جای زخم و رفع آکنه مفید باشد.

افرادی به صورت خام یا نوشیدنی این میوه را میل می کنند و برخی افراد از گوشته آلوئه ورا به عنوان یک ماسک یا سرم استفاده می کنند.

 

خواص آلوئه ورا برای پوست 

ویتامین های زیادی در این میوه وجود دارد، پلی ساکارید های موجود در این میوه پوست را آبرسانی می کند و خواص ضد التهابی برای پوست ایجاد می کند.

این میوه شامل ویتامین A,B,C,D,E می باشد همچنین در گوشته آلوئه ورا مواد معدنی، پتاسیم، زینک و منیزیم یافت می شود.

در طب سنتی از این ماده بسیار استفاده می کنند زیرا خواص آن در برابر آسیب های پوستی بسیار با ارزش می باشد.

آلوئه ورا برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب است می تواند چربی پوست را کنترل کند و پوست را هیدراته نگه دارد.

به طور کلی از آلوئه ورا برای رفع التهابات و اگزمای پوستی استفاده می شود، آلوئه ورا در بین بردن جای جوش و آکنه نیز موثر می باشد.

 اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید باز هم از این میوه سرشار از خاصیت استفاده کنید زیرا این میوه می تواند هر نوع سوختگی پوست را از بین ببرد.

 

مصرف آلوئه ورا را برای اشخاصی که پوست خشک و پوسته ای دارند هم توصیه می کنیم زیرا می تواند خشکی و حساسیت های پوستی را به آسانی درمان کند.

 

آلوئه ورا برای پوسته پوسته شدن پا

اگر میخواهید از آلوورا یک ماسک خانگی بسازید به مواد زیر نیاز دارید :

  1. روغن زیتون
  2. ژل آلوئه ورا 
  3. شکر قهوه ای 

 

 

شما باید یک آلوئه ورا کامل را از وسط نصف کرده و ژله درون آن را خارج کنید، سپس با روغن زیتون و شکر قهوه ای مخلوط کنید و این مواد را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه می توانید این ماسک را آبکشی کنید، بعد از آبکشی این ماسک می توانید باقی ژل آلوئه ورا را در فریزر نگهداری کنید، این ماسک خواص نرم کنندگی، تسکین دهندگی، ضد خشکی، پاک کننده منافذ و ضد التهابی را برای پوست دارد.

 

شما می توانید از قرص های آلوئه ورا هم استفاده کنید، این قرص ها را در عطاری ها و برخی داروخانه ها می فروشند؛ قرص های آلوئه ورا هم می تواند پوست شما را با طراوت و سالم نگه دارد.

 

لازم است بدانید که سرم آلوئه ورا نیز می تواند برای صورت و پوست بدن شما بسیار مفید باشد، سرم های آلوئه ورا که به صورت کارخانه‌ای فروخته می شود می تواند طراوت پوست و شادابی پوست را به شما هدیه دهد و با رطوبت رسانی طولانی مدت است می تواند از هرگونه حساسیت و التهاب جلوگیری کند.

 

این ماده می تواند موهای شما را با طراوت و شاداب نگه دارد و از آسیب هایی مانند آلودگی و نور خورشید یا اشعه های مضر آن شما را مصون نگه دارد.

 

باید بدانید که آلوئه ورا حتی برای پوسته سر هم مفید است، از آلوئه ورا برای درمان خارش های ناشی از پوست سر، تحریک کننده رشد مو، تقویت کننده مو، پاکسازی موهای چرب و هیدراته نگه داشتن موها نیز استفاده می کنند، پس قبل حموم موهای خود را با آلوئه ورا کاور کنین.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب