farsi beauty

طرز تهیه شیرینی الجزایری با ساده ترین مواد

شیرینی الجزایری

یکی از شیرینی هایی که میتوان در شب عید تهیه و سرو کرد، شیرینی الجزایری است که به راحتی و با ساده ترین روش و مواد تهیه می شود. در ادامه و در این قسمت از آموزش شیرینی پزی به طرز تهیه این شیرینی خوشمزه می پردازیم.

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه شیرینی الجزایری

آرد

3 پیمانه

کره ذوب شده

1 پیمانه

وانیل

1 قاشق چای خوری

آب و گلاب

به مقدار لازم

نمک

به مقدار لازم

 

مواد میانی

بادام زمینی آسیاب شده

3 پیمانه

پودر نارگیل

نصف پیمانه

شکر دانه ریز

¾ پیمانه

پوست لیمو

به مقدار لازم

وانیل

1 قاشق چای خوری

بکینگ پودر

1 قاشق چای خوری

کره ذوب شده

1 قاشق چای خوری

تخم مرغ کامل

1 عدد

زرده تخم مرغ

1 عدد

بادام و مرواریدهای نقره ای

برای تزئین

گلاب یا عسل

به مقدار لازم

 

طرز تهیه

مرحله اول:

برای تهیه این شیرینی به روش الجزایری ابتدا باید آرد را الک کرده و درون یک کاسه بریزید. سپس به آن نمک، شکر و وانیل اضافه کرده و کره را که ذوب کرده اید را به آرد اضافه و مخلوط میکنیم.

مرحله دوم:

آب یا گلاب را کم کم اضافه کرده و ترکیب میکنیم تا خمیری یکدست و نرم به وجود آید و به دست نچسبد. روی خمیر را پوشانده و درون یخچال میگذاریم تا استراحت کند. درون یک کاسه دیگر، پودر نارگیل و بادام زمینی را میریزیم.

مرحله سوم:

پوست لیمو و وانیل را نیز ترکیب کرده و بکینگ پودر را به آنها اضافه میکنیم. کره ذوب شده را نیز به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط میکنیم. هنگامی که مواد به خوبی مخلوط شد، تخم مرغ و زرده تخم مرغ را اضافه کرده و ترکیب میکنیم.

مرحله چهارم:

بعد از بدست آمدن یک مخلوط نرم و چسبناک، بر روی سطح کار آرد پاشیده و خمیر را که درون یخچال استراحت کرده است خارج کرده و به دو نیم تقسیم میکنیم. روی سطح کار را نیز کمی نشاسته میریزیم.

مرحله پنجم:

یکی از خمیر ها را با وردنه پهن کرده و با کاتر مورد نظر خود برش میزنیم. از مواد میانی 50 گرم برداشته، گرد کرده و وسط خمیر ها قرار میدهیم. حال خمیر هارا مانند کاسه جمع میکنیم.

مرحله ششم:

حال روی شیرینی ها را با هر وسیله دلخواهی نقش انداخته و و درون فری  که از 10 دقیقه قبل با دمای 180 درجه گذاشته بودیم تا گرم شود، میگذاریم.

مرحله هفتم:

یادتان باشد زیر سینی فر کاغذ روغنی بگذارید. به شیرینی ها 15 تا 20 دقیقه زمان دهید تا پخته و روی آنها طلایی شود. پس از خارج کردن آنها از فر، روی آنها را با عسل یا گلاب مرطوب میکنم.

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و این شیرینی خوشمزه را حتما در منزل امتحان کنید.

نوش جان.

 

منبع تصویر  faast_foods

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

487 مطلب