farsi beauty

طرز تهیه اکبر جوجه خوشمزه به سبک رستوران ها

اکبر جوجه

اکبر جوجه نوعی غذای اصیل ایرانی است که به علت طعم بی نظیرش بسیار محبوب می باشد. این غذای خوشمزه مربوط به شهر گلوگاه ایران است که توسط آقای علی اکبر کلبادی نژاد ابداع شده است. اکبر جوجه دارای بافتی نرم و لطیف بوده و طعم لذیذی دارد. برای مشاهده ی آموزش اکبر جوجه در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر :

مرغ کوچک

۱ عدد

زعفران دم کرده

یک چهارم فنجان

کره

۱۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد

سیر

۴ حبه

آبلیمو

نصف لیوان

رب انار

نصف لیوان

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

روغن مایع

۱ لیوان

دستور پخت اکبر جوجه

در مرحله ی اول مرغ را به دو قسمت تقسیم می کنیم :

در ابتدای کار مرغ را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. به این مساله توجه کنید که در اکبر جوجه به هیچ وجه نباید پوست مرغ را بکنید. همچنین در رستوران های اکبر جوجه از جوجه مرغ استفاده می کنند و در صورتی که دوست دارید غذایتان مانند اکبر جوجه های رستوران باشد باید از جوجه مرغ یا حداقل از مرغ کوچک استفاده کنید.

در مرحله ی دوم مرغ ها را به همراه مواد مختلف طعم می دهیم :

در مرحله ی دوم پیاز را پوست گرفته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل کاسه ی مرغ ها می ریزیم. سپس سیر را پوست گرفته و خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. حالا آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را داخل کاسه می ریزیم .سپس مواد طعم دهنده را به خوبی روی مرغ ها ماساژ می دهیم تا به خوبی طعم بگیرند در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت دوازده دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا مرغ ها به خوبی طعم بگیرند. البته پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید اکبر جوجه درست کنید از یک شب قبل مرغ ها را طعم دار کنید زیرا طعم دار کردن مرغ یکی از مهم ترین دلایلی است که مرغ شما خوشمزه تر شود.

در مرحله ی سوم قطعات مرغ را داخل روغن طلایی می کنیم :

در مرحله ی سوم قابلمه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و کاسه را از یخچال خارج می کنیم. سپس روغن مایع را داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را به صورت متوسط تنظیم می کنیم تا روغن نسوزد و گوشت مرغ مغز پخت شود. پس از آنکه روغن داغ شد مرغ ها را داخل قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم دو طرف مرغ ها به خوبی سرخ شوند. پس از آنکه مرغ طلایی شد و مغز پخت شد آن ها را از قابلمه خارج می کنیم. حالا باید مرغ را در کره تفت بدهیم تا لذیذ تر شود. اگر مایل بودید وقت کمتری صرف شود کافی است در همان ابتدا کره را به قابلمه ی حاوی روغن اضافه کرده و اجازه می دهیم مرغ در مخلوط کره و روغن سرخ شود. پس از آنکه کره را کمی با مرغ تفت دادیم نمک و فلفل را اضافه می کنیم. پس از آنکه مرغ ها به خوبی طلایی شدند آن ها را در توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن خارج شود. در پایان هم در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با کته زعفرانی و رب انار ترش میل می کنیم. اکبر جوجه ی ما آماده است.‌

نکات تکمیلی :

  1. نکته ی اول اینکه بهتر است برای سرخ کردن مرغ ها از روغن سرخ کردنی استفاده کنیم زیرا اکبر جوجه باید هنگام سرخ شدن در روغن شناور شود. و روغن پخت و پز بیشتر جذب مرغ می شود و این مساله در روغن سرخ کردنی کمتر است.
  2. هنگام سرخ کردن مرغ ها حتماً باید تکه های پیاز را جدا کنیم زیرا پیاز زود می سوزد و علاوه بر تغییر طعم، چهره ی مرغ را نیز تغییر می دهد.

منبع تصویر ashpaziiii_khoshmazeh

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب