farsi beauty

آموزش ورزش هوازی درخانه برای تناسب اندام و کاهش وزن

ورزش هوازی در خانه

شما می توانید برای ایجاد تناسب اندام در خانه، ورزش های هوازی انجام دهید. زیرا این یک روش بدون هزینه است و شما می‌توانید هر زمان که خواستید آن را در خانه انجام دهید و به یک تناسب اندام پایدار و همیشگی دست پیدا کنید. انجام ورزش های هوازی به مرور زمان آسان تر می شود، و میتوانید این حرکات را بدون دردسر و بدون هزینه و وقت زیاد انجام دهید. البته باید به این توجه داشته باشید که برای انجام ورزش های هوازی باید صبر و حوصله داشته باشید و خسته نشوید؛ انتظار نداشته باشید که با انجام چند حرکت هوازی در خانه به تناسب اندام دلخواه خود برسید، چون باید این ورزش ها تکرار و تمرین شود و با مرور زمان به تناسب اندام دلخواه خود برسید. هیچ ورزشکاری یک شبه به اندام دلخواه خود نمی رسد، پس شما هم صبر داشته باشید و با انجام تمرینات پی‌در‌پی، به تناسب اندام دلخواه خود برسید. این روش در طولانی مدت قطعی و حتمی می باشد.

ورزش هوازی

حرکت پروانه(Jumping Jacks)

قطعاً شما این حرکت را به خوبی می شناسید و فکر کردید که این یک حرکت برای گرم کردن است، باید بدانید که تا حدودی درست فکر می کردید، اما حرکت پروانه یکی از بهترین حرکات ورزش هوازی در خانه برای تناسب اندام می باشد. این حرکت برای ایجاد تناسب اندام و کالری سوزی بالا در عضلات داخلی و خارجی ران پا، کمر و شکم بسیار مناسب می باشد.

طریقه انجام:

برای انجام این حرکت کافی است که دست ها و پاها را به صورت کاملاً کشیده در بیاورید، سر و ستون فقرات مستقیم باشد و دست ها را کنار بدن قرار دهید. پاها را خم می کنیم و هر چقدر که می‌توانیم در هوا پرش می‌کنیم و در حین پرش، دست ها را مانند بالهای پروانه به بالای سر ببرید و در حال پایین آمدن پاها را به عرض شانه باز کنید و روی زمین بگذارید. باید به طور متوالی حرکات را پشت سر هم انجام دهید. اگر تا به حال ورزش نکرده اید و تازه شروع به انجام ورزش های هوازی در خانه کرده‌اید، اول از ۲ ست ۳۰ تایی شروع کنید و آن را به ۱۰۰ برسانید‌.

ورزش هوازی

طناب زدن

طناب زدن می تواند باعث آب شدن سریع چربی ها و ایجاد تناسب اندام در شما شود. طناب زدن یکی از بهترین ورزش های هوازی می باشد، که میتوانید آن را در خانه انجام دهید. شما فقط با ۲۰ دقیقه انجام این حرکت، می توانید ۲۰۰ کالری انرژی بسوزانید. تمرینات طناب زدن بر روی سرپنجه های پا باعث چابکی بیشتر میشود. شما می‌توانید در ۲ ست ۳۰ تایی این حرکت را انجام دهید و بعد آن را به ۱۰۰ برسانید. اگر به دنبال تناسب اندام سریع هستید، می‌توانید این حرکت را در فاصله زمانی کوتاه و در تعداد بیشتری انجام دهیم.

ورزش هوازی

حرکت زانو بلند

این حرکت نیز برای تناسب اندام و سوزاندن چربی های شکم و ران در خانه بسیار مناسب می باشد. حرکت زانو بلند به راحتی چربی های شما را آب می کند و عضلات شما را تقویت می کند. شما می‌توانید ۶۰ ثانیه با سرعت بالا این حرکت را انجام دهید تا به طور کامل انرژی از بدنتان خارج شود و بعد حرکت را آرام کنید و دوباره ۶۰ ثانیه دیگر این حرکت را با سرعت بالا انجام دهید. حتماً سعی کنید که در ۳ ست این تناوب را انجام دهید.

طریقه انجام:

انجام حرکت زانو بلند بسیار آسان و راحت می باشد. فقط کافیست صافی بایستید و یک پا را به درون شکم خم کنید، دست هایتان باید خم باشد و دست مخالف با پایی که جمع شده است، بالا بیاید. حال می‌توانید این حرکت را به طور سریع و پشت سر هم انجام دهید.

ورزش هوازی

حرکت کوهنوردی(Mountain Climbers)

حرکت کوهنوردی نیز یک ورزش هوازی بسیار مناسب می باشد که آن را در خانه انجام دهید. این حرکت برای سوزاندن چربی های ران، باسن، بازوها، پهلو و شکم فوق‌العاده است و برای افرادی که به سیکس پک علاقه دارند نیز مناسب می باشد. این حرکت کالری سوزی بالایی دارد، ضربان قلب را به شدت بالا می برد و باعث سرعت تنفس و گردش خون می شود.

طریقه انجام:

این حرکت مانند حرکت شنا انجام می‌شود، باید دست ها و پاها روی زمین و در موازات یک دیگر باشند، و به عرض شانه باز باشند. (لطفاً توجه داشته باشید که هنگام انجام این حرکت سر خود را به هیچ عنوان خم نکنید زیرا باعث آسیب به گردن و ستون فقرات خود می شوید.) در ادامه برای انجام این حرکت یک پا را به داخل شکم خم کرده و دوباره آن را صاف می کنیم، و این حرکت را پی در پی برای هر کدام از پا ها انجام می دهیم و به صورت متناوب این حرکت را تکرار می کنیم. برای شروع ۲ ست ۲۰ تایی از این حرکت را انجام می دهیم و برای تناسب اندام بهتر آن را به پنجاه می رسانیم.

ورزش هوازی

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. ورزش های هوازی میزان چربی سوزی و کاهش کاری بالایی دارند و برای افرادی که علاقه مند هستند تا در منزل و هر چه سریع تر به تناسب اندام دلخواه خود برسند بسیار مناسب میباشند. اگرچه باز هم توصیه میشود، در صورت داشتن هر گونه بیماری، قبل از انجام این حرکات با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش هوازی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب