farsi beauty

طرز تهیه آدانا کباب ترکیه ای خوشمزه به سبک رستورانی

آدانا کباب

این کباب معروف ترکیه با رسپی متنوعی که در آن وجود دارد میتواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که در رژیم غذایی شان از کباب های یکنواخت استفاده می کنند، در این قسمت از آموزش آشپزی به شما یاد خواهیم داد که چگونه این کباب معروف ترکیه را در منزل آماده سازی کنید.

مواد اولیه برای تهیه آدانا کباب ترکیه ای
گوشت چرخ کرده 600 گرم
فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد
پیاز سفید 2 عدد
بزرگ جعفری 50 گرم 
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت آدانا کباب ترکیه ای

مرحله اول؛ ساطوری کردن سبزیجات :

 در این مرحله پیاز و جعفری را به همراه فلفل دلمه ای به صورت ساطوری ریز خورد کنید و درون ظرفی بریزید.

مرحله دوم؛ مخلوط کردن گوشت و ادویه ها : 

 شما باید در این مرحله گوشت چرخ کرده را با ادویه جات مخلوط کرده و درون محتویات قبلی بریزید و به خوبی ورز دهید 《بهتر است مدت زمان ورز دادن 10 دقیقه باشد》 سپس روی مواد را با سلفون نازک پوشانده و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم؛ به سیخ کشیدن کباب :

اکنون مواد را از درون یخچال خارج کنید و کاسه های آب در کنار دستان خود بگذارید، کمی از محتویات درون ظرف را گرفته و به حالت کباب کوبیده به سیخ بکشید هر چند دقیقه یک بار دستتان را درون کاسه آب بزنید تا مواد به دستتان نچسبد.

مرحله چهارم، آماده سازی منقل :

در این مرحله منقل را آماده کرده و یا اگر روی باربیکیو و منقل های گازی این کتاب را آماده سازی میکنید به مدت چند دقیقه از قبل آنها را گرم کنیم سپس کباب ها را در روی منقل گذاشته و دو طرف آن را خوب بپزید می‌توانید در کنار این کباب از گوجه و فلفل سبز نیز استفاده کنید یا در کنار آن قارچ کبابی هم قرار دهید. پس از آماده سازی مواد می‌توانید این غذا را با سالاد یا ماست سرو کنید.

نکته طلایی در رابطه با آماده سازی آدانا کباب :

باید توجه داشته باشید اگر مواد را کمتر از 2 ساعت درون یخچال قرار دهید ممکن است به هنگام سیخ کشیدن آدانا کباب دچار مشکل شوید پس حتماً محتویات را به مدت 2 ساعت الی 2 ساعت و نیم درون یخچال استراحت دهید. این کار به طعم گرفتن گوشت نیز کمک بسیاری می‌کند.

منبع تصویر cafemekannj

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب