farsi beauty

آشنایی با روش های پیشگیری و جلوگیری از جوش صورت

روش های جلوگیری از جوش

آکنه یا همان جوش صورت، زمانی بر روی پوست شما پدیدار می شود که غدد چربی شما بیش از حد باشد و منافذ باز پوستتان ملتهب شده باشند. جوش ممکن است در تمامی نواحی بدن ظاهر شود اما جوش صورت نشانه مشخصی از التهاب پوست می باشد. در ادامه مطالب نکاتی را آوردیم که به شما برای جلوگیری از التهاب پوست کمک می کند. همچنین رعایت نکات مراقبت از پوست نیز بسیار تاثیرگذار است. برای آشنایی با روش های از بین بردن جوش تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش های جلوگیری از التهاب پوست و جوش

صورتتان را تمیز نگه دارید.

یکی از نکات مهم در جلوگیری از جوش این است که پوستتان را تمیز نگه دارید، می تتوانید صورتتان را دوبار در روز بشووید تا سلول های مرده و چربی ها از پوستتان پاک شود البته تمیز نگه داشتن پوست به این معنی نمی باشد که در شستشوی پوستتان افراط کنید زیرا شستن زیاد پوست موجب می شود پوستتان خشک شود و پوست را تحریک به تولید چربی بیشتر کند. در هنگام شستشوی از آب ولرم استفاده کنید.

به آکنه دست نزنید.

ترکاندن یا فشار دادن جوش موجب می شود که باکتری ها بتوانند به عمق بیشتری از پوست راه یابند که موجب التهاب پوست می شود. همچنین با دست زدن به جوش احتمال باقی ماندن جای آن افزایش میابد زیرا ممکن است بافت اطراف پوست آسیب ببیند. سعی داشته باشید که دست هایتان را خیلی با صورتتان تماس ندهید زیرا ممکن است باکتری های دستتان به منافذ پوستتان نفوذ کند و احتمال بروز جوش افزایش یابد.

جلوگیری از جوش صورت

کمتر آرایش کنید.

یکی از اشتباهات این است که بخواهیم با استفاده از لوازم آرایشی جوش صورت را پنهان کنیم اما انجام این کار باعث می شود که منافذ مسدود شود و باعث بروز بیماری شود. در هنگام خرید لوازم آرایشی دقت کنید که در آن ها از نان کمدوژیک  و نان آکنوژنیک استفاده شده باشد.

قبل از خواب صورتتان را بشوید.

هیچوقت با صورت چرب و کثیف نخوابید چرا که حتما جوش می زنید. قبل از خواب با پدهای آرایش پاک کن صورتتان را تمیز کنید و با آرایش بر روی صورت نخوابید.

جلوگیری از جوش صورت

از محصولاتی که در مواد تشکیل دهنده آن ها الکل به کار برده شده است استفاده نکنید.

الکل ماده قدرتمندی است که می تواند یک لایه از سطح پوست را بردارد. این کار موجب تولید چربی بیش از حد می شود که نتیجه آن خشکی پوست و بروز جوش های زیاد می شود.

به متخصص پوست مراجعه کنید.

متخصص پوست مو می تواند شما را تا حد زیادی راهنمایی کند معمولا در طی چند جلسه متخصص می تواند تشخیص دهد که انجام چه کارهایی و یا خوردن چه چیزهایی می تواند باعث شود که شما جوش بزنید. معمولا دوره ویزیت متخصص پوست و مو هر سه تا شش ماه می باشد.

لایه برداری پوست انجام دهید.

لایه برداری پوست به این معنی است که لایه های مرده و کثیف پوستتان که منافذ را مسدود می کنند و از درخشندگی پوست شما جلوگیری می کنند را از بین می برد. برای لایه برداری پوست می توانید از محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی و اسید لاکتیک هستند استفاده کنید.

لایه برداری پوست

ماسک خاک رس می تواند بسیار مفید باشد.

ماسک خاک رس در پستتان نفوذ می کند و چربی ها و همچنین باکتری های پوست را از بین می برد. همچنین این ماسک یک لایه بردار قوی است و چربی ها و کثیفی های عمیق پوست را پاک می کنند.

پوستتان را با استفاده از مرطوب کننده مرطوب کنید.

زمانی که از مرطوب کننده استفاده می کنید پوستتان هیدراته می شود. لازم به ذکر است که استفاده از هر مرطوب کننده ای خوب نیست زیرا در مواد تشکیل دهنده برخی از آن ها از روغن، عطر مصنوعی، و... استفاده شده است که موجب تحریک پوست می شود. می توانید از مرطوب کننده بعد از شستن پوستتان و خشک شدنشان استفاده کنید.

سایر نکات مفید برای جلوگیری از جوش

  • منافذ را خالی نکنید و جوش را نترکانید و دست نزنید.
  • از بنزوئیل پراکسید استفاده نکنید.
  • اسید سالسیک می تواند پوستتان را تمیز کند.
  • از پاک کننده های هیدروکسی آلفا و بتا برای تمیز کردن پوستتان می توانید استفاده کنید.
  • از برس پوست برای تمیز کردن می توانید استفاده کنید.
  • اگر به رینوئید های موضعی حساسیت ندارید می توانید برای امتحان کردن از آنها استفاده کنید.
  • ماسک زغال چوب می تواند کارساز باشد.
  • از لایه بردارهای شیمیایی چشم پوشی نکنید.
  • از محصولات کمدوژنیک استفاده نکنید.
  • قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید.

جلوگیری از جوش صورت

خوراکی ها

اگر می خواهید جوش نزنید باید بدانید که چه رژیم غذایی برای شما مناسب است و چه چیزهایی را باید میل کنید و از چه خوراکی هایی باید دوری کنید.

مواد غذایی که نباید بخوریم:

شیرگاو

غذاهایی که کلسیمشون بالاست: مانند نان سفید، برنج سفید، چوب شور، چیپس و...

شکر

تنقلات

فست فود

مواد غذایی که بهتر است مصرف کنیم:

چای سبز

جوانه گندم

ماهی

آبمیوه های طبیعی

پروبیوتیک ها

شما می توانید با رژیم غذایی خوب و رعایت نکات دیگر از بروز جوش جلوگیری کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب